Podobnie jak w dwóch poprzednich generacjach, trzecia i ostatnia odsłona sagi Vectra była dostępna w trzech wersjach nadwozia, a wersja GTS była najbardziej sportowa.
Opel cieszył się dużą popularnością na rynku europejskim, a Vectra była jednym z jego najlepiej sprzedających się modeli. W poprzednich dwóch generacjach dostępne były trzy wersje nadwozia: sedan, kombi i hatchback (bardziej w stylu fastback). Nowa platforma zapewniała większy komfort dzięki nowemu niezależnemu zawieszeniu tylnej osi.
Na zewnątrz zastosowano nowy trend w projektowaniu świateł przednich, które miały prostokątny kształt z lekko cofniętymi konturami oraz parę reflektorów wewnątrz. Gril sportował poziomą listwę oraz okrągłą emblemat. W wersji liftback Vectra miała dłuższe tylne okno i, jak można się domyślić, klapę tylna. Kształt GTS był najbardziej aerodynamiczny spośród dostępnych wersji.
W wnętrzu kabiny znajdowały się fotele z bocznymi podparciami, zaprojektowane z myślą o europejskich krętych drogach, a jednocześnie na tyle wygodne, aby umożliwić długie podróże. Z tyłu producent zainstalował kanapę z systemem składania 60/40, co pozwalało na powiększenie bagażnika z 500 litrów (17,6 stóp sześciennych) do 1360 litrów (48 stóp sześciennych).