Druga generacja modelu Insignia została zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Belgradzie. To nietypowe miejsce dla Opla, aby zaprezentować swój najnowszy model.
Pierwsza generacja Insignii zadebiutowała na londyńskich targach motoryzacyjnych w 2008 roku, tuż przed wybuchem światowego kryzysu finansowego. Opel znajdował się na krawędzi i był bliski przejęcia przez rosyjską grupę firm. Ostatecznie przetrwał i przeszedł do drugiej generacji Insignii, której nadano nowoczesny, sportowy wygląd.
Insignia Sports Tourer GSI była najbardziej sportową wersją kombi Insignii. Charakteryzowała się nieco zmienionym wyglądem zewnętrznym. Przednia część była bardziej agresywna. Na grillu znajdowały się czarne wloty powietrza, a w zderzaku boczne wloty powietrza i dolny spoiler. Z boku aerodynamcznie ukształtowane progi i rzeźbione panele drzwi podkreślały sportowy charakter samochodu. Z tyłu dwa chromowane końcówki wydechu oraz spojler na dachu dopełniały styl GSI.
Wewnątrz, sportowe fotele w stylu kubełkowym obiecywały doskonałe wsparcie boczne. Z tyłu, dzięki długiemu rozstawowi osi, znajdowało się więcej niż wystarczająco miejsca na nogi dla trzech pasażerów. Bagażnik był jednym z największych w swojej klasie.
Insignia GSI była dostępna zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym, oba z turbodoładowaniem i połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. System napędu na wszystkie koła był wyposażony w pomoc wektorowania momentu obrotowego, co wspomagało kierowcę podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Ekstra ostra, wyjątkowo precyzyjna i niezwykle mocna dzięki nowemu silnikowi najwyższej klasy: nowy sportowy Opel Insignia GSi Sports Tourer zachwyca nie tylko kierowcę, ale całą rodzinę. Oferuje niezrównane możliwości radości z jazdy, nie rezygnując przy tym z przestronności i praktyczności. Jest po prostu bezkompromisowy.
Nowy Opel Insignia GSi Sports Tourer ma wszystko, czego pragną sportowi kierowcy: ten ostry kombi może być teraz napędzany silnikiem dostosowanym do flagowego modelu Opla, 154 kW/210 KM dwulitrowym silnikiem BiTurbo Diesla z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 480 Nm (oficjalne zużycie paliwa 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym cyklem jazdy w Europie: miejski 8,9 l/100 km, pozamiejski 6,1 l/100 km, łączone 7,3 l/100 km, oficjalna specyficzna emisja CO2 łączona 192 g/km). Standardowe wyposażenie obejmuje szczególnie dynamicznie dostrojone podwozie FlexRide, innowacyjny napęd na cztery koła z wektoryzacją momentu obrotowego, opony o wysokiej przyczepności oraz nową osmiobiegową skrzynię automatyczną, którą można również obsługiwać za pomocą łopatek przy kierownicy – prawie jak w samochodzie wyścigowym.
Wszystkie te cechy zapewniają niezwykle aktywne doświadczenie jazdy. Projektanci Opla nadali Insignii GSi Sports Tourer sportowy wygląd, który odpowiada jej osiągom. Duże chromowane wloty powietrza z przodu oraz schludny tylny spoiler wyraźnie pokazują, że to flagowe kombi z ambicjami sportowymi. W wnętrzu kierowca zasiada za sportową skórzaną kierownicą w opcjonalnym zintegrowanym fotelu sportowym, specjalnie opracowanym przez Opla dla GSi. Pozostali pasażerowie cieszą się znanym wysokim poziomem komfortu w Sports Tourer – z przestronnym wnętrzem również w drugim rzędzie, oferującym do 1,665 litrów pojemności ładunkowej, a także wszechstronnym systemem infotainment i łączności z Opel IntelliLink i Opel OnStar. To sprawia, że nowa Insignia GSi Sports Tourer staje się efektywnym flagowym kombi Opla, które dodaje więcej emocji i radości na co dzień.
Doskonały napęd, podwozie, hamulce: GSi to solidny zawodnik przez cały czas
Podobnie jak w Oplu Insignia GSi Grand Sport, inżynierowie dostosowali Insignię GSi Sports Tourer na legendarnym Nordschleife Nürburgringu. Tutaj, w górach Eifel, Opel prowadzi centrum testowe do ustawiania swoich samochodów sportowych. Opel wyposażył Insignię GSi Sports Tourer w wyjątkowy silnik o mocnych osiągach: nowy dwulitrowy silnik BiTurbo Diesel wykorzystuje sekwencyjne doładowanie, dostarczając 154 kW/210 KM przy 4,000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 480 Nm już od 1,500 obr./min. GSi Sports Tourer BiTurbo przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 7.9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 231 km/h.
Ci, którzy wolą żywy silnik benzynowy turbo dla GSi, będą zadowoleni z jednostki 191 kW/260 KM o pojemności dwóch litrów, która dostarcza maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2,500 do 4,000 obr./min (oficjalne zużycie paliwa w nowym cyklu jazdy w Europie: miejski 11,5 l/100 km, pozamiejski 7,1 l/100 km, łączone 8,7 l/100 km, oficjalna specyficzna emisja CO2 łączona 199 g/km). To sprawia, że Insignia GSi Sports Tourer przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 245 km/h.
Fundamentem dla maksymalnej radości z jazdy oraz efektywności osiągów jest zupełnie nowe podwozie GSi: krótsze sprężyny obniżają sportowe kombi o 10 milimetrów w porównaniu do standardowego Sports Tourera; specjalne sportowe amortyzatory redukują ruchy nadwozia do minimum. Standardowe podwozie FlexRide dostosowuje amortyzatory i układ kierowniczy w ułamkach sekundy. System optymalnie dostosowuje również kalibrację pedału gazu i punkty zmiany biegów osmiobiegowej skrzyni automatycznej do wydajności jazdy. W zależności od wybranego trybu – Standard, Tour lub Sport – odpowiedź kierownicy i pedału gazu są łagodniejsze (Tour) lub jeszcze bardziej bezpośrednie, co dodatkowo zaostrza wrażenia z jazdy (Sport). Wyjątkowo dla GSi dostępny jest tryb Competition, który aktywuje się za pomocą przycisku ESP. Podwójne naciśnięcie przycisku umożliwia wprawnym kierowcom większą kontrolę nad poślizgiem i wyłącza kontrolę trakcji. A jeśli kierowca Insignii GSi naprawdę chce mieć pełną kontrolę nad wszystkim, może zmieniać biegi za pomocą łopatek przy kierownicy w standardowej osmiobiegowej skrzyni automatycznej.
Napęd na cztery koła Twinster z wektoryzacją momentu obrotowego, unikalny w tej klasie, idealnie pasuje do sportowego podwozia. System podwójnego sprzęgła zastępuje tradycyjny dyferencjał na osi tylnej i zapewnia bardziej precyzyjne, indywidualne przekazywanie mocy do każdego koła. Dzięki temu Insignia GSi Sports Tourer jedzie dokładnie po linii, którą chce kierowca (podsterowność, gdy przednie koła pchają na zewnątrz zakrętu, co może spowodować, że samochód zjedzie ze swojej drogi, jest praktycznie wyeliminowana).
Aby jak najlepiej przenieść osiągi na drogę z optymalną przyczepnością, inżynierowie wyposażyli Insignię GSi Sports Tourer w opony Michelin Pilot Sport 4 S o wysokiej przyczepności – na dużych 20-calowych felgach. A za doskonałe hamowanie przy dużych prędkościach odpowiadają mocne hamulce Brembo o czterech cylindrach (średnica 345 mm). Wszystko to razem z lekką konstrukcją Insignii Sports Tourer zapewnia niezrównane, bezpośrednie i sportowe wrażenia z jazdy, których nie można zazwyczaj oczekiwać od kombi.
Ostry design i dużo komfortu: codzienny bohater w stylu wyścigowym
To samo dotyczy wnętrza: model kombi GSi łączy przestrzeń i wysoki komfort Sports Tourera z wyraźnym sportowym akcentem. Dzięki temu Insignia GSi Sports Tourer sprawia radość zarówno pasażerom, jak i kierowcy, który rozkoszuje się komfortem fotele kubełkowego, specjalnie zaprojektowanego dla GSi przez Opla. Opcjonalny wysokiej jakości fotel sportowy z certyfikatem AGR (Kampania na rzecz zdrowszych pleców) z wysokim oparciem i zintegrowanym zagłówkiem – z dumą haftowanym logo GSi – oferuje doskonałe wsparcie boczne podczas szybkich zakrętów, a także znakomity komfort na długie podróże. Zapewnia to znana z Sports Tourera kombinacja: wentylacja, ogrzewanie, funkcja masażu i regulowane boczne podparcia. Płaska sportowa skórzana kierownica i aluminiowe pedały wzmacniają sportowe odczucie w kokpicie.
Rozstaw osi Opla Insignia GSi Sports Tourer wynoszący 2,829 milimetra zapewnia doskonałe poczucie przestrzeni. Jest to szczególnie zauważalne w drugim rzędzie, gdzie trzech pasażerów podróżuje w komfortowych warunkach, a dwa zewnętrzne tylne siedzenia są również ogrzewane. Wszyscy pasażerowie cieszą się najlepszymi możliwościami rozrywki i łączności z najnowszej generacji systemami IntelliLink kompatybilnymi z Apple CarPlay i Android Auto. Na pokładzie znajduje się również przełomowy osobisty asystent łączności i usług Opel OnStar, który obecnie oferuje nowe usługi, takie jak rezerwacja pokoi hotelowych i wyszukiwanie miejsc parkingowych.
Dzięki hotspotowi WLAN 4G LTE wszyscy pasażerowie Insignii Sports Tourer mają szybki i łatwy dostęp do internetu za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych.
Sportowy wygląd Opla Insignia GSi Sports Tourer, z chromowanymi wlotami powietrza z przodu i rurami wydechowymi oraz charakterystycznym tylnym spoilerem dla odpowiedniego docisku na tylnej osi, otacza niezwykle praktyczny samochód. Podobnie jak jego seryjny odpowiednik, jego bagażnik oferuje wzorcową pojemność od 560 do 1,665 litrów, a opcjonalne tylne fotele składane w proporcji 40/20/40 umożliwiają elastyczne konfiguracje przestrzeni ładunkowej. Aby ułatwić załadunek, sensorowa klapa bagażnika otwiera się i zamyka bez potrzeby dotykania samochodu prostym ruchem nogi pod tylnym zderzakiem. Kierowcy Opla Insignia GSi Sports Tourer korzystają również z zaawansowanych technologii, od przełomowego oświetlenia IntelliLux LED® matrix po ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem. Wszystko to sprawia, że nowa Insignia GSi Sports Tourer jest tak samo ostra, jak i praktyczna, a przede wszystkim stanowi bezpieczne i komfortowe kombi dla całej rodziny.
33-letnia tradycja: modele GSi Opla