Pomimo niepewnej przyszłości, w obliczu negocjacji między General Motors a rosyjskim Bankiem Gospodarczym – Sberbank, Opel pozostał wierny swoim klientom i zaoferował wersję OPC.
Te trzy litery oznaczały większą moc dla, na co dzień, normalnych użytkowników samochodów. Większość produktów Opla miała wersję OPC, dla tych, którzy nie chcieli mieć tylko zwykłego auta. I nie chodziło tylko o osiągi. Część zmian dotyczyła również wyglądu samochodu.
Insignia OPC miała większy przedni zderzak z niższym spojlerem oraz dużymi wlotami powietrza pośrodku i z boków, z satynowym srebrnym kolorem grilla i bocznych wlotów. Zainstalowano zestaw dużych, 19-calowych kół ze stopów lekkich. Prześwit został obniżony o 10 mm (0,4”) w porównaniu do standardowej wersji. Z tyłu, przeprojektowany zderzak odsłonił dwa duże wydechy po bokach.
W porównaniu do standardowej Insignii, wersja OPC oferowała sportowe fotele kubełkowe oraz standardowe skórzane wykończenie. Na górze konsoli środkowej producent zainstalował standardowy kolorowy monitor dla systemu multimedialnego, który zawierał także nawigację.
Układ napędowy oferował silnik V6 z podwójnym doładowaniem, połączony z sześciobiegową skrzynią biegów. System napędu na wszystkie koła miał centralny układ Haldex oraz elektroniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem z tyłu. Dla wyższej prędkości w zakrętach, samochód wyposażono w adaptacyjne amortyzatory. Standardowo zamontowano system hamulcowy Brembo.
Wersja o wysokich osiągach modelu Opel Insignia, zdobywcy tytułu Car of the Year 2009, została zaprezentowana 7 maja 2009 roku, kiedy to Opel Insignia OPC zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Barcelonie, dziesięć lat po wprowadzeniu na rynek pierwszego modelu OPC (Opel Performance Center).
Sercem Opla Insignia OPC jest silnik 2.8 V6 Turbo. Pochodzący z potężnego silnika benzynowego, który jest dostępny w topowej wersji Insignia, ta wersja osiąga moc 239 kW/325 KM. Wzrost mocy uzyskano dzięki specjalnemu rozwojowi silnika oraz przeróbkom układu wydechowego, co znacząco zmniejszyło ciśnienie przeciwciśnienia. Ponieważ dźwięk jest bardzo istotny w ocenie silnika, specjaliści akustycy pracowali nad wydechem V6, stosując specyficzne tłumiki centralne i tylne.
Opel Insignia OPC wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię manualną. Mocny moment obrotowy wynoszący 400 Nm zapewnia dużą siłę ciągu nawet przy niższych obrotach silnika. Dzięki tym osiągom Opel Insignia OPC osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu sześciu sekund.
Już bardzo dobrze działająca konstrukcja podwozia Insignii została dodatkowo dostosowana do wersji OPC, której wysokość zawieszenia została obniżona o 10 mm w porównaniu do Insignii (wersja AWD Sport). Nowo opracowane podwozie mechatroniczne otrzymało również nową oś przednią. Architektura zawieszenia przedniego Opla Insignia OPC zachowuje tzw. kolumny McPhersona, jednak inżynierowie z Opel Performance Center opracowali ewolucję o nazwie HiPerStrut (dla wysokowydajnego wspornika). Korzyści to poprawione odczucie kierownicy, zredukowane zakłócenia kierownicze dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu oraz wzmocnione odczucie w prowadzeniu dla kierowcy.
Opel Insignia OPC wyposażony jest również w adaptacyjne zawieszenie FlexRide, które dostosowuje się nie tylko do sytuacji drogowej i stylu jazdy, ale także do preferencji kierowcy. Podczas gdy w Insignii system oferuje wybór między standardowym trybem adaptacyjnym, trybem bardziej komfortowym i trybem sportowym, OPC jest zdecydowanie skierowane do tych, którzy cenią sportową jazdę. Kierowcy OPC mogą wybierać spośród trzech różnych trybów sportowych: standardowego trybu jako ustawienia komfortowego, specjalnego trybu Sport oraz trybu OPC, dla optymalnych osiągów.
Po raz pierwszy w portfolio OPC, system Adaptive 4×4 oraz elektroniczny tylni ogranicznik poślizgu (eLSD) są standardem. Jednostka zarządzająca napędem na cztery koła została przeprogramowana, aby dostosować rozkład momentu obrotowego do sportowej filozofii OPC. Biorąc pod uwagę wyższe osiągi OPC, znaczne wysiłki rozwojowe zostały włożone w dalsze doskonalenie układu hamulcowego. Koneserzy natychmiast zauważą zaciski Brembo oraz perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm na przedniej osi.
„Osobiście brałem udział w rozwoju Opla Insignia OPC i bardzo cieszyłem się z obszernych testów na najbardziej wymagający tor wyścigowy na świecie, Nürburgring Nordschleife. Naszym celem było konkurowanie z „najlepszymi z najlepszych”, powiedział Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH.
Charakterystyczny wygląd jest wyraźnym znakiem dynamicznych ambicji
Topowa wersja nadwozia ubrana w elegancki sportowy strój inspirowana jest samochodem koncepcyjnym GTC, który zadebiutował w 2007 roku, ale wciąż pozostaje wierna filozofii projektowania Insignii, w której rzeźbiarska sztuka spotyka się z niemiecką precyzją.
W porównaniu do mniej mocnych wersji Insignii, OPC ma spektakularny nowy przód z dwoma dużymi pionowymi wlotami i specyficzny tylny zderzak z podwójnymi zintegrowanymi wydechami. Standardowe felgi o średnicy 19 cali (opony: 245/40) nadają samochodowi odpowiedni wygląd. Nowe lekkie felgi kute o średnicy 20 cali (z oponami 255/35) są dostępne jako opcja.
Dynamiczna sportowość zewnętrzna odzwierciedla się także w kokpicie. Przy otwieraniu drzwi, OPC robi natychmiastowe wrażenie – od unikalnych siedzeń Recaro, przez płaską sportową kierownicę, po specyficzną gałkę zmiany biegów. OPC prezentuje również charakterystyczną grafikę wskaźników.