Kadet E był jednym z najudaniejszych samochodów wyprodukowanych przez europejską część GM, a Opel oferował go w różnych wersjach i konfiguracjach.
W pełnej gamie, która obejmowała hatchbacka trzy- i pięciodrzwiowego, sedan oraz kombi, Opel postanowił zaprezentować wersję kabriolet dla swojego kompaktowego modelu. Samochód zaprojektował Bertone, a zbudowano go w Turynie. W pewnym momencie Golf Cabriolet i Ford Escort zyskali poważnego konkurenta na swoim rynku.
Kadet Cabriolet oparty był na wersji trzydrzwiowej i miał podobny przód z zaokrąglonymi reflektorami, z których jeden był bardziej kanciasty, a kierunkowskazy znajdowały się w narożnikach. Wąski grill różnił się jednak, ponieważ miał czarną siatkę otoczoną odwróconym trapezem zamiast plastikowych poziomych listew. Ze względu na przepisy dotyczące bezpieczeństwa Opel musiał zbudować samochód z łukiem bezpieczeństwa pomiędzy przednimi a tylnymi pasażerami. Dach z płótna nie mógł być całkowicie schowany za siedzeniami, co zajmowało część przestrzeni bagażowej.
Wnętrze Kadeta Cabrio oferowało parę kubełkowych foteli z przodu oraz dwa miejsca z tyłu, z minimalną ilością miejsca na nogi z powodu krótkiego rozstawu osi. Mimo zaokrąglonych kształtów maski i bocznych paneli, Opel zainstalował deskę rozdzielczą w kształcie klina z kwadratowym zestawem wskaźników.