Podczas gdy większość producentów samochodów już wcześniej zaprezentowała swoje sportowe wersje, Corsa OPC była ostatnią, która została ujawniona publiczności.
Czerpiąc technologię z rajdowego Opla Adama R2, OPC miała 1,6-litrowy silnik turbo, który generował moc 204 KM i moment obrotowy 245 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało około 7 sekund, a maksymalna prędkość wynosiła 228 km/h.
Agresywny wygląd zewnętrzny jasno dawał do zrozumienia, że sportowa Corsa to szybki hot hatch.
Dostępny był pakiet wydajnościowy, który dodawał 18-calowe felgi zamiast standardowych 17-calowych kół oraz sportowe zawieszenie, które w jakiś sposób kompromitowało komfort, a także blokadę dyferencjału Drexler dla lepszej przyczepności.
W obliczu wielu rywali na rynku, Clio RS wydawało się oferować bardziej wyrafinowaną jazdę, podczas gdy Fiesta ST była bardziej zabawna na drodze. Corsa OPC wydawała się ciężka jak na swoje rozmiary, a drifting nie był jednym z gier do rozgrywania z tym autem.
Sportowe uczucie wewnątrz kabiny nadawały głównie fotele Recaro, podczas gdy deska rozdzielcza i kierownica niewiele różniły się od standardowej Corsy. Jakość użytych materiałów nie była najlepsza, ale całość wyglądała dobrze.
Droższa niż większość konkurentów dostępnych w tamtym czasie, cena Opc zaczynała się od około 30 000 dolarów, a Pakiet Wydajnościowy kosztował dodatkowe 1 800 dolarów.
Bez względu na to, czy jest to zielone piekło, czy miejska dżungla – nowy Opel Corsa OPC czuje się doskonale na każdym terenie. Niezależnie od tego, czy na Nürburgring, czy w godzinach szczytu – najszybszy przedstawiciel nowej generacji Corsy łączy ekstremalną, bezkompromisową sportowość z doskonałą użytecznością na co dzień. Ta mająca około czterech metrów długości maszyna imponuje swoim wysokotowarowym, 207-konnym, 1.6-litrowym silnikiem turbo, zwinnością w prowadzeniu oraz sportowym wyglądem. Jednak ani przestronne wnętrze, znane z Corsy, ani komfort nie ucierpiały. Corsa OPC to sportowiec w rodzinie małych samochodów. Zadebiutuje na wystawie motoryzacyjnej w Genewie w 2015 roku.
„Nasze modele OPC są dynamicznymi liderami w naszej ofercie samochodów. Odzwierciedlają sportową tradycję Opla, ucieleśniają niemiecką inżynierię, emocjonalny design i charakterystyczne właściwości jezdne. Nowa Corsa OPC imponująco udowadnia, jak wysoko nasi inżynierowie ustawili poprzeczkę w segmencie sportowych małych samochodów. Pokazuje dokładnie, z czego się składa na krętych górskich drogach, a nawet na torze wyścigowym, i sprawia tak wiele radości, że nie chce się z niej wysiadać. Typowe OPC – po prostu czysta pasja,” zachwycił się dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny grupy Opel, po zakończeniu ostatnich szybkich okrążeń kalibracyjnych w nowej Corsie OPC w Oplu Test Center w Dudenhofen.
Design OPC: Potężny wygląd
Trzymając się tradycji OPC, najwyższej klasy Corsa od razu można rozpoznać jako prawdziwego członka Opel Performance Center. Oprócz nowego, ekskluzywnego koloru OPC w kolorze niebieskim błyskawicy, Corsa może się również pochwalić nowym przednim designem z dużymi wlotami powietrza. Szczególnie aluminiowe otwory poniżej reflektorów tworzą wizualne połączenie z większym sportowym bratem Corsy, Astrą OPC. Charakterystyczny wlot powietrza znajduje się przed charakterystyczną maską, co nadaje Corsie OPC dodatkowego sportowego wyglądu. Dynamicznie modelowane boki z odważnymi listwami progowymi tworzą odpowiednie połączenie z tyłem.
Bezkompromisowy sportowy design Opla Corsy OPC kontynuuje się także z tyłu. Spojler zamontowany na pokrywie bagażnika dostępny jest w dwóch różnych wersjach – subtelnym spojlerze tylnym, który jest standardowy, oraz znacznie bardziej efektownym wariancie, który generuje jeszcze większą siłę docisku na osi tylnej. Podwójny układ wydechowy Remus z dyfuzorem wokół rur wydechowych dodaje dodatkowych sportowych akcentów zarówno pod względem wizualnym, jak i akustycznym, co staje się oczywiste po naciśnięciu pedału przyspieszenia.
Wnętrze również tworzy sportową atmosferę. Fotele sportowe Recaro, które zapewniają pasażerom optymalne wsparcie boczne nawet w najbardziej wymagających zakrętach, są widoczne. Skórzana kierownica, spłaszczona od dołu, gałka zmiany biegów OPC oraz sportowe pedały wraz z charakterystycznymi przyrządami w designie OPC dopełniają wnętrze. Ponadto kierowcy nie będą musieli rezygnować z doskonałej łączności. System multimedialny Opel IntelliLink będzie dostępny jako opcja i przyniesie świat smartfonów, zarówno Apple iOS, jak i Android, do Corsy OPC.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 KM i do 280 Nm
Pod maską, 152 kW/207 KM silnik benzynowy turbo nowej generacji Opel Corsa OPC czeka tylko na uruchomienie. 1.6-litrowa jednostka OPC teraz oferuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 245 Nm w zakresie od 1900 do 5800 obr./min – dodatkowe 35 Nm jest dostępne w razie potrzeby dzięki funkcji overboost. Dużą uwagę poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu plateau momentu obrotowego w porównaniu do poprzedniej generacji modelu (maksymalny moment obrotowy osiągnięto tylko przy 2250 obr./min w ekskluzywnej edycji Nürburgring), dzięki czemu pojazd jest znacznie bardziej responsywny przy niskich obrotach silnika. Moc OPC przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów o krótkich i precyzyjnych skokach. Nowa Corsa OPC przyspiesza do 100 km/h z miejsca w zaledwie 6,8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Pomimo sportowych osiągów, zużycie paliwa wynosi szacunkowo 7,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (174 g/km CO2).
Sportowe zawieszenie FSD: Zawsze odpowiednia częstotliwość
Aby jak najlepiej przenieść moc na drogę, inżynierowie Opla połączyli siły ze specjalistami z Koni, aby opracować zawieszenie, które może się pochwalić innowacyjnym amortyzowaniem. Nowa technologia amortyzacji selektywnej (FSD) umożliwia dostosowywanie sił amortyzacji do częstotliwości pojazdu, co pozwala na balansowanie między bezkompromisową sportowością a odpowiednim poziomem komfortu. Inne elementy zawieszenia również zostały odpowiednio skalibrowane. Corsa OPC jest o 10 milimetrów bliżej nawierzchni niż jej łagodne standardowe siostry Corsa. Najnowszej generacji systemy elektroniczne umożliwiają wybór różnych trybów dla elektronicznego programu stabilizacji (ESP) oraz kontroli trakcji (TC). W trybie „Competition Mode” na przykład kontrola trakcji jest nieaktywna, podczas gdy ESP daje Corsie OPC nieco dłuższą smycz. Doświadczeni kierowcy mogą nawet całkowicie wyłączyć ESP, gdy popychają pojazd do jego granic na torze wyścigowym.
Gdzie indziej, układ kierowniczy również został zoptymalizowany. Reaguje jeszcze bardziej bezpośrednio i precyzyjnie oraz daje kierowcom OPC znacznie lepszy feedback. Standardowe opony performance Michelin 215/45 R17 zapewniają doskonałą przyczepność. Widać również zoptymalizowany system hamulcowy OPC z hamulcami tarczowymi o średnicy 308 milimetrów na osi przedniej.
Pakiet wydajności: Czysta atmosfera wyścigowa do użytku drogowego