OPEL Crossland 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Crossland 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Crossland 2020-Present

Po przejęciu przez francuską grupę PSA (Peugeot-Citroen), Opel zyskał dostęp do nowych platform, które zostały wykorzystane w nowych pojazdach, takich jak Crossland z 2020 roku.

Kategoria małych crossoverów zaczynała zyskiwać na popularności w Europie. Zastąpiły one większość małych kombi oraz niektóre minivany. Wyższy prześwit oraz większa przestrzeń wewnętrzna sprawiły, że były bardziej odpowiednie dla wielu rodzin, nawet na wyjazdy za miasto.

Crossland zbudowano na tej samej platformie co Peugeot 2008 i Citroen C3 Aircross. Zespół projektowy starał się ukryć powiązania z nadwoziem przypominającym Mokkę. Oba zderzaki miały u dołu srebrne plastikowe osłony, które kontrastowały z czarnymi brzegami. Czarne kraty otaczające górną część zderzaka oraz reflektory inspirowane modelem Astra dopełniały prawdziwego wizerunku Opla. Dzięki krótkiej masce i łukowatym, długim szybom, Crossland oferował wrażenie unoszącego się dachu.

Deska rozdzielcza zawierała okrągłe, analogowe wskaźniki, z małym wyświetlaczem pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. Większość przestrzeni zajmował wyświetlacz infotainmentu w centralnej konsoli, który był kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Opel nalegał na zachowanie swoich foteli, uznawanych za jedne z najwygodniejszych w swojej klasie. Wnętrze dla pięciu osób oferowało wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych. Tylna kanapa miała dzieloną tylną część, co pozwalało na zwiększenie przestrzeni bagażowej z 410 do 1255 litrów.

Pod maską Opel oferował Crosslanda z wyborem silników Diesla i benzynowych, o mocy od 83 do 130 koni mechanicznych. Dostępne były zarówno manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów. Specjalny system kontroli trakcji umożliwiał pojazdowi pokonywanie nieutwardzonych dróg i śliskich nawierzchni, jednak była to tylko wersja na napęd przedni.

 Kompaktowy i zgrabny z zewnątrz, bardzo przestronny i wszechstronny w środku, o cool wyglądzie SUV-a. To nowy Opel Crossland, który jako pierwszy model przyjmuje niepowtarzalny nowy styl marki, zaprezentowany zaledwie kilka tygodni temu przez nowego Opla Mokkę. Podobnie jak w przypadku Mokkę, nowy Opel Crossland rezygnuje z dodatkowego „X” w swojej nazwie. Oprócz designu, Opel znacząco poprawił podwozie i układ kierowniczy Crosslanda, dodając sportową wersję GS Line+ oraz adaptacyjny system kontroli trakcji IntelliGrip.

Organicznie integrując grill i reflektory, Opel Vizor nowego Crosslanda płynnie rozciąga się na całej szerokości przodu pojazdu. Vizor optycznie poszerza szerokość i porządkuje wygląd zewnętrzny przy mniejszej liczbie elementów. Legendarny emblemat błyskawicy marki dumnie dominuje w centrum. Vizor stanie się znakiem rozpoznawczym wszystkich modeli Opla w trakcie lat 2020, z zamiarem dalszego łączenia nowoczesnych technologii.

Z tyłu nowego Crosslanda ciemne tylne lampy poprawiają charakterystyczny design świateł w kształcie skrzydeł Opla, a nowa, błyszcząca czarna powierzchnia klapy bagażnika (dostępna w połączeniu z czarnym dachem) sprawia, że nowy Opel Crossland wygląda na szerszy i mocniejszy.

Nowe są także przednie i tylne osłony podwozia (malowane na srebrno w wariancie Ultimate), LED-owe przednie światła przeciwmgielne (z chromowanymi akcentami w Ultimate i Elegance), chromowane wykończenie drzwi dla wersji Ultimate oraz stylowe 16- i 17-calowe felgi aluminiowe. Te pierwsze dostępne są w srebrnym, błyszcząco czarnym dwukolorowym lub błyszcząco czarnym wykończeniu, natomiast te drugie w błyszcząco czarnym dwukolorowym lub błyszcząco czarnym.

Miłośnicy sportowego wyglądu docenią Crosslanda GS Line+. Ta nowa wersja, w tym czarne 17-calowe felgi aluminiowe, czarny dach, czerwone akcenty świetlne, certyfikowane ergonomiczne fotele AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) dla kierowcy i pasażera z przodu, LED-owe tylne lampy i relingi dachowe sprawiają, że ten kompaktowy SUV wyróżnia się na tle konkurencji.

Przestronność i najwyższej jakości fotele ergonomiczne AGR w Oplu Crossland uczynią długie podróże jeszcze bardziej komfortowymi. SUV przekonuje także wysokim poziomem elastyczności, dzięki indywidualnie przesuwanym i regulowanym tylnym siedzeniom. Tylne fotele mają podział 60/40 i przesuwają się o maksymalnie 150 mm, co zwiększa przestrzeń bagażową z 410 do liderujących w klasie 520 litrów w zaledwie kilka sekund. Złożenie tylnych siedzeń całkowicie zwiększa objętość bagażnika do 1,255 litrów.

Dynamiczni kierowcy szczególnie docenią ulepszenia, jakie Opel wprowadził do podwozia Crosslanda. Inżynierowie Opla w Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory dla przedniego zawieszenia z kolumną McPhersona oraz tylnej osi z belką skrętną. W połączeniu z nową pośrednią osią kolumny kierowniczej, która poprawia precyzję kierowania i wyczucie środka, podwozie nowego Crosslanda zapewnia optymalną równowagę między komfortem a zwinnością.

Nowość z IntelliGrip: Optymalna przyczepność przez cały czas

Nabywcy nowego Opla Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dzięki ulepszonym właściwościom jezdnym z systemem IntelliGrip (dostępnym od początku 2021 roku). Ten adaptacyjny system kontroli trakcji umożliwia optymalną przyczepność i stabilność na wszelkich nawierzchniach. IntelliGrip oferuje pięć trybów:

Normalny / Na drodze: 'Tryb normalny’ włącza się, gdy Crossland uruchamia silnik. Ustawienia ESP i kontroli trakcji są odpowiednie do normalnych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub na wsi.
Śnieg: Ten specjalny tryb zimowy zapewnia optymalną przyczepność na śliskich i zaśnieżonych nawierzchniach przy prędkości do 50 km/h. Kontrola trakcji reguluje poślizg przednich kół, spowalniając obrót koła, które się kręci, i przenosząc moment obrotowy na drugie przednie koło.
Błoto: Ten tryb pozwala na większy poślizg kół. Celowe obracanie koła z najmniejszą przyczepnością podczas ruszania umożliwia usunięcie błota z opony, która następnie może ponownie uzyskać trakję. W międzyczasie koło z największą przyczepnością otrzymuje najwyższy moment obrotowy. Ten tryb działa do prędkości 80 km/h.
Piasek: Ten tryb umożliwia niewielką ilość jednoczesnego obracania się obu przednich kół, co pozwala pojazdowi się poruszać i zmniejszać ryzyko zapadnięcia się.
ESP wyłączone: Dezaktywuje ESP i kontrolę trakcji przy prędkości do 50 km/h. Z powodów bezpieczeństwa IntelliGrip automatycznie przełącza się z powrotem na 'tryb normalny’ przy prędkościach powyżej 50 km/h.
Kierowcy i pasażerowie mogą cieszyć się nie tylko silnym uchwytem, ale także dobrze skomunikowanym i dobrze rozrywkowym dzięki różnorodnym systemom infotainment, w tym Radio BT, Multimedia Radio oraz najwyższej jakości Multimedia Navi Pro z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8.0 cali. W jednostkach multimedialnych znajdują się również złącza dla Apple CarPlay i Android Auto. Zgodne smartfony można ładować podczas używania za pomocą bezprzewodowego ładowania indukcyjnego. Dodatkowo Crossland oferuje opcjonalną usługę „OpelConnect”. Nawigacja na żywo z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym i aktualnymi cenami paliw oraz bezpośredni link do pomocy drogowej i wezwania pomocy sprawia, że podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.

Silniki benzynowe i diesla Euro 6d: Przyjemność z jazdy przy niskich emisjach

Klienci Opla Crosslanda mogą wybierać spośród efektywnego portfolio silników benzynowych i diesla o pojemności 1.2 i 1.5 litra. Zarówno silniki benzynowe o mocy od 61 kW (83 KM) do 96 kW (130 KM), jak i silniki diesla o mocy 81 kW (110 KM) i 88 kW (120 KM) spełniają teraz surowe normy emisji Euro 6d.

Nowatorska technologia oświetleniowa i innowacyjne systemy asystujące

Podróże będą jeszcze bardziej relaksujące i bezpieczne dzięki licznym ultra-nowoczesnym technologiom i systemom asystującym dostępnym w Oplu Crossland. Adaptacyjne reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych oraz automatycznym wyrównywaniem poziomu zapewniają doskonałą widoczność po zmroku.

Najważniejsze systemy asystujące w nowym Oplu Crossland w skrócie:

1.2L Turbo 6MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc80.9 Kw @ 5500 Rpm
110 Hp @ 5500 Rpm
108 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 1750 Rpm
205 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.2L Turbo 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc95.6 Kw @ 5500 Rpm
130 Hp @ 5500 Rpm
128 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie4.8 Mpg Us (49 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.5L 6AT (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc88.3 Kw @ 3750 Rpm
120 Hp @ 3750 Rpm
118 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2103 G/Km

1.5L 6MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc80.9 Kw @ 3500 Rpm
110 Hp @ 3500 Rpm
108 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1750 Rpm
250 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

1.2L 5MT (83 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc61 Kw @ 5750 Rpm
83 Hp @ 5750 Rpm
82 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy87 Lb-Ft @ 1750 Rpm
118 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

1.2L Turbo 6AT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc95.6 Kw @ 5500 Rpm
130 Hp @ 5500 Rpm
128 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.