Trzecia generacja Corsy została zaprezentowana w 1999 roku jako model na rok 2000 i była najmniejszym samochodem oferowanym przez niemieckiego producenta na rynku europejskim. Dostępna była w wersjach z trzema lub pięcioma drzwiami.
Rynek małych hatchbacków w Europie był w latach 2000-tych mocno konkurencyjny, z wieloma producentami z Włoch, Japonii, Francji i Niemiec. Był to segment o wysokiej konkurencji, istotny ze względu na duże wolumeny sprzedaży. Sama Corsa sprzedawała się w ponad 500 000 egzemplarzy rocznie, co czyniło ją ważnym graczem w tym segmencie.
Nowy trend w projektowaniu „krawędziowym” wpłynął na małą Corsę z pięcioma drzwiami, a projektanci zainstalowali większe reflektory ustawione pod kątem w kierunku grilla. Małe drzwi zapewniały dostęp zarówno do przednich, jak i tylnych siedzeń. Tuż za tylnymi drzwiami znajdowało się małe, wąskie pionowe okno boczne w słupku C. To była cecha charakterystyczna Corsy w małym segmencie. Aby chronić światła tylne przed zarysowaniami i uderzeniami podczas parkowania, zostały one umieszczone na słupkach C.
Wewnątrz samochód oferował dobre udogodnienia jak na swój segment, mimo że model podstawowy nie posiadał elektrycznych szyb ani klimatyzacji. W wersjach wyższych i z bogatszym wyposażeniem Corsa była wyposażona w dobrą wieżę audio z odtwarzaczem CD, komputer pokładowy oraz cztery elektryczne szyby.