OPEL Insignia Sports Tourer OPC 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Insignia Sports Tourer OPC 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Insignia Sports Tourer OPC 2013-2017

Insignia Sports Tourer OPC był stworzony dla tych, którzy szukają rodzinnego kombi, ale nie chcą rezygnować z osiągów sportowego auta.

W 2013 roku Opel wprowadził odświeżenie modelu Insignia. Był to szybki samochód typu kombi, który mógł zawstydzić niejedno sportowe auto, zwłaszcza na krętej drodze.

Insignia Sports Tourer OPC wyróżniał się większym przednim zderzakiem z dolnym splitterem oraz dużymi wlotami powietrza pośrodku i po bokach, a także satynowo-srebrnym kolorem grilla i bocznych wlotów. Opel zamontował zestaw 19-calowych felg ze stopów lekkich. Prześwit został obniżony o 10 mm w porównaniu do standardowej wersji. Wydłużony dach kończył się lekko nachyloną tylną klapą. Z tyłu, przeprojektowany zderzak odsłonił dwa duże wydechy po bokach.

W środku, kubełkowe fotele sygnowane przez Recaro obiecywały doskonałe wsparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu było miejsce dla dwóch dorosłych, a może trzech, jeśli pasażer z środkowego miejsca zechciałby podróżować na tunelu skrzyni biegów. Po 2013 roku, kiedy wprowadzono odświeżoną wersję, kierowca miał przed lewym podłokietnikiem panel dotykowy do obsługi 8-calowego systemu multimedialnego. Wersja Insignia Sports Tourer oferowała imponujący bagażnik o pojemności 538 litrów z podniesionymi tylnymi siedzeniami oraz 1,530 litrów z złożonymi tylnymi siedzeniami.

W kwestiach technicznych Opel spełnił wszystkie wymagania, które czynią zwykły samochód szybkim. Silnik V6 o pojemności 2,8 litra z turbosprężarką, napęd na wszystkie koła oraz ograniczający poślizg przedni dyferencjał. Dodatkowo oferowano 6-biegową skrzynię manualną lub automatyczną. Zamontowano również adaptacyjne amortyzatory, z manualnymi ustawieniami dla trybu komfortowego lub sportowego.

 Z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 435 Nm, Opel Insignia OPC to najlepszy przedstawiciel wśród modeli Opla. Model z napędem na wszystkie koła debiutuje w odświeżonej wersji oraz zmodyfikowanym podwoziu na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) w Frankfurcie w 2013 roku.

„Insignia OPC olśniewa nowym blaskiem,” mówi Michael Ableson, wiceprezydent ds. inżynierii GME. „Z dużą uwagą na szczegóły, nasi inżynierowie dokonali istotnych poprawek. To widać zarówno w jej designie, jak i w jeszcze lepszych osiągach jezdnych. OPC plasuje się w pierwszej lidze średniej wielkości sportowych samochodów produkcji seryjnej.”

Uwaga na szczegóły – wewnątrz i na zewnątrz

Nowy Opel Insignia OPC robi wrażenie od pierwszego spojrzenia. Przebudowany przód i tył, z charakterystycznymi elementami designu OPC, takimi jak wyróżniające się detale inspirowane kłami na przodzie oraz zintegrowany wydech z tyłu, podkreślają jego moc i przywołują wizje przejazdów z dużą prędkością po Nürburgringu.

Przyciągająca wzrok karoseria mieści nowoczesną technologię. Podwozie OPC zostało udoskonalone, szczególnie w zakresie zmodernizowanej tylnej osi – podobnie jak w innych członkach nowej rodziny Insignii – w której inżynierowie zmodyfikowali około 60 procent podzespołów. Dodatkowo, poprawiono właściwości akustyczne i wibracyjne dzięki licznym działaniom dostosowującym. Nowe oprogramowanie ESP umożliwia jeszcze precyzyjniejsze dostosowanie dynamiki, szczególnie w reakcji na tendencje do podsterowności. Zmodyfikowane oprogramowanie amortyzatorów w podwoziu FlexRide zapewnia optymalną przyczepność na drodze. To specyficzne dla OPC programowanie poprawia dynamikę jazdy, pozwalając na szybszą i precyzyjniejszą reakcję na różne manewry i warunki drogowe.

Z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła, Insignia OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 6.0 sekund (Sport Tourer: 6.3 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). W wersji nieograniczonej, OPC z manualną skrzynią osiąga maksymalną prędkość 270 km/h (Sport Tourer: 265 km/h). Wydajny system hamulcowy Brembo zapewnia szybkie wyhamowanie przy maksymalnej stabilności, nawet podczas intensywnego użytkowania.

Ponadto, Insignia OPC korzysta z elektronicznie sterowanego systemu 4×4. System napędu na wszystkie koła zawiera wysokiej jakości sprzęgło, działające na zasadzie Haldex, oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia doskonałą przyczepność. Nieustannie dostosowuje się do panujących warunków drogowych i płynnie zmienia rozkład momentu obrotowego od 0 do 100 procent pomiędzy osiami przednią i tylną, jak również pomiędzy tylnymi kołami. W połączeniu z elektronicznie kontrolowanym podwoziem premium FlexRide, system napędu na wszystkie koła wyznacza nowe standardy pod względem czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Klimat sportów motorowych przenika wnętrze

W kabinie kierowców OPC wita czysty klimat motorsportowy. Fotele Recaro, opcjonalnie dostępne w skórze z funkcją pamięci, gałka zmiany biegów OPC oraz całkowicie nowa deska rozdzielcza i konsola centralna emanują premium stylem. Oprócz podstawowych informacji, kierowcy mogą zobaczyć szczegółowe dane, takie jak ciśnienie oleju i temperatura, napięcie akumulatora, położenie pedału gazu, siłę hamowania oraz g-wagę wynikającą z przyspieszenia bocznego na opcjonalnym, 8-calowym wyświetlaczu instrumentów.

2.8L V6 Ecotec 6AT AWD (325 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2792 Cm3
Moc239 Kw @ 5250 Rpm
325 Hp @ 5250 Rpm
321 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy321 Lb-Ft @ 5250 Rpm
435 Nm @ 5250 Rpm
Układ paliwowyMultipoint InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.2 In (4907 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.8 In (1519 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.5 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Masa własna4140 Lbs (1878 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5490 Lbs (2490 Kg)
Spalanie miasto14.1 Mpg Us (16.7 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Emisja CO2259 G/Km

2.8L V6 Ecotec 6MT AWD (325 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2792 Cm3
Moc239 Kw @ 5250 Rpm
325 Hp @ 5250 Rpm
321 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy321 Lb-Ft @ 5250 Rpm
435 Nm @ 5250 Rpm
Układ paliwowyMultipoint InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.2 In (4907 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.8 In (1519 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.5 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Masa własna4112 Lbs (1865 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5456 Lbs (2475 Kg)
Spalanie miasto14.7 Mpg Us (16 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Emisja CO2255 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.