Była to ostatnia generacja modelu Rekord, która przeszła na nazwę Omega w 1988 roku. Została wprowadzona w 1977 roku i zaktualizowana w 1982 roku, z istotnymi ulepszeniami technicznymi i estetycznymi.
Nazwa Rekord była poziomem wyposażenia dla Opla Olympii od 1953 roku. Pięć lat później, nazwa Olympia została zachowana tylko dla wersji kombi, podczas gdy sedan nosił nazwę tylko Rekord. W 1960 roku zmieniono nazwę na nową generację opartej na Olympii i nowy pojazd nosił nazwę tylko Rekord. Przyspieszając do 1982 roku, wprowadzono ostatni facelifting ostatniej generacji Rekordu.
Auto zyskało nowy, odświeżony wygląd. Z przodu, pokrywa silnika została wydłużona i wygięta nad grillem, podczas gdy reflektory miały nowy kształt z zaokrąglonym wewnętrznym brzegiem. W wersjach wysokoprężnych, pokrywa silnika zyskała wypukłość w środku. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi, kształtowanymi zderzakami z dolnym zderzakiem z przodu. Z tyłu znajdował się bagażnik o 20 mm (0,8”) wyższy niż wcześniej, co poprawiło aerodynamikę i nieznacznie zwiększyło pojemność bagażnika.
Prawie połowa deski rozdzielczej była większa, z zestawem wskaźników i centralnym panelem w jednej części. Znajdowały się w nim odtwarzacz radio-kasetowy oraz sterowanie wentylacją. Jako opcja, samochód mógł być wyposażony w elektryczne szyby i szklany dach.