Piata generacja Opla Corsy zadebiutowała na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014 roku. Była to ostatnia generacja Corsy całkowicie opracowana przez niemieckiego producenta samochodów, zanim został przejęty przez PSA (Peugeot-Citroen).
Po sprzedaży prawie 12 milionów egzemplarzy w ciągu 32 lat, Corsa okazała się dużym sukcesem niemieckiego producenta. Piąta generacja wzrosła do długości 4,02 metra (158,3”), podczas gdy początkowa długość pierwszej generacji w 1982 roku wynosiła 3,62 m (142,6”). Zyskała również nowe funkcje oraz większy komfort.
Przedni zderzak charakteryzował się reflektorami w kształcie „skrzydeł”, które zawierały charakterystyczny znak Opla oraz diodowe światła dzienne. Sportowa, trapezoidalna kratka chłodnicy miała chromowane logo Opla. Na dolnej części zderzaka zamontowano spojler, a dwa boczne wloty powietrza mieściły światła przeciwmgielne (jeśli były zamontowane). Dzięki subtelnym rzeźbieniom na bocznych drzwiach i tylnych błotnikach, samochód wydawał się dłuższy niż w rzeczywistości.
Wnętrze samochodu oferowało pięć miejsc, z łatwym dostępem dzięki czterem drzwiom. W podstawowych modelach deska rozdzielcza była prosta i klasyczna, z centralnym panelem, w którym zainstalowano radio i sterowanie klimatyzacją. Zestaw wskaźników był prosty i łatwy do odczytania. W wyższych wersjach wyposażeniowych zainstalowano nową jednostkę multimedialną z 7-calowym ekranem dotykowym, który oferował łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Samochód oferował szeroki wybór silników diesla i benzynowych. W zależności od wersji mocy, dostępny był z 5- lub 6-biegową manualną skrzynią biegów jako standard. Na liście opcji znajdowała się 6-biegowa automatyczna lub 5-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów.
Opel zaprezentował nową, piątą generację Corsy. Ten bestseller marki ma na celu zapewnienie nowego doświadczenia jazdy w segmencie samochodów małych, podnosząc poprzeczkę w zakresie osiągów podwozia, silnika i skrzyni biegów. Nowe, udoskonalone i efektywne silniki turbo o pojemności 1,0 litra i trzech cylindrach, płynnie działające skrzynie biegów, nowa zawieszenie oraz zoptymalizowane sterowanie zapewniają najwyższy poziom komfortu i precyzji w tej klasie. Nowa Corsa posiada także całkowicie nowoczesne wnętrze, które podnosi odczucie wysokiej jakości i przestronności, w tym doskonałe połączenie technologii informacyjno-rozrywkowej IntelliLink oraz ultranowoczesnych systemów wsparcia kierowcy. Designerzy Opla nadali nowej Corsie dynamiczny kształt zgodny z filozofią projektowania marki, wprowadzając płynne, rzeźbiarskie formy i precyzyjne detale. Nowa Corsa jest wyposażona w wszystko, co potrzebne, aby kontynuować 32-letni sukces w bardzo konkurencyjnym segmencie rynku. Piąta generacja bestsellera Opla zadebiutuje na światowej premierze podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2014 roku, produkcja rozpocznie się w Saragossie i Eisenach przed końcem 2014 roku.
„Opel Corsa zawsze cieszył się dużym uznaniem, szczególnie za atrakcyjny wygląd i efektywne wykorzystanie przestrzeni w kompaktowych wymiarach,” mówi prezes Opla, dr Karl-Thomas Neumann. „To była decydująca kwestia w trwałej popularności tego modelu, a my oczywiście przenosimy ten kluczowy atut na nową generację. Dzięki wielu nowym technologiom oferujemy również fantastyczne doświadczenie jazdy, które podnosi standard w tej klasie pojazdów. Piąta generacja Corsy będzie pełna niespodzianek.”
Przepis na sukces: Młodzieżowy design i przestronność w kompaktowych wymiarach
W ciągu czterech generacji przez 32 lata sprzedano w Europie prawie 12 milionów Cors, w tym 2,8 miliona z obecnej czwartej generacji. Przy średnich rocznych sprzedażach wynoszących 370 000 sztuk, Opel Corsa jest jednym z najtrwalszych modeli w swoim segmencie. Kluczem do sukcesu jest doskonała efektywność przestrzenna: w kompaktowej długości 4 metrów, bestseller Opla oferuje dużo miejsca dla pięciu osób – zarówno w rodzinnym, pięciodrzwiowym, jak i dynamicznym, sportowym formacie trzydrzwiowym. Jednocześnie design zewnętrzny Corsy przekazuje praktyczność i wyrazisty, silny urok dzięki młodzieńczym, dynamicznym kształtom. Nowa generacja Corsy z powodzeniem kontynuuje ten przepis na sukces – jednocześnie będąc radykalnie inną. Jej zewnętrzny design jest świeższy, bardziej wyrafinowany i ma jeszcze więcej charakteru. Odważny przód charakteryzuje się reflektorami w kształcie „skrzydeł” z charakterystycznymi dla Opla „skrzydłowymi” diodami LED do jazdy dziennej oraz niską, sportową trapezoidalną kratką, z dynamiczną listwą wspierającą emblem Opla. Rzeźbione boki nadwozia mają typową dla Opla dynamiczną sygnaturę „ostrza”. Z tyłu szerokie, poziome dzielone lampy tylne wizualnie powiększają pojazd i płynnie przechodzą w tylne barki, nadając mu jeszcze lepszą postawę. Jednak to podczas jazdy nową Corsą zmiany są najbardziej zauważalne. Całkowicie nowa kabina z jasnymi, wydłużonymi kształtami i mieszanką wyrafinowanych materiałów, razem z znacznie bardziej komfortowym podwoziem, precyzyjniejszym układem kierowniczym, nowymi napędami i znacznie niższymi poziomami hałasu, składają się na zupełnie nowe doświadczenie jazdy.
Absolutna precyzja: Nowe podwozie i nowy układ kierowniczy dla najwyższej stabilności jazdy
Najwyższym priorytetem zespołu inżynieryjnego Opla było zapewnienie klientom Corsy doświadczenia jazdy porównywalnego z większymi, droższymi samochodami pod względem komfortu i precyzji. Nowe systemy podwozia i kierownicze stanowią podstawę. Podwozie nie dziedziczy żadnego komponentu z obecnej Corsy. Stabilność na prostych odcinkach i w zakrętach zwiększa obniżony o 5 milimetrów środek ciężkości, sztywniejsza podstawa, nowa geometria zawieszenia w tym nowa oś przednia. Poprawiono zachowanie przy przewracaniu się, reakcję układu kierowniczego i charakterystyki podsterowności. Nowe właściwości tłumienia również zapewniają piątej generacji Corsy lepszą filtrację zakłóceń z wybojów i nierówności drogowych, co zapewnia wzorowy komfort w małym samochodzie.
Opracowanie zupełnie nowej architektury elektrycznej dla piątej generacji Corsy umożliwia bardziej zaawansowany poziom interakcji między jej różnymi systemami. Wraz z nową geometrią układu kierowniczego i kalibracją oprogramowania, ten zaawansowany system przynosi korzyści nowemu, wrażliwemu na prędkość elektrycznemu wspomaganiu kierownicy: ma bardziej precyzyjną reakcję i poprawia zarówno przyjemność z jazdy, jak i komfort. Nowa standardowa funkcja w wszystkich modelach Corsy, która zmniejsza wysiłek przy kierowaniu przy niskich prędkościach, tryb City, jest łatwo aktywowana naciśnięciem przycisku.
Jak w przypadku obecnej Corsy, klienci mogą wybierać między dwoma ustawieniami podwozia: Comfort i Sport. Podwozie Sport ma sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, a także specyficzną geometrię kierownicy i kalibrację dla bardziej bezpośredniej reakcji.
Silnik w centrum uwagi: Najnowsza generacja 1.0 ECOTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem
Najważniejszym elementem pod maską nowej, tzw. „Corsy E” piątej generacji jest zainstalowanie nowo opracowanego silnika trzycylindrowego, 1.0 ECOTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem, który jest częścią dużej ofensywy napędowej marki. Ten ultranowoczesny silnik kompaktowy jest jedynym produkowanym silnikiem trzycylindrowym o pojemności 1,0 litra z wałem wyrównawczym, co umożliwia osiągnięcie nowego benchmarku w klasie pod względem wyjątkowo niskiego hałasu, drgań i nieprzyjemnych dźwięków (NVH), a także wysokiego komfortu jazdy. Kompaktowy, całkowicie aluminiowy silnik 1.0 ECOTEC Turbo, który oczywiście spełnia normy emisji Euro 6, dostępny jest w dwóch konfiguracjach mocy, oferujących 66 kW/90 KM lub 85 kW/115 KM. Oba silniki charakteryzują się doskonałą reakcją i mocnym momentem obrotowym przy niskich obrotach, osiągając 170 Nm już przy 1800 obr./min. Nowy, małopojemnościowy silnik trzycylindrowy Opla wyposażony jest w technologię Start/Stop jako standard.
Oferta jednostek napędowych nowej Corsy została również rozszerzona o nowy silnik turbo o mocy 74 kW/100 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także o dalsze rozwinięte jednostki wolnossące o pojemności 1.2 i 1.4 litra, spełniające normy Euro 6. Dodatkowo, całkowicie zrewidowane i bardziej wyrafinowane silniki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, które również spełniają normy Euro 6, zwiększają ofertę Corsy w segmencie silników diesla. Przy wprowadzeniu na rynek, najbardziej oszczędna wersja Corsy – z 70 kW/95 KM, 5-biegową manualną skrzynią biegów i technologią Start/Stop – emituje zaledwie 89 g/km CO2. Dodatkowe warianty o niskiej emisji będą dostępne już w przyszłą wiosnę.
Jednak to nie tylko całkowicie nowe i dalej rozwijane silniki sprawiają, że jazda nową Corsą jest jeszcze bardziej przyjemna i komfortowa. Wprowadzenie nowych skrzyń biegów także przyczynia się do poprawy doświadczenia jazdy i efektywności. Oba warianty silnika 1.0 ECOTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem są połączone z zupełnie nową, kompaktową sześciobiegową skrzynią manualną. Cechą wyróżniającą jest większa efektywność dzięki niskozasczynnym projektom i precyzyjnemu uczuciu zmiany biegów. Zmiana biegów w nowej Corsie jest komfortowa i płynna, a także szybka i precyzyjna. Wraz z wprowadzeniem nowej Corsy Opel oferuje również najnowszej generacji sześciobiegową skrzynię automatyczną, a także zupełnie nową, zautomatyzowaną manualną skrzynię biegów Easytronic 3.0, która zapewnia lepszą, płynniejszą reakcję – doskonały sposób na przystępne połączenie komfortu automatu z efektywnością manualnej skrzyni.
Najlepsza łączność i najwyższe bezpieczeństwo: systemy IntelliLink i wsparcia kierowcy
Starannie zaprojektowana kabina nowej Corsy koncentruje się na przyciągającym wzrok centrum sterowania kierowcy, którego panel wskaźników zaprojektowano zgodnie z poziomymi liniami, które optycznie zwiększają przestronność wnętrza. System IntelliLink z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym znajduje się idealnie na centralnej konsoli, blisko dźwigni zmiany biegów. Umożliwia to szybką i naturalną zmianę z kontrolki skrzyni biegów na ekran dotykowy. Nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy nowej Corsy oferuje najlepsze możliwości łączności, jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android oraz może być obsługiwany za pomocą poleceń głosowych. Można również korzystać z Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest kilka aplikacji, takich jak BringGo do nawigacji, Stitcher i TuneIn do radia internetowego i podcastów, a także praktyczna stacja parkingowa i ładująca FlexDock dla smartfonów.
Nowa Corsa wprowadza szereg systemów wsparcia kierowcy, wiele z nich bezkonkurencyjnych w swojej klasie. Bezpieczeństwo zwiększa nowy system, który po raz pierwszy jest dostępny w Corsie – taki jak bi-ksenonowe reflektory z oświetleniem zakrętu, system ostrzegania o martwym polu oraz kamera Opel Eye z rozpoznawaniem znaków drogowych, ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu, asystą świateł drogowych, wskazaniem odległości do pojazdu z przodu oraz ostrzeganiem o kolizji. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania o kolizji wykorzystuje czerwone, podnoszące się ostrzeżenie wyświetlane na przedniej szybie. Dodatkowo, wyświetlacz systemu monitorowania ciśnienia w oponach ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w jednej z opon.
Komfort jazdy poprawiają również zaawansowane systemy parkowania, które automatycznie kierują podczas manewrów parkingowych, a także kamera tylna i asystent startu pod górę. Kierownica, przednie siedzenia i teraz także szyba przednia mogą być podgrzewane, aby zapewnić przytulne ciepło we wnętrzu i dobrą widoczność w chłodne dni. Wysokiej klasy wnętrze charakteryzuje się starannie rzeźbionymi przednimi siedzeniami o doskonałym wykończeniu, dużym panoramicznym dachem oraz przyjemnym oświetleniem ambientowym, nadającym kabinie ciepłą, przyjazną atmosferę.