Po sukcesie, jaki odniosły inne firmy motoryzacyjne z podniesionymi kombi, Opel przekształcił swoje duże Insignia Sports Tourer, nadając mu bardziej terenowy wygląd.
Insignia zadebiutowała na rynku w 2008 roku, a wersja kombi nosiła nazwę Sports Tourer. Zastąpiła Vectrę i Signum. Mogła być używana jako samochód flotowy, rodzinny lub pojazd dla kadry kierowniczej, w zależności od wybranych opcji. Wersja Country Tourer była skierowana do rodzin, które chciałyby wyruszyć na wyprawy rowerowe i namiotowe w odległe tereny, gdzie nie ma dróg.
Country Tourer została podniesiona o 20 mm (0,8”). Opel dodał antracytowe osłony ochronne na progach i dolnej części nadwozia, aby nadać nadkoli bardziej wyrazisty i poszerzony wygląd. Przyciemnione reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej były standardem. Lampy tylne również były LED-owe. Na dachu Country Tourer wyposażono w ładnie zakrzywione relingi dachowe.
We wnętrzu, Insignia Country Tourer miała takie samo wyposażenie jak w standardowej wersji Insignia Sports Tourer, ale w wyższym poziomie wykończenia. System infotainment był dostępny jako standard, wspierając łączność z Apple CarPlay i Android Auto, a także Bluetooth. Ponieważ samochód zaprojektowano z myślą o aktywnościach na świeżym powietrzu, na liście opcji znajdowała się gumowa maty do dużego bagażnika.