Po pięciu latach obecności na rynku, Rekord Caravan przeszedł aktualizację wraz z resztą gamy modeli, zanim w 1988 roku został zastąpiony przez Omegę.
Podczas gdy inni producenci samochodów zaczęli zmieniać swoje oferty, Opel musiał pozostać przy Rekordzie, aż nowa generacja była gotowa. Mimo to, udało się wprowadzić kilka istotnych ulepszeń do auta, które pomogło marce przetrwać kryzys naftowy i nowe normy emisji spalin. Model z 1982 roku oferował więcej komfortu, lepszą efektywność paliwową, a w wersji kombi, także prostsze składane tylne siedzenie.
Samochód zyskał nowy wygląd. Z przodu, maska została wydłużona i lekko opadła nad grillem, podczas gdy reflektory miały bardziej opływowy kształt z zaokrąglonym wewnętrznym brzegiem. W wersjach diesla maska zyskała wypukłość na środku. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi, kształtowanymi zderzakami z dolnym spojlerem z przodu. Dach został przedłużony nad bagażnikiem z tyłu, a dwa okna boczne znalazły swoje miejsce za tylnymi drzwiami.
Prawie połowa deski rozdzielczej była większa, z zestawem wskaźników i centralną konsolą w jednym kawałku. Znajdował się tam odtwarzacz kasetowy oraz regulacja wentylacji. Jako opcję, samochód mógł być wyposażony w elektryczne szyby i szyberdach. Składana tylna kanapa powiększała przestrzeń bagażową do 881 litrów.