Opel wprowadził odświeżoną wersję pierwszej generacji Vectry w 1992 roku, cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek europejski.
Kiedy Opel zdecydował się zaprzestać produkcji starej linii Ascona, nowy model stanowił całkowitą zmianę. Nie był już smukły w kształcie, a także został zaprojektowany z myślą o rosnącej europejskiej klasie średniej. Był również wykorzystywany jako sedan dla menedżerów w byłych krajach komunistycznych Europy Wschodniej. W 1992 roku niemiecka marka wprowadziła lift po czterech latach obecności pojazdu na rynku.
To była era bio-designu, ale Opel stracił czas na rozwój samochodu i było za późno, aby dogonić ten trend. Mimo to, zaokrąglił kształty auta i zmniejszył rozmiar reflektorów. Używana wcześniej atrapa chłodnicy z trzema szczelinami otrzymała nową, kolorowaną na karoserię ramkę. Nowy, owinięty plastikowy zderzak uzyskał przedłużenie w dół, tworząc osłonę i poprawiając aerodynamikę samochodu. Za tylnymi drzwiami Opel dodał małe trójkątne okno, które uznawano za luksusowy element w średniej wielkości sedanach. Jego płaski bagażnik miał pionową płytę z tyłu, na której zamontowano część świateł tylnych.
Wewnątrz Opel oferował Vectrę z szeroką gamą opcji wykończenia. Od tapicerki z materiału po wnętrze wykończone skórą, a także od manualnych okien po cztery elektryczne szyby i lusterka, wzbogacone o automatyczną klimatyzację. W wersji topowej, Vectra Turbo, producent zamontował sportowe fotele kubełkowe i sportowe wnętrze z białymi wskaźnikami i czerwonymi wskazówkami.