Opel zaprezentował mały model Tigra na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1993 roku, ale sprzedaż rozpoczęła się dopiero rok później. Była to sportowa wersja drugiej generacji małego Opla Corsy.
Dostępne były dwa silniki benzynowe: 1.4-litrowy oraz 1.6-litrowy, generujące odpowiednio 90 i 106 koni mechanicznych. Silnik 1.4-litrowy oferował także 4-biegową automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy pozostałe wersje wyposażone były w standardową 5-biegową skrzynię manualną. Przednie światła przeciwmgielne były standardem w wersji 1.6-litrowej, ale nie były dostępne w wersji 1.4-litrowej.
Osiągi były skromne, z wersją 1.6-litrową, która przyspieszała do 100 km/h (62 mph) w 10.5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosiła 203 km/h (126 mph), dzięki bardzo dobremu współczynnikowi oporu powietrza wynoszącemu 0.31. Duża zmiana w porównaniu do standardowej Corsy dotyczyła ustawień zawieszenia. Przy projekcie Tigry współpracowała firma Lotus Cars, która przeprowadziła badania, aby uczynić ten mały coupe szybszym podczas pokonywania zakrętów.
Wnętrze modelu 2+2 mogło być wyposażone w klimatyzację nawet w wersji z silnikiem 1.4-litrowym, okna elektryczne oraz centralny zamek. Z powodu coupé stylu i kompaktowych wymiarów samochodu, przestrzeń na tylnej kanapie była ograniczona. Standardowa Tigra miała stalowe felgi, ale dostępne były również 15-calowe felgi aluminiowe jako opcja.