W 2013 roku Opel postanowił przeprowadzić dużą modernizację swojego flagowego modelu, Insignii. Od momentu wprowadzenia do sprzedaży w 2008 roku, Opel sprzedał ponad 500 000 egzemplarzy przed premierą odnowionej wersji. Zmodernizowany model otrzymał nowe silniki, nowy system infotainment oraz kilka detali zewnętrznych.
W przedniej części, w wyższych wersjach wyposażeniowych, reflektory bi-Xenon są oferowane jako standard, a światła dzienne są teraz w pełni LED. Sylwetka 2013 Insignii w wersji sedan i hatchback została bardziej zróżnicowana niż wcześniej, dzięki unikalnym tylnym klapom i zintegrowanemu projektowi spojlera. Linia dachu w pięciodrzwiowym modelu wygładza się dopiero w miejscu krawędzi spojlera, podkreślając klasyczną sylwetkę coupe. W wersji czterodrzwiowej linia zgięcia biegnie wzdłuż krawędzi spojlera, podkreślając długość eleganckiego sedana. Z tyłu nowe LED-owe światła tylne są oferowane we wszystkich wersjach wyposażeniowych.
W środku, fotele z certyfikatem AGR są zaprojektowane z myślą o długich trasach. Certyfikat ten uzyskano po udowodnieniu, że ich ergonomiczny design zapewnia najlepsze wsparcie dla kręgosłupa i strefy lędźwiowej. Zainstalowano nowy system infotainment z 8-calowym ekranem w centralnej konsoli. Można do niego uzyskać dostęp za pomocą poleceń głosowych, przycisków na kierownicy lub touchpada.
Oferta silnikowa zaczyna się od nowego, 1,4-litrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem, który oferuje 140 KM. Jest on połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Sedan Opel Insignia 2013 oferował wybór pomiędzy trzema rodzajami napędu: benzynowym, diesla i LPG (skroplony gaz naftowy); moc silników waha się od 81 kW/110 KM do 239 kW/325 KM.
Ofensywa modelu Opla wkracza w nowy etap z nowym modelem Opel Insignia, który zadebiutuje na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Główny model wyróżnia się jeszcze bardziej atrakcyjnym wnętrzem i stylistyką zewnętrzną, podnosząc nagradzaną filozofię projektowania „artystyczne rzeźbiarstwo spotyka niemiecką precyzję” na wyższy poziom. Nowe, potężne i niezwykle wydajne silniki z bezpośrednim wtryskiem, takie jak dwie jednostki benzynowe Turbo nowej generacji oraz turbodiesel o emisji 99 g, poszerzają szeroką ofertę. Ta niska emisja lokuje nowy silnik turbodiesel 2.0 w klasie efektywności A+. Oba warianty (88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM zgodnie z EG Nr. 715/2007) zużywają w wersji pięciodrzwiowej lub czterodrzwiowej z sześciobiegową skrzynią manualną i systemem Start/Stop jedynie 3,7 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym (Sports Tourer: 3,9 l/100 km). Dlatego Opel Insignia 2.0 CDTI jest najoszczędniejszym samochodem wysokoprężnym w swojej klasie.
Wiele ulepszeń w zawieszeniu zapewnia wyższą zwinność i komfort. Całkowicie nowa generacja systemu infotainment jest teraz dostępna dla Insignii. Integruje wiele funkcji smartfona w samochodzie i może być obsługiwana intuicyjnie i prosto za pomocą touchpada w centralnej konsoli.
„Sukces Insignii przyciągnął już 580 000 kierowców Opla. Nowa Insignia zachwyci jeszcze bardziej – z bardziej ekspresyjnym designem, wysokiej jakości kokpitem, intuicyjną obsługą systemów infotainment oraz wzorcowymi układami napędowymi, takimi jak nasz przełomowy turbodiesel o emisji 99 gramów,” opisuje rewolucję średniej wielkości modelu dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann. „Nasz flagowy model jest teraz bardziej wyrafinowany i przyciągający wzrok – ale nawet w obliczu całej tej elegancji, nie zapominaj, o co w tym wszystkim chodzi: aby zapewnić kierowcom i pasażerom komfortowe i bezpieczne doświadczenia podczas jazdy z nowoczesnymi technologiami w naprawdę atrakcyjnej cenie.”
Główny model można zamawiać w Niemczech od 21 czerwca 2013 roku jako wersję czterodrzwiową, pięciodrzwiową oraz Sports Tourer; ceny zaczynają się od 24 325 euro (cena detaliczna brutto w Niemczech).
Elegancki: Przejrzysty kokpit z nową generacją infotainment
Podczas ulepszania kokpitu skupiono się na trzech kryteriach: przejrzystości, prostocie i intuicyjnej obsłudze, dostosowaniu oferty infotainment oraz zwiększeniu komfortu i bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów, które zostały jeszcze bardziej podniesione dzięki minimalnym rozproszeniom ze względu na ruch drogowy.
Centralna konsola zyskała nową subtelność i wyszukany wygląd, a w jej wnętrzu znajduje się wiele nowoczesnych technologii i funkcji. Czarno-pianowe wykończenie i panel sterowania z chromowanymi detalami zostały drastycznie uproszczone. Zawiera teraz tylko kilka przycisków, dzięki czemu obsługa systemu infotainment oraz np. klimatyzacji jest szybka i intuicyjna.
Nowa generacja infotainment w Insignii może być obsługiwana za pomocą 8-calowego kolorowego wyświetlacza z obsługą dotykową. Z ekranu startowego kierowca może uzyskać dostęp do wszystkich funkcji i podmenu, takich jak stacje radiowe, tytuły utworów, połączenie ze smartfonem czy mapa nawigacji 3D, za pomocą przycisku, ekranu dotykowego, sterowania głosowego lub nowego touchpada. System infotainment można dostosować – można zapisać do 60 osobistych ulubieńców (np. playlisty, kontakty telefoniczne, adresy nawigacyjne).
Touchpad jest ergonomicznie zintegrowany w centralnej konsoli i oferuje całkowicie nowy sposób szybkiego i intuicyjnego dostępu do systemu infotainment. Jego podświetlana, wrażliwa na dotyk powierzchnia reaguje natychmiast na ruchy palców, w tym z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, co sprawia, że obsługa nowej generacji infotainment jest prostą sprawą, nie rozpraszając kierowcy od sytuacji na drodze. Nawet pojedyncze litery – na przykład podczas wyszukiwania tytułu utworu w bazie danych lub miasta w systemie nawigacyjnym – można wprowadzać palcem na touchpadzie.
Dodatkowo, kierowca Insignii może obsługiwać nowoczesny system infotainment za pomocą nowo zaprojektowanych, przejrzystych przycisków na kierownicy oraz poleceń głosowych. Zaawansowana funkcja rozpoznawania głosu może być aktywowana prostym naciśnięciem przycisku na przyciskach kierownicy i może przetwarzać więcej niż jedno polecenie jednocześnie. Szeroki zakres opcji obsługi jest wynikiem ulepszeń w nowej generacji infotainment.
Zwiększenie związku między człowiekiem a maszyną zapewnia nowo zaprojektowany panel instrumentów z wyświetlaczem kolorowym o przekątnej do 8 cali o wysokiej rozdzielczości. Oprócz klasycznych wskaźników, takich jak prędkość, obroty silnika oraz poziom paliwa, dalsze informacje dotyczące nawigacji, użytkowania smartfona i opcji audio są bezpośrednio w polu widzenia kierowcy i mogą być dostosowywane.
Wspaniały: Silnik 99 gramów Turbo diesel nowej generacji oraz jednostka SIDI Turbo
Nowy Opel Insignia również wyznacza standardy jeśli chodzi o układ napędowy i zawieszenie. Podczas gdy model średniej wielkości otrzymał już wiele wyróżnień za komfort jazdy, prowadzenie i trzymanie się drogi, nowa edycja gra na wyższym poziomie. Inżynierowie Opla wprowadzili szereg ulepszeń w zawieszeniu, w tym w amortyzatorach, stabilizatorach i układzie kierowniczym, co skutkuje zmniejszeniem hałasu i drgań oraz wyższym komfortem.
Szeroki, nowo rozszerzony portfel silników jest dostosowany do wydajności i komfortu bez jakichkolwiek kompromisów. Nowy Opel Insignia oferuje wybór trzech alternatyw napędu: benzyna, diesel i LPG (gaz płynny); moc waha się od 81 kW/110 KM do 239 kW/325 KM.
Nowa Insignia 2.0 CDTI jest mistrzem ekologii i oszczędności paliwa. Dzięki nowemu silnikowi turbodiesel 2.0, warianty 88 kW/120 KM oraz 103 kW/140 KM emitują jedynie 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2) zgodnie z EG Nr. 715/2007. To lokuje go w klasie efektywności A+, ponieważ modele z czterema i pięcioma drzwiami z sześciobiegową skrzynią manualną i systemem Start/Stop zużywają jedynie 3,7 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – optymalne wartości w tej klasie pojazdów. Oba warianty mogą się też poszczycić doskonałym momentem obrotowym, przy czym 88 kW/120 KM Turbo diesel zapewnia do 320 Nm, a model 103 kW/140 KM nawet do 370 Nm – dzięki funkcji automatycznego doładowania.
Najlepszym dieslem jest 143 kW/195 KM 2.0 BiTurbo CDTI. Wysokowydajny diesel z sekwencyjnymi, podwójnymi turbosprężarkami osiąga imponujący moment obrotowy 400 Nm i wyróżnia się bezpośrednią reakcją, a także wzorcową mocą napędową w szerokim zakresie obrotów.
Najbardziej wyraziste silniki benzynowe to dwie jednostki z bezpośrednim wtryskiem turbo: 2.0 SIDI Turbo o mocy 184 kW/250 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm oraz 1.6 SIDI Turbo z najnowszej generacji silników o mocy 125 kW/170 KM i 260 Nm, a nawet do 280 Nm z funkcją doładowania (SIDI = Bezpośredni Wtrysk Zapłonowy). Oba charakteryzują się doskonałym rozwojem mocy i doskonałą płynnością pracy przy wysokiej efektywności paliwowej. Mogą być połączone z sześciobiegową skrzynią manualną i funkcją Start/Stop lub z nową, niskoparową sześciobiegową skrzynią automatyczną. Oprócz napędu na przednie koła, silnik 2.0 SIDI Turbo jest również dostępny z napędem na wszystkie koła.
Alternatywną i niezwykle oszczędną opcją napędową jest Opel Insignia 1.4 LPG o mocy 103 kW/140 KM z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. Spełnia – podobnie jak jego wersja benzynowa – rygorystyczne normy przyszłej normy emisji Euro 6. Ze zużyciem paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) w cyklu MVEG oraz niską emisją CO2 na poziomie 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), model Insignia LPG jest bezkonkurencyjny w klasie efektywności A.
Styl, który wyróżnia się: Nagrodzona filozofia projektowania Opla z klasą premium
Nowa Insignia rozwija wielokrotnie nagradzaną filozofię projektowania Opla „artystyczne rzeźbiarstwo spotyka niemiecką precyzję” w segmencie średniej wielkości. Temat projektowy wyraża ambicje premium i dynamikę poprzez wyraźną, niską i szeroką grafikę frontową, aby wizualnie podkreślić swoją szeroką postawę. Wysoko połyskująca chromowana kratka jest szersza i niższa niż wcześniej. Pasek marki, który otacza logo Opla, jest smuklejszy i zawiera skrzydełka, które łączą wzrok z przeprojektowanymi reflektorami. W zależności od wersji wyposażenia, te reflektory są dostępne z lampami bi-xenonowymi, w tym systemem oświetlenia bezpieczeństwa AFL+. Wszystkie reflektory wykonane są w wysoki połysk w kolorze czarnym z osadzonymi akcentami chromowanymi, które podkreślają technologię w ich wnętrzu. Ulepszone reflektory zawierają charakterystyczne dzienne światła w postaci skrzydełek z energooszczędnymi diodami LED. Dolne wstawki przedniego zderzaka są zaprojektowane tak, aby wyglądały na smukłe i szerokie, aby podkreślić rozmiar górnej kratki. Reflektory przeciwmgłowe są połączone z szerokimi czarnymi wstawkami oraz akcentami chromowanymi. Zmieniają się z cienkich na grube w pobliżu nadkola, podkreślając szerokość przedniego designu i wysoką klasę wzornictwa Opla.
Widok boczny nowego sedana i hatchbacka Insignii jest wyraźnie bardziej zróżnicowany niż wcześniej dzięki ich unikalnym tylnym drzwiom i zintegrowanemu designowi spojlera. Linia dachu modelu pięciodrzwiowego wygasa dopiero na krawędzi spojlera, aby podkreślić klasyczną sylwetkę coupé. W wersji czterodrzwiowej linia zgięcia kontynuuje się wzdłuż krawędzi spojlera, aby podkreślić długość eleganckiego sedana.
To również odbija się w tylnej części, gdzie nowa Insignia ma szerszy i niżej proporcjonalny design tylnej części. Chromowany pasek marki o wysokim połysku został umieszczony niżej na klapie bagażnika i zawiera logo marki. Rozciąga się w kierunku lamp tylnych, aby objąć wąskie funkcje odwrócone. Funkcje tylne / stop w podzielonych lampach tylnych są wykonane w technologii LED na wszystkich poziomach dla sedana i hatchbacka. Charakterystycznym elementem wszystkich wersji nadwozia jest design światła w postaci ostrego „skrzydła”.
Nowy Opel Insignia oferuje również szereg nowoczesnych technologii, systemów bezpieczeństwa i udogodnień. Należą do nich nowoczesne systemy asysty oparte na radarach i kamerach, od adaptacyjnego tempomatu po ostrzeżenie o martwym polu, ostrzeżenie o zderzeniu czołowym oraz luksusowe fotele z atestem AGR, a także bezkluczykowy system wejścia i uruchamiania „Open & Start”, żeby wymienić tylko kilka.