Opel wprowadził drugą generację Corsy w 1993 roku, a projekt został opracowany przez General Motors jako samochód globalny.
Pierwsza generacja Corsy okazała się hitem dla europejskiego producenta Opel, który sprzedawał ją jako Vauxhall Nova w Wielkiej Brytanii. W drugiej generacji producent zrezygnował z nazwy Nova na rynku brytyjskim na rzecz Corsy. GM uznał, że może to być odpowiedni pojazd na wiele rynków i wyeksportował projekt do Australii, Chin, Ameryki Południowej i Indii. Corsa stała się globalnym sukcesem.
Hideo Kodama zaprojektował samochód w Russelsheim w Niemczech, co uczyniło go jednym z najlepszych przykładów biodesignu w swoim segmencie. Z przodu pojazdu połączono proste linie z zaokrąglonymi krawędziami. Owijający się plastikowy zderzak był czarny w niższych wersjach wyposażeniowych i w kolorze nadwozia w wyższych. Owalne reflektory z kierunkowskazami zamontowanymi w rogach były węższe od wewnętrznej strony. Wąski grill z poziomymi żebrami miał na środku logo Opla. Z boku pięciodrzwiowa Corsa miała czarne, wtopione w karoserię klamki i lusterka, a na drzwiach znajdowała się czarna gumowa listwa. Mimo niewielkich rozmiarów, Corsa miała trzecie okno za tylną kanapą.
W środku producent stworzył przestrzeń dla dwóch dorosłych z przodu i trzech z tyłu. Choć tylko na bardzo krótkich dystansach, ponieważ miejsce na kolana było bardzo ograniczone. Na desce rozdzielczej, w zależności od silnika i poziomu wyposażenia, zainstalowano zestaw wskaźników z czterema zegarami w wyższych wersjach lub tylko trzema w niższych. Ponieważ samochód był stworzony, aby walczyć o czołową pozycję na europejskich listach sprzedaży, Corsa była dostępna z klimatyzacją jako opcja.