Opel zaprezentował drugą generację modelu Vectra w 1995 roku na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Była to jedna z najważniejszych premier tego roku.
GM postawiło na Vectrę. Po niezbyt udanej pierwszej generacji, dział projektowy pracował w pocie czoła, aby stworzyć lepiej zaprojektowany samochód, a efektem tego była Vectra z 1995 roku, znana również jako Vectra B. Był to samochód globalny, sprzedawany pod różnymi nazwami i z różnymi znakami firmowymi. GM wykorzystało tę samą platformę dla mniej udanego modelu Saturn L-Series.
Vectra z 1995 roku była znaczącym ulepszeniem w porównaniu do swojego poprzednika, z bardziej zaokrąglonymi kształtami i płynniejszymi liniami. Wyglądało na to, że GM częściowo zgodziło się z trendem biodesignu. Szczególną cechą były lusterka boczne połączone z nadwoziem za pomocą aerodynamicznego słupka, który podążał za ostrymi liniami maski. Krzywe linie rozciągały się nad szybą i tworzyły łukowaty kształt kończący się trzecią szybą za tylnymi drzwiami.
Wewnątrz, kubełkowe fotele z przodu były zamontowane nisko, tworząc wrażenie sportowego rodzinnego sedana. Koncepcja ta dobrze sprawdzała się dla pasażerów z przodu, ale pozostawiała mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. GM zainstalowało odnowioną deskę rozdzielczą o zaokrąglonych liniach, która podobała się klientom. W zależności od wersji wyposażenia, zestaw wskaźników miał dodatkowy wyświetlacz LCD do komputera pokładowego umieszczony obok wskaźników.