To był największy Opel i najsilniejszy model w swojej ofercie, gdy zadebiutował w 1983 roku. Senator był prawdziwym samochodem klasy wyższej. Był flagowym modelem niemieckiego producenta samochodów.
Senator został wprowadzony na rynek w 1978 roku jako następca starego i przestarzałego Opla Diplomata, który był dostępny od 1969 roku. Zmiana przyniosła nowy kształt o nowoczesnym wyglądzie. W 1983 roku Senator przeszedł odświeżenie cyklu życia, które wprowadziło więcej zmian w wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu.
Na zewnątrz powiększono reflektory i lekko przesunięto je na zewnątrz. Grill został dostosowany do nich i miał nowy design. Z tyłu światła tylne zostały połączone wzdłuż tylnej części pojazdu za pomocą pasków świetlnych, a tablica rejestracyjna została przesunięta niżej w zderzaku. Wygładzenie powierzchni przyniosło istotny zysk w zakresie aerodynamiki, gdzie współczynnik oporu powietrza spadł z CX 0,45 do CX 0,36.
Wnętrze modelu Senator z 1983 roku, znanego także jako A2, wyposażone było w przeprojektowaną deskę rozdzielczą z zintegrowanym centralnym panelem i zestawem wskaźników o tej samej prostokątnej formie, która rozciągała się nad konsolą centralną. Niestety, kierowca nie miał dostępu do centralnego podłokietnika. Przynajmniej pasażerowie tylnych siedzeń mogli korzystać z podłokietnika, o ile zajmowały tylko dwa miejsca. Jednak było wystarczająco dużo miejsca dla trzech osób, nawet jeśli środkowa musiała siedzieć nad tunelami przeniesienia napędu.