Opel Performance Center (OPC) zaprezentowało najnowszą wersję Vectry OPC w 2005 roku, znaną także jako Vauxhall Vectra VXR w Wielkiej Brytanii czy Holden Vectra w Australii. Była to prawdziwa niespodzianka na rynku średniej wielkości sedanów. Dzięki mocnemu silnikowi V6 z turbodoładowaniem, mogła wyprzedzić wiele aut na ulicach. A jej wygląd zewnętrzny nie był zbytnio ekstrawagancki.
W 2002 roku Opel wprowadził Vectrę do Europy, opierając ją na globalnej platformie Epsilon. Silnik był wynikiem wspólnego przedsięwzięcia w ramach General Motors. Podstawa była australijska, a turbosprężarka typu twin-scroll pochodziła od Opla, co finalnie dawało moc 248 koni mechanicznych. To wystarczało, aby przyspieszyć Vectrę od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy w wersji z manualną skrzynią biegów lub 7,3 sekundy w wersji z automatem. Obie miały 6 biegów.
Wnętrze było sportowe, z aluminiowymi pedałami, aluminiowym gałką zmiany biegów, Alcantarą i skórą starannie przeszytymi na niebiesko, charakterystycznym kolorze OPC. Fotele kubełkowe z przodu miały na celu utrzymanie pasażerów na miejscu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.