OPEL Mokka-e 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

OPEL Mokka-e 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćOPEL Mokka-e 2020-Present

Po przejęciu przez francuską grupę PSA, Opel zaczął ożywiać swoją ofertę dzięki produktom z nowym oznaczeniem, ale z pewnymi szczególnymi detalami dla niemieckiej marki. Opel Mokka-e był tego przykładem.

Krosówki zostały zaprojektowane z myślą o tych, którzy potrzebowali ich do jazdy po nieutwardzonych drogach, ale szybko stały się modnym akcesorium. Podobnie jak w przypadku smartfonów. Mokka to mała krosówka oparta na platformie Opla Corsy, ale ulepszona o wyższy prześwit i napęd na cztery koła. W 2020 roku Mokka-e stała się miejskim SUV-em z akumulatorem umieszczonym pod podłogą i napędem tylko na przednie koła.

Opel zaprojektował Mokkę-e na tej samej platformie co elektryczna wersja Peugeota 2008. Wynik był różny. Co więcej, nawet rozstaw osi nie był taki sam dla obu pojazdów. Mokka wydawała się być lepiej dopracowana, nawet jeśli 2008 wcale nie był złym wyborem. Smukłe reflektory oraz chromowana, zakrzywiona linia po bokach sprawiały, że Mokka wyglądała lepiej niż większość jej konkurentów, nie wspominając już o jej poprzednikach.

W środku Mokka była standardowo wyposażona w 7-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, ale wyższe wersje oferowały 12-calowy ekran TFT dla kierowcy oraz dodatkowy 10-calowy ekran dotykowy dla jednostki multimedialnej. Szkło przykrywało oba wyświetlacze. Dzięki przyzwoitemu rozstawowi osi i braku tunelu środkowego, Opel Mokka oferował dobrą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu, a także odpowiednią wysokość na głowę. Bagażnik był marginalnie mniejszy niż w przypadku poprzednika, ale nadal był wystarczający jak na miejski pojazd.

Silnik był taki sam jak w Peugeocie 2008 – 100 kW (136 KM). Zasilany był akumulatorem o pojemności 50 kWh i oferował przyzwoity zasięg 324 km (201 mil).

 Elektryczność, brak emisji i energia to nowe oblicze Opla Mokka. Niemiecki producent samochodów ujawnia drugą generację swojego kompaktowego bestsellera – potężnego, całkowicie nowego Mokki, która doskonale łączy radość z nowoczesnością. Jest zdolna do jazdy elektrycznej bez emisji, bardzo efektywna i bardziej kompaktowa niż kiedykolwiek – idealnie dostosowana do miejskich warunków oraz bezpiecznych przejażdżek autostradą.

„Nowa Mokka to samochód przyciągający spojrzenia i zmieni postrzeganie naszej marki! Dzięki Mokce, na nowo definiujemy Opla i wprowadzamy nasz design na nadchodząca dekadę. Pokazuje wszystko, co marka reprezentuje dzisiaj i w przyszłości: Mokka jest zabawna, efektywna i innowacyjna we wszystkich aspektach. Dodatkowo doskonale ucieleśnia wartości marki Opel – ekscytująca, przystępna, niemiecka – w najbardziej progresywny sposób. To pierwszy Opel, który jest elektryczny od dnia swojej premiery; prawdziwy dowód na to, że Opel stawia na elektryczność”, powiedział entuzjastycznie szef Opla Michael Lohscheller o nowym modelu.

Pomimo nieznacznie dłuższego rozstawu osi (+2 mm), nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza niż poprzednia generacja, oferując jednocześnie pięciu pasażerom podobną pojemność bagażnika do 350 litrów. Jej całkowita długość wynosząca zaledwie 4,15 metra sprawia, że manewrowanie i parkowanie w miejskich i podmiejskich obszarach jest niezwykle łatwe. Design nowej Mokki zaskakuje oszałamiającymi proporcjami i przyciągającą uwagę precyzją – od ogólnych, odważnych kształtów, po najmniejsze detale, charakteryzujące się krótkimi zwisami i szerokim, stabilnym staniem. Nowy model wyróżnia się także jako pierwszy, który posiada futurystyczny wygląd marki oraz nowo zaprojektowane w pełni cyfrowe wnętrze: Opel Vizor i Opel Pure Panel, odpowiednio. Żadne analogowe wyświetlacze ani zbędne, ozdobne animacje: doświadczenie jest jasne i przejrzyste, a dostarczane informacje koncentrują się na tym, co naprawdę potrzebne. Detoxed. Pozioma deska rozdzielcza integruje dwa szerokie wyświetlacze; ten przed kierowcą ma nawet 12 cali. Aby umożliwić intuicyjne użytkowanie i ciągłe skupienie kierowcy na drodze, projektanci Opla zachowali przyciski sterujące dla podstawowych funkcji, unikając niebezpiecznego błądzenia po podmenu.

Nowa Mokka kontynuuje tradycję Opla w otwieraniu innowacyjnych technologii z wyższych klas na szeroką gamę klientów. Wśród nich są zaawansowane systemy, takie jak ACC (Zaawansowany Tempomat), którego funkcja stop-and-go pozwala spokojnemu kierowcy przetrwać korki w lekki, swobodny sposób: elektryczny Opel Mokka-e może automatycznie dopasować swoje działania do ruchów poprzedzającego pojazdu bez potrzeby obsługi hamulca czy przyspieszenia. Dodatkowo, system Aktywnego Utrzymywania Pozycji w Lanie automatycznie utrzymuje nową Mokkę w centrum pasa. System oświetleniowy również oferuje technologie z wyższej półki z adaptacyjnym, a tym samym bezolśnieniowym światłem IntelliLux LED® w technologii matrycowej z 14 elementami, unikalnymi w tej kategorii. Wszystkie warianty modelu Mokka standardowo wyposażone są w lampy LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec ręczny oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Dostępna jest również kamera tylna o panoramicznym kącie widzenia 180 stopni.

Nowa Mokka oparta jest na nowej wersji wysoko wydajnej platformy wieloenergetycznej CMP (Wspólna Platforma Modułowa). Ten lekki i efektywny system modułowy oferuje maksymalną elastyczność w rozwoju pojazdów i pozwala na użycie wyłącznie elektrycznego napędu bateryjnego oraz silników spalinowych. Klient ma wybór. Zespół inżynieryjny w Rüsselsheim szczególnie pracował nad znacznym ograniczeniem wagi, oszczędzając do 120 kg w porównaniu z poprzednią generacją, oraz zwiększeniem sztywności nadwozia, zyskując do 30% sztywności skrętnej w przypadku elektrycznej wersji z niskoseryjną zintegrowaną strukturą akumulatora. Korzyści są oczywiste: nowa Mokka zużywa znacznie mniej energii, a jednocześnie jest znacznie bardziej responsywna, zwinna i przyjemna w prowadzeniu.

Po raz pierwszy w historii Opla, nowa Mokka będzie dostępna od pierwszego dnia z całkowicie elektryczną wersją. Jazda Oplem Mokka-e łączy bezemisyjną eksploatację z przyjemnymi doświadczeniami. Silnik elektryczny dostarcza 100 kW (136 KM) i 260 Newtonmetrów maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego natychmiast od startu. Szybkie reakcje, zwinność i dynamika to cechy wyróżniające. Kierowcy mogą wybierać spośród trzech trybów jazdy – Normal, Eco i Sport – w zależności od swoich preferencji, dla uzyskania równowagi lub maksymalnej frajdy z jazdy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala na oszczędzanie energii zgromadzonej w 50 kWh akumulatorze oraz zasięgu. System szybkiego ładowania DC o mocy 100 kW pozwalający naładować 80% akumulatora w zaledwie 30 minut to standardowe wyposażenie. Opel Mokka-e ma zasięg czysto elektryczny do 322 kilometrów według WLTP w trybie Normal, podczas gdy tryb Eco wspiera kierowcę w osiąganiu maksymalnego możliwego zasięgu. Niezależnie od tego, czy korzystasz z wallboxa, szybkiego ładowania czy rozwiązania kablowego do gniazdka domowego: nowy Opel Mokka-e jest gotowy na wszystkie opcje ładowania, od jednofazowego do trójfazowego przy 11 kW. Oferuje również osiem lat gwarancji na akumulator.

Klienci mogą oczekiwać bardzo energetycznej, zabawnej i zwinnej nowej generacji Mokki. Będzie dostępna od późnego lata 2020 roku, a w salonach od początku 2021 roku. Nowy model będzie również oferowany z szczególnie efektywnymi silnikami diesla i benzynowymi.

Jasna struktura: Nowy przód Opla i design kokpitu

W drugiej generacji nazwa Mokka znowu brzmi po prostu Mokka, tak jak przy debiucie w 2012 roku. „Odważny i czysty to nasze konsekwentne motto”, mówi dyrektor generalny Opla Michael Lohscheller. Po raz pierwszy w historii Opla nazwa modelu dumnie rozciąga się w centrum tylnej klapy, wykorzystując nową, precyzyjnie wyrzeźbioną technologiczną czcionkę. Kiedy wprowadzono pierwszą Mokkę, zaskoczyła swoimi kompaktowymi wymiarami i surowym wyglądem. Nowa Mokka jest jeszcze bardziej zwarta i robustna, w bardzo progresywny sposób: dodatkowo efektywna, czysta i odważna, z dramatycznie krótszymi zwisami (minus 61 mm z przodu, minus 66 mm z tyłu), 10 dodatkowymi milimetrami szerokości oraz wizualnie wydłużoną sylwetką dla doskonałych proporcji. Jej kompaktowy rozmiar i ogólny wygląd sprawiają, że 18-calowe koła wyglądają bardziej imponująco niż kiedykolwiek.

Mokka jest również pierwszym modelem, który pokazuje nowy, niepowtarzalny przód marki Opla: Opel Vizor. Rozciągający się na całym przodzie pojazdu poniżej maski, Opel Vizor to elegancki moduł, który poziomo otacza cechy marki, takie jak reflektory matrycowe IntelliLux LED® najnowszej generacji i charakterystyczny podpis skrzydłowy LEDowych świateł do jazdy dziennej, dumnie podkreślony w swoim centrum legendarnym błyskawicą Opla. Opel Vizor wynaleziony przez zespół wokół dyrektora ds. designu Marka Adamsa będzie obecny we wszystkich modelach marki w całej dekadzie 2020.

„Odważny i czysty, tak będzie wyglądać design Opla przyszłości. Nowa Mokka pokazuje sportowe proporcje połączone z precyzyjnie ukształtowanymi, płynącymi powierzchniami. Rozwinęliśmy tę filozofię w zgodzie z charakterystycznym niemieckim designem, łącząc progresywny, odważny styl z czystością”, wyjaśnił wiceprezydent designu Opla, Mark Adams.

Ta filozofia kontynuuje się w wnętrzu, gdzie centralnym punktem jest Pure Panel, który powtarza zamysł designu Opel Vizor. Dwa szerokie ekrany o rozmiarach do 10 i 12 cali witają pasażerów; centralny wyświetlacz jest celowo nachylony w stronę kierowcy, a otwory wentylacyjne zostały przesunięte w tło, aby zwiększyć skupienie doświadczenia. Pure Panel dostarcza najnowszych technologii i najważniejszych informacji dla kierowcy, podczas gdy wszystkie irytujące impulsowe bodźce są nieobecne. Design konsoli centralnej również został imponująco uproszczony: dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu i nowemu elektrycznemu dźwigni zmiany biegów, żaden wystający element nie zakłóca czystości jego projektu. Wszystkie elementy sterujące i moduły są elegancko zintegrowane.

Lider w segmencie: technologia oświetleniowa Opla i systemy wsparcia wysokich technologii

Nowy Opel Mokka wkracza do segmentu B z najwyższymi innowacjami, które do niedawna były dostępne tylko w klasie luksusowej. Opel jest liderem w technologii oświetleniowej. Wszystkie warianty Mokki wyposażone są w lampy LED najnowszej generacji – od świateł do jazdy dziennej w typowej grafice Opla po przednie światła przeciwmgielne. Absolutnym hitem w tym segmencie jest adaptacyjne światło matrycowe IntelliLux LED® z 14 elementami. Tak jak w Oplu Insignia, Oplu Astra oraz nowym Oplu Corsie, system oświetleniowy umożliwia jazdę z włączonym stałym długim światłem. Aby nie oślepiać innych kierowców, poszczególne elementy LED mogą się wyłączać lub przyciemniać w milisekundach, aby „wyciąć” nadjeżdżające pojazdy lub pojazdy jadące przed nimi z kąta świetlnego – nikt nie jest oślepiany, a pasażerowie Mokka doświadczają oświetlenia przypominającego stadion. Z tyłu, wybór technologii LED pozwolił projektantom na zastosowanie bardzo cienkich, wydłużonych świateł, co zwiększa poczucie precyzji i jakości.

Wyjątkowo komfortowe: technologia siedzeń Opla i doskonała sieć

Doskonałe inżynieria siedzeń to ponad wszystko charakterystyczna cecha Opla. Dostępne są różnorodne sześciokierunkowe siedzenia ergonomiczne, które można indywidualnie dostosować. Sportowa tapicerka z Alcantary i klasyczne pełne skórzane wnętrze są dostępne do zamówienia – bardzo nietypowe jak na pojazd w segmencie B. Koroną osiągnięć jest podgrzewane skórzane siedzenie z perforowaną powierzchnią i funkcją masażu dla kierowcy.

Kierowca i pasażer z przodu mogą umieścić swoje smartfony w przegródce na skrytkę w konsoli centralnej. Kompatybilne telefony ładują się tutaj indukcyjnie (bezprzewodowo). Gumowa matka zapobiega przesuwaniu się urządzeń. Nowa gama infotainment doskonale łączy i bawi kierowców oraz pasażerów Mokki. Systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz najwyższej klasy system Multimedia Navi Pro z wysokiej rozdzielczości 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym są dostępne. Monitory są integralnie związane z nowym panelem Pure Panel Opla i idealnie skierowane w stronę kierowcy.

100 KW (136 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque191.8 Lb-Ft (260 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony215/65 R16
Długość163.4 In (4150 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość60.3 In (1532 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.8 In (1
Rozstaw osi100.8 In (2560 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna3358 Lbs (1523 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4442 Lbs (2015 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity50 Kwh
Range201.3 Miles (324.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.