Opel przywrócił kultowy znaczek GSI i umieścił go na drugiej generacji modelu Insignia.
Mimo że można to określić jako powrót do przeszłości, znaczek GSI zawsze miał dla entuzjastów Opla większe znaczenie niż OPC. Choć system wtrysku paliwa nie był już nowym osiągnięciem technologicznym, Opel wciąż liczył na to, że ten znaczek dotrze do serc swoich fanów. Nie chciał ich rozczarować.
Jako hatchback, Insignia GSI wyróżniała się sportową, bardziej agresywną stylistyką. Srebrne felgi w bocznych wlotach powietrza, siatkowy grill 3D oraz małe skrzydło z tyłu były oznakami sportowego charakteru. Aby poprawić osiągi na zakrętach przy wysokich prędkościach, Opel obniżył zawieszenie o 10 mm (0,4″).
Opel zaprojektował nowy zestaw foteli sportowych zintegrowanych z zagłówkami dla pasażerów z przodu. Zostały one specjalnie stworzone dla Insignii GSI i nie są dostępne w pozostałej części gamy. Jako ekskluzywne wyposażenie standardowe, wnętrze pokryte skórą miało kontrastowe przeszycia. Jednak Insignia GSI była także praktycznym pojazdem. Jej bagażnik mógł być powiększony z 490 litrów (17,3 cu-ft) do 1,450 litrów (51,2 cu-ft) poprzez złożenie tylnej kanapy.
Pod maską, Opel zamontował silnik turbo o pojemności 2,0 litra, który dostarczał mniej mocy niż wcześniejsza Insignia OPC i twierdził, że samochód jest szybszy na torze Nurburgring o 10 sekund, dzięki niższej wadze i lepszemu rozkładowi masy. System napędu na wszystkie koła wyposażono w dwusprzęgło dla tylnej osi, sterowane przez komputer, które imitowało mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Ostry, precyzyjny i jeszcze bardziej wydajny. Nowy Opel Insignia GSi to sportowy sedan dla tych, którzy cenią sobie coś wyjątkowego. To samochód stworzony dla kierowców, którzy pragną maksymalnej przyjemności na różnych drogach. Podwozie o bardzo dynamicznym ustawieniu i wyjątkowo wysokim poziomie przyczepności, w połączeniu z napędem na wszystkie koła, zapewnia satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy i maksymalne bezpieczeństwo. Nowa, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów może być obsługiwana za pomocą łopatek przy kierownicy – jak w samochodzie wyścigowym – co jeszcze bardziej zwiększa aktywność jazdy. Typowe dla nowej generacji Insignii jest połączenie lekkiej konstrukcji, niskiego środka ciężkości i mocy turbo o pojemności 2.0 litrów. Rezultatem jest doskonała równowaga oraz bardzo dobra relacja mocy do wagi. Takie wewnętrzne wartości zasługują na wyjątkowy wygląd. Duże chromowane wloty powietrza z przodu i schludny tylny spojler zapewniają odpowiednią siłę docisku na tylną oś, a wygląd GSi doskonale odzwierciedla jego osiągi. Skórzane, zintegrowane sportowe fotele (specjalnie zaprojektowane dla GSi), skórzana kierownica sportowa i aluminiowe pedały dopełniają całości.
Precyzyjne dostosowanie w najlepszej tradycji Opla doprowadziło do powstania najbardziej wydajnej Insignii w historii, która dynamicznie różni się od już zwinnej Insignii Grand Sport. Nowy poziom nowoczesnej sportowości charakteryzujący się doskonałą przyczepnością i ostrą precyzją – talenty, które docenią fani sportowych sedanów średniej wielkości, co również można zauważyć na stoperze. „Nowa Insignia GSi jest zdecydowanie szybsza na jednym okrążeniu Nurburgringu-Nordschleife niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji,” stwierdził dyrektor ds. samochodów sportowych i motorsportu, Volker Strycek po przeprowadzeniu testów. Jednym z powodów jest to, że GSi waży 160 kilogramów mniej niż porównywalna Insignia OPC 2.8 V6 Turbo. Podobnie jak szczupły sportowiec.
„To połączenie niskiej wagi – szczególnie na przedniej osi – niskiego środka ciężkości, łatwości w prowadzeniu, wysokiej mocy w szerokim zakresie obrotów oraz najlepszej przyczepności sprawia, że GSi jest tak szybka,” mówi entuzjastyczny Strycek. „To czysta wydajność. Wysoki poziom przyczepności jest idealny na Nordschleife oraz stanowi zaletę w jazdy zarówno dla przyjemności, jak i bezpieczeństwa na drogach publicznych.”
Na „Zielonym Piekle”: najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie
Ostateczne szlify Insignia GSi trwały na legendarnym Nurburgringu-Nordschleife. Tutaj w Eifel Opel prowadzi centrum testowe do ustawiania swoich samochodów sportowych. Inżynierowie Opla opracowali zupełnie nowe podwozie dla GSi na Nurburgringu, który trzykrotny mistrz świata F1 Jackie Stewart opisał jako „Zielone Piekło”. Krótsze sprężyny obniżają GSi o 10 milimetrów, a specjalne sportowe amortyzatory minimalizują ruchy nadwozia. Potężne hamulce Brembo na czterech cylindrach (średnica 345 mm) oraz już bezpośrednie układ kierowniczy zostały odpowiednio dostosowane. Insignia GSi jest standardowo wyposażona w mechatroniczne podwozie FlexRide. Dostosowuje amortyzatory i układ kierowniczy w ułamkach sekundy; jednostka sterująca zmienia również kalibrację pedału przyspieszenia i punkty zmiany biegów w ośmiobiegowej automatycznej. Kierowca może wybierać między trybami Standard, Tour i Sport. W depends na wybranym trybie, układ kierowniczy i reakcja na gaz są jeszcze bardziej bezpośrednie. Ekskluzywnym dla GSi jest tryb Competition, który aktywowany jest przyciskiem ESP. Podwójne naciśnięcie pozwala wprawnym kierowcom na większe uślizgi i wyłącza kontrolę trakcji – na przykład do szybkiego okrążenia Nordschleife.
Sportowe podwozie, opracowane w połączeniu z niezwykle przyczepnymi oponami Michelin Pilot Sport 4 S i dużymi 20-calowymi kołami, oferuje niemal przylegające poziomy przyczepności. Ważny wkład pochodzi z napędu na wszystkie koła z systemem wektoryzacji momentu obrotowego, który jest standardowy i unikalny w tej klasie. W tym wysokotechnologicznym systemie tradycyjny dyferencjał na tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które mogą przyspieszać każde tylne koło indywidualnie w ułamkach sekundy w zależności od sytuacji podczas jazdy. Denerwujący podsterowność, kiedy to przednie koła pchają w stronę zewnętrznej strony zakrętu, jest więc niemal wyeliminowana z Insignii GSi. Innymi słowy, GSi pokonuje zakręty z precyzją.
Sportowy sedan napędza imponujący silnik turbo na benzynę, który łączy efektywność paliwową z osiągami. Potężny silnik turbo o pojemności 2.0 litrów generuje 191 kW (260 KM) i rozwija hojną moc 400 niutonometrów (zużycie paliwa NEDC: 11.2 litrów na 100 km w mieście; 7.1 l/100 km poza miastem; 8.6 l/100 km w cyklu mieszanym; 197 g/km CO2). Czterocylindrowa jednostka współpracuje z zupełnie nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Kierowca ma możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Przy automatycznej zmianie biegów kierowca może także wstępnie wybrać punkty zmiany biegów w trybach Standard i Sport. Oprócz silnika turbo 2.0 litra, GSi będzie również oferować potężny nowy silnik diesla.
Sportowe cechy: od nowych sportowych siedzeń Opel po tylny spojler
Sportowe możliwości Opla Insignia GSi idą w parze z detalami designu, technologicznymi innowacjami i akcesoriami. Na czołowej liście znajduje się nowe sportowe siedzenie opracowane przez Opla, które zapewnia zwiększone wsparcie boczne i komfort na długich trasach. Fotel sportowy premium jest certyfikowany przez AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) i jest idealnie ergonomiczny. Tak jak w Insignii Grand Sport, oferuje wentylację, ogrzewanie, masaż i regulowane boczne podparcia. W GSi wysoko ustawione oparcie fotele również ma zintegrowany zagłówek. Układ pasa bezpieczeństwa na poziomie ramion jest idealny, co nie jest standardem w fotelach integralnych. Klient może wybierać z dwóch kombinacji skóry, każda z emblematem GSi. Logo pięknie zdobi również tył samochodu, który wyposażony jest w efektywny spojler dla odpowiedniego docisku na tylnej osi. Tylna osłona wygląda jak dyfuzor i ma dwa wydechy z chromowanymi krawędziami. Podobnie chromowane wloty powietrza znajdują się przed przednimi kołami. Fani docenią również odpowiednią atmosferę we wnętrzu, takie jak spłaszczona dolna część skórzanej kierownicy, aluminiowe pedały i czarny sufit – w najlepszym stylu bardzo wyjątkowego sportowego sedana.
33-letnia tradycja: modele GSi Opla