Europejska gałąź General Motors, Opel, wprowadziła ostatnią generację modelu Kadett w 1984 roku w kilku wersjach nadwozia, a w 1985 roku zadebiutowała wersja sedan.
Opel starał się maksymalnie wykorzystać platformę Kadetta, oferując go we wszystkich dostępnych formach dla segmentu kompaktowego. Sedan był częścią tej oferty i cieszył się dużym zainteresowaniem wśród klientów, którzy nie chcieli dzielić przestrzeni pasażerskiej z bagażnikiem, jak to ma miejsce w hatchbackach czy kombi.
Samochód zaprojektowano z zaokrągloną maską nad plastikową kratką, która była częścią przedniego zderzaka. Aby stworzyć spójną język projektowy dla całej marki, Kadett miał podobnie wyglądające reflektory do modelu Ascona czy Rekord, z ostrzejszymi wewnętrznymi krawędziami i kierunkowskazami umieszczonymi w rogach. Do słupka B Kadett sedan wyglądał jak pozostałe modele, ale główną różnicą było to, że za tylnymi drzwiami zainstalowano trójkątne okna. Prostokątny tył zdobiły lampy tylne umieszczone w rogach.
W zależności od poziomu wyposażenia, Kadett Sedan oferował ręcznie otwierane okna oraz regulowane ręcznie lusterka boczne. Kabina była wystarczająco przestronna dla pięciu pasażerów, ale głównie dla czterech dorosłych. Dla wyższych poziomów wyposażenia producent oferował elektrycznie sterowane szyby i zamki. Dodatkowo, jako opcję, Opel zainstalował także szyberdach, który nie był powszechną opcją wśród wszystkich masowo produkowanych aut kompaktowych.