Opel zaprezentował model Vectra hatchback w tym samym czasie, co sedan w wersji trzyboksowej, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1995 roku.
GM nie było zbyt zadowolone z wyników sprzedaży pierwszej generacji Vectry. Mimo że był to nowoczesny pojazd, nie udało mu się przekonać zbyt wielu klientów do wyboru go zamiast innych samochodów, szczególnie Forda Mondeo. W porównaniu z pierwszą generacją Mondeo, która miała pewne wpadki w designie, Opel trafił w sedno! W wersji hatchback Vectra oferowała więcej przestrzeni w bagażniku oraz atrakcyjny wygląd fastbacka.
Model Vectra z 1995 roku był znaczącym ulepszeniem w porównaniu do swojego poprzednika, z bardziej opływowymi kształtami. Charakterystycznym elementem były lusterka boczne, które były połączone z nadwoziem za pomocą aerodynamicznego słupka podążającego za liniami w kształcie litery V na masce. Do słupka B była to ta sama konstrukcja co w wersji sedan, ale po słupku C pojawiła się opadająca klapa, która oferowała szerokie otwarcie bagażnika.
W wnętrzu, fotele kubełkowe z przodu były umieszczone nisko na podłodze, co miało stworzyć wrażenie sportowego sedana rodzinnego. Koncepcja dobrze sprawdzała się dla pasażerów z przodu, ale pozostawiała niewiele miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Z tyłu Opel zamontował dzieloną kanapę, która powiększała przestrzeń bagażową. GM zainstalowało odświeżony kokpit z zaokrąglonymi liniami, które wyglądały atrakcyjnie dla klientów.