Opel Zafira OPC został ulepszony w 2005 roku pod względem wzornictwa zewnętrznego oraz aktywnego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa.
Minivan opracowany przez Centrum Wydajności Opela był trudny do pokonania w swojej klasie przez innych rywali.
Nowy model dysponował większą mocą, dzięki nowemu silnikowi benzynowemu o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem. Jednostka rozwijała 240 KM i była połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która przenosiła moc na przednie koła. Przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 320 Nm przy 2 400 obrotów na minutę, potężny minivan mógł przyspieszyć do 100 km/h w 7,8 sekundy.
Pod względem estetycznym, OPC wyróżniał się głębokim przednim spojlerem z dużym centralnym wlotem powietrza do chłodzenia silnika. 18-calowe felgi w 6-ramiennej konstrukcji zostały specjalnie zaprojektowane dla modelu OPC. Agresywny wygląd podkreśliły wyraźnie zaakcentowane progi oraz imponująco wyglądający tył z trapezoidalnymi końcówkami wydechu.
Choć Arden Blue był specyficznym kolorem nadwozia, klienci mieli do wyboru jeszcze 3 inne opcje: start silver, sapphire black i magma red.
Wewnątrz kabiny zastosowano materiały wysokiej jakości. Opel zamontował sportowe fotele Recaro, które były dostępne w dwóch różnych wersjach. Oprócz skórzanej kierownicy i pokrytej skórą dźwigni zmiany biegów, sportowy charakter wnętrza dopełniały aluminiowe pedały.
Minivan, oprócz sportowego charakteru, był również wydajny, oferując miejsca dla 7 pasażerów. Wyposażony w opatentowany system siedzeń Flex-7, Zafira mogła być łatwo przekształcona w 6-, 5-, 4-, 3- lub 2-osobowy pojazd.
W kwestiach bezpieczeństwa, OPC był wyposażony w ESP, Continuous Damping Control oraz różne funkcje hamulcowe. Aby dodatkowo wzmocnić sportowe wrażenia, można było wybrać tryb SportSwitch dla sztywniejszej charakterystyki zawieszenia.
Opel Zafira OPC
+ 177 kW/240 KM silnik turbo o pojemności 2.0 litra z momentem obrotowym 320 Nm
+ Przyspieszenie 0-100 km/h w 7.8 sekundy – maksymalna prędkość 231 km/h
+ IDSPlus2: nowa generacja adaptacyjnego systemu kontroli podwozia
+ Wprowadzenie na rynek w Niemczech 25 listopada.
Dzięki nowemu modelowi Zafira OPC, Opel oraz Opel Performance Center (OPC) dostarczyli swojemu udanemu modelowi jeszcze więcej mocy. Ekskluzywne cechy najszybszego minivana na świecie: nieporównywalne połączenie dynamicznych osiągów „vanów sportowych” oraz ich zmienności, które są na czołowej pozycji w swojej klasie. Silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem i maksymalną mocą 177 kW/240 KM stanowią dynamiczny element, napędzający przednie koła poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2400 obr./min i przyspiesza innowacyjny sportowy van do 100 km/h w 7.8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 231 km/h.
Unikalny sportowy potencjał Zafiry OPC wyraża się w jej designie: głęboki przedni spoiler z dużym centralnym wlotem powietrza do chłodzenia silnika oraz lampy przeciwmgielne, 18-calowe koła w ekskluzywnym sześciopromiennym wzorze OPC z rozmiarem opony 225/40 ZR18 Y, wyraźnie zaakcentowane progi oraz mocno wyglądający tył z trapezoidalnymi końcówkami wydechu. Co do koloru nadwozia, dostępne są następujące kolory oprócz wykończenia OPC w kolorze Arden blue: srebrny gwiazdowy, czarny szafir i czerwony magma.
Wnętrze samochodu charakteryzuje się wysokiej jakości sportowymi fotelami Recaro (dostępnymi w dwóch kombinacjach materiałowo-skórzanych), skórzaną kierownicą sportową oraz skórzaną gałką zmiany biegów, aluminiowymi pedałami oraz sportowymi wskaźnikami i progami drzwi w typowym dla OPC designie, co podkreśla ekskluzywność pojazdu. Siedmiomiejscowy model łączy ten klimat z wzorcową przestronnością oraz niezrównanymi zaletami opatentowanego systemu siedzeń Flex-7, który można bezproblemowo przekształcić w ciągu kilku sekund w układ sześcio-, pięcio-, cztero-, trzy- lub dwuosobowy, bez konieczności demontażu lub przechowywania foteli.
Podwozie i zawieszenie Zafiry OPC, podobnie jak silnik, charakteryzuje się konsekwentnie sportowym charakterem i oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego. Wysokowydajny system hamulcowy o średnicy 17 cali oraz IDSPlus2 (Interaktywny System Jazdy) również odgrywają swoją rolę, przy czym ten ostatni to najnowszy stan rozwoju zaawansowanego systemu kontroli dynamiki jazdy. W ramach tego systemu zintegrowane są wszystkie systemy wspomagania kierowcy, takie jak system kontroli stabilności jazdy (ESP), różne funkcje hamulców oraz Ciągła Kontrola Tłumienia (CDC), które są ze sobą harmonizowane. Korzyść: doskonałe właściwości jezdne oraz jeszcze lepszy komfort zawieszenia. Dla jeszcze sportowszej jazdy kierowca może wybrać tryb „SportSwitch”, aby uzyskać twardsze ustawienie podwozia.