Vectra była już ugruntowaną marką na rynku, a trzecią wersję tego średniej wielkości modelu produkowanego przez Opla w Europie zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2002 roku.
GM opracowało nową platformę, którą dzieliły Opel Vectra, Saab 9-3 i Saturn Aura. Ponieważ musiała konkurować z najlepszymi europejskimi sedanami, takimi jak Volkswagen Passat i Ford Mondeo, musiała być również dostępna w wersji kombi, co udało się zrealizować dość pomyślnie, choć ten typ nadwozia ujawniono dopiero pod koniec 2003 roku, na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.
W wyglądzie zewnętrznym zastosowano nowy trend w projektowaniu reflektorów, z prostokątnym, opadającym kształtem i dwoma lampami wewnątrz. Kratka chłodnicy miała poziome żeberka oraz okrągłą emblemat. Wersja z długim dachem wyposażona była w trzecie, szerokie okno za drzwiami tylnymi. Mimo że zespół projektowy próbował nadać tyłowi nieco sportowego charakteru, nie udało mu się to w pełni. Szeroko otwierana klapa bagażnika miała część świateł tylne, oprócz tych zamocowanych na tylnych błotnikach.
Samochód był oczywiście zaprojektowany z myślą o rodzinach, oferując dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób w środku. Z przodu wygodne siedzenia kubełkowe były przystosowane do długich godzin spędzonych za kierownicą. Z tyłu z kolei dzielona (60/40) kanapa zwiększała pojemność bagażnika z 510 litrów (18 cu-ft) do 1,850 litrów (65.3 cu-ft), co było więcej niż w przypadku głównych konkurentów.