Opel zaprezentował drugą generację Vectry na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 1995 roku w wersji sedan, a wersję kombi wprowadził dopiero w następnym roku.
Choć pierwsza generacja Vectry nie osiągnęła sukcesu, jakiego oczekiwał GM, druga generacja wróciła z o wiele lepszym designem. Znana jako Vectra B, wykazała prawdziwą ewolucję, mimo że ogólny wygląd był bardzo podobny do swojego poprzednika. Zyskała również na polu technologicznym.
Vectra z 1995 roku była znaczącym ulepszeniem w porównaniu do poprzednika, z bardziej zaokrąglonymi kształtami. Wyglądało na to, że GM częściowo zgodził się z trendem biodesignu. Szczególną formą były lusterka boczne, które były połączone z nadwoziem za pomocą aerodynamicznego słupka, podążającego za V-kształtnymi liniami maski. Po słupku B, wersja kombi miała wydłużony dach nad przestrzenią bagażową, a z tyłu klapa bagażnika oferowała szerokie i wysokie otwarcie, z niską wysokością załadunku. Opel zamontował kierunkowskazy tylko na krawędzi tylnych błotników.
W środku, fotele kubełkowe z przodu były umieszczone nisko, co miało stworzyć wrażenie sportowego sedana rodzinnego. Koncepcja ta dobrze sprawdziła się dla pasażerów z przodu, ale pozostawiała niewiele miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. GM zainstalował odświeżony kokpit z zaokrąglonymi liniami, które były atrakcyjne dla klientów. Opel zamontował dzieloną tylną kanapę w wersji kombi, co zwiększyło objętość bagażnika z 460 litrów (16,2 stopy sześciennej) do 1490 litrów (15,9 stopy sześciennej) przy opuszczonym oparciu.