PAGANI Huayra Roadster 2017-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PAGANI Huayra Roadster 2017-2019

Przejdź do galerii zdjęćPAGANI Huayra Roadster 2017-2019

Lat po wprowadzeniu modelu Huayra, Pagani w końcu zdecydowało się na usunięcie dachu i wprowadzenie wersji Roadster w 2017 roku. Model Huayra został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku. Celem było uzyskanie lżejszego samochodu niż coupe, co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowych materiałów, takich jak węglo-tytan użyty do budowy podwozia. Waga Huayra Roadster wynosiła zaledwie 1280 kg.

Samochód nie korzystał z komponentów swojego poprzednika, wszystko zostało zmienione, aby uzyskać bardziej agresywny wygląd. Nowy model wyposażono w nowe felgi aluminiowe, nowe opony specjalnie wyprodukowane przez Pirelli, nowy projekt układu wydechowego, a w wnętrzu zastosowano nowe wzory przeszyć. Kupujący mogli wybierać spośród różnych motywów i kolorów w środku.

Niektóre charakterystyczne kształty można zauważyć z przodu i z tyłu, gdzie znajdują się dodatkowe otwory wentylacyjne, szczególnie na garbach nad silnikiem. Pagani Huayra Roadster jest napędzany silnikiem Mercedes-AMG M158. Dwunastocylindrowy silnik, stworzony specjalnie dla Pagani przez Mercedes-AMG, skorzystał z badań i rozwoju przeprowadzonych dla modelu Huayra BC, oferując moc 764 KM przy 6200 obrotach na minutę, z momentem obrotowym przekraczającym 1000 NM dostępnym już przy 2400 obrotach na minutę. Wyprodukowano tylko 100 egzemplarzy Huayra Roadster i każdy z nich został sprzedany.

Cel jest zawsze taki sam – przewyższyć samego siebie. Czyste piękno w każdej formie i na każdym poziomie – to filozofia najnowszego dzieła Horacio Paganiego. Na tym fundamencie powstało arcydzieło, w którym perfekcyjnie zbalansowano dbałość o szczegóły z nowoczesnymi technologiami. Połączenie Sztuki i Nauki: zasada podstawowa i kamień węgielny filozofii Pagani Automobili. Ta zasada czerpie z geniuszu Leonarda da Vinci, który dążył do perfekcji w formie i funkcji na każdym etapie procesu, aż po najdrobniejszy element projektu. Wszystkie dzieła Pagani rodzą się z nieustannego pościgu za pięknem i pasją. Pagani Huayra Roadster to nieograniczony artystyczny pokaz, który prezentuje najbardziej dynamiczną technologię; to hołd Horacio Paganiego dla bogów wiatru w otwartej wersji.

Po raz pierwszy zaprezentowany publiczności w Genewie w 2011 roku, Pagani Huayra Coupe zapoczątkował nową erę hypercarów. Huayra Coupe stał się złotym standardem, podnosząc poprzeczkę w zakresie lekkiej konstrukcji i innowacyjnych technologii wydajnościowych. Ta imponująca kombinacja przyniosła Huayra Coupe najwięcej nagród w branży motoryzacyjnej, ustępując jedynie Zondzie.

Huayra BC była naturalną ewolucją, surową mocą zamkniętą w wysokowydajnym samochodzie o wadze 1,218 kg, zdolnym do osiągania najwyższej dotąd bocznej przyspieszenia wynoszącego 1.8 G, jakie kiedykolwiek zaobserwowano w pojeździe na oponach drogowych. Cenne doświadczenie i wiedza zdobyta podczas nieustannych testów na drogach oraz w najtrudniejszych torach świata umożliwiły Pagani Automobili stworzenie solidnych podstaw technicznych, na których oparli całe badania i rozwój. Ta baza i ekspertyza były kluczowe w rozwoju technicznych rozwiązań zastosowanych w Pagani Huayra Roadster.

Projekt Pagani Huayra Roadster rozpoczął się w 2010 roku, od pozornie prostego pomysłu na Huayra Coupe z zdejmowanym dachem i tradycyjnymi drzwiami, podobnie jak zostało to opracowane dla Zonda Roadster w 2003 roku. W 2013 roku projekt został porzucony, a wszystko zaczęto od nowa. Każde dzieło Pagani ma swoje własne życie, każdy detal musi mieć swoją harmonię, zgodną z duchem i duszą maszyny. Pagani Huayra Roadster stał się projektem niezależnym od swojego poprzednika, maszyną z własną duszą.

Od samego początku projekt drzwi Pagani Huayra Roadster nawiązywał do tradycji modeli Mercedes-Benz z lat 50. XX wieku, w szczególności do drzwi typu „gullwing” w modelu 300-SL oraz jego Roadsterze z tradycyjnymi drzwiami. Ostatecznie design ściśle wpisuje się w tradycję Pagani – najbardziej reprezentacyjnym pojazdem w kontekście designu Huayra Roadster jest Zonda Cinque Roadster.

Ogólny kształt jest gładki i natychmiastowy, gdzie każda linia ma początek i wyraźny koniec. Każdy detal został dokładnie przeanalizowany – każdy kontur wyraźniej zdefiniowany, każda krzywa przerysowana wiele razy, aby uzyskać spójną, płynną formę.

Od bardziej agresywnego i wyraźnego przodu pojazdu, otoczonego szerszymi nadkolami, po kształt rolek i ulepszony wnętrze – każdy element samochodu został dokładnie zbadany i zaprojektowany na nowo. Każdy detal był rozważany i rozwijany z unikalnym językiem designu, w bezpośredniej symetrii z wymaganiami aerodynamicznymi.

Maskownica pełni fundamentalną funkcję: elegancką witrynę, która zawiera zarówno technologię, jak i sztukę silnika. Naturalnie ewoluując, jej design nabrał własnego życia, stając się przestrzenią z własną tożsamością stylistyczną, godną być eksponowaną w galerii sztuki.

W przeciwieństwie do większości nowoczesnych supercarów, Pagani Huayra Roadster jest prawie całkowicie odsłonięty, z prawie każdą częścią mechaniczną widoczną, każdy detal dumny z ujawnienia. Pozostając wiernym filozofii Pagani, która szanuje każdy detal w projekcie, każda część samochodu została dokładnie przemyślana i dopracowana. Nawet najmniejsza śruba zaprojektowana jest tak, aby była zarówno piękna, jak i funkcjonalna.

CHLOREK I MATERIAŁY

Jednym z ambitnych celów wyznaczonych na początku projektu było zbudowanie Roadstera, który byłby lżejszy od Coupe, zwiększając sztywność skrętną ramy. Wyposażony w wiedzę zdobytą z modeli Zonda R, Huayra Coupe oraz Huayra BC, zespół inżynieryjny Pagani dalej udoskonalił rozwój carbo-tytanu. Połączony z nową formą materiału kompozytowego, opracowanego dla Pagani Huayra Roadster, uznawany jest za bardziej zaawansowany niż materiały stosowane w samochodach Formuły 1. To skomplikowane i bardzo ambitne przedsięwzięcie pozwoliło na zwiększenie sztywności o 52%, przy tej samej wadze, dzięki połączeniu Carbo-Tytanu i Carbo-Triax HP52. Sucha waga Huayra Roadster wynosi 1,280 kg, czyli około 80 kg mniej niż Huayra Coupe, przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności skrętnej – niesamowite osiągnięcie w swojej klasie, z czysto technicznego punktu widzenia.

SILNIK

Pagani Huayra Roadster napędzany jest silnikiem Mercedes-AMG M158. Dwunastocylindrowy silnik, zbudowany specjalnie dla Pagani przez Mercedes-AMG, skorzystał z badań i rozwoju przeprowadzonych dla Huayra BC, oferując moc 764 HP przy 6200 RPM, z momentem obrotowym przekraczającym 1000 NM dostępny już przy 2400 RPM.

Wyposażony w najnowocześniejszą technologię, silnik twin-turbo, 12 cylindrów, o wąskim kącie 60 stopni i pojemności 5,980 cm3 został opracowany, aby spełnić zarówno międzynarodowe standardy homologacji, jak i jeszcze bardziej rygorystyczne wewnętrzne standardy Pagani, co skutkuje doświadczeniem jazdy zarówno relaksującym, jak i elektryzującym. Turbiny zostały opracowane tak, aby zapewnić natychmiastową reakcję na gaz bez opóźnień, dając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem. Smarowanie układu suchego umożliwia doskonałą reakcję silnika, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach przyspieszenia bocznego. Silnik M158 uzyskał homologację dla najbardziej restrykcyjnych norm EURO 6b i przepisów środowiskowych Carb.

SKRZYNIA BIEGÓW

Niezwykła moc i moment obrotowy Pagani Huayra Roadster są przenoszone przez nową, siedmiobiegową skrzynię AMT, opracowaną z powodzeniem dla Huayra BC. Zbudowana przez X-Track, zawiera system aktywacji hydraulicznej i elektronicznej oraz jest połączona z nowymi synchronizatorami węglowymi, co skutkuje płynnością i absolutną precyzją przy zmianie biegów, dzięki rozwojowi nowego ECU we współpracy z Automac. Różnicowy jest elektroniczny, z zaawansowanym systemem kontroli opracowanym we współpracy z Bosch, zapewniającym dostosowanie do wszystkich możliwych warunków jazdy: od codziennej użyteczności po wydajność torową, zawsze zapewniając stabilność kierowcy i wyjątkowe bezpieczeństwo pojazdu.

Waga całej jednostki, w tym elektronicznego dyferencjału, wynosi około 40% mniej niż standardowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem. Sama skrzynia jest zamontowana w pozycji poprzecznej, co znacznie redukuje bezwładność polarną całego pojazdu i optymalnie rozmieszcza się w centrum ciężkości samochodu. To skutkuje bezpieczną reakcją podsterowną Pagani Huayra Roadster, zapewniając komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy po drogach oraz przewidywalne zachowanie i kontrolę na torze.

ZAWIESZENIE

Doskonalenie zawieszenia dzieł Pagani Automobili zawsze było powodem do dumy i kluczowym elementem w projektowaniu samochodów sygnowanych przez Horacio Paganiego. W ten sam sposób, w jaki rozwój technologii stojącej za Zonda R naturalnie przeszedł do rozwoju technologii Huayra Coupe, rozwój Huayra BC stał się polem do ćwiczeń dla Pagani Huayra Roadster. Każda koncepcja czerpana z poprzedniego modelu jest stosowana i dalej rozwijana w nowym modelu. Cała konstrukcja zawieszenia to prawdziwe dzieło sztuki i koncentracja najnowszych technologii, wykonana z lekkiego stopu aluminium, zwanego HiForg, zaprojektowanego specjalnie dla Huayra Roadster. To odchudziło samochód o 25% w porównaniu do Huayra Coupe, co stanowi niezwykły wynik dla pojazdu, który już uważany jest za wzór w optymalizacji stosunku mocy do wagi.

Ten wyrafinowany i technologiczny cud umożliwia Pagani Huayra Roadster perfekcyjne zachowanie w każdej sytuacji drogowej.

HAMULCE

Długoletni partner Pagani, Brembo, zawsze dostarczał znakomite osiągi samochodom Pagani. Już od Zonda F w 2006 roku, samochody Pagani posiadają jedne z najkrótszych zarejestrowanych dystansów zatrzymania dla prędkości 100-0 i 200-0. Z pewnością lekka konstrukcja pojazdu w tym pomaga, ale wyniki są dowodem mocy i skuteczności systemu hamulcowego. Dla Pagani Huayra Roadster, Brembo opracował nową ceramikę węglową (CCM) o wymiarach 380×34 mm z sześciotłokowym zaciskiem z przodu oraz 380×34 mm z czterotłokowym zaciskiem z tyłu.

Projekt zacisku został opracowany przez Pagani i Brembo, aby jak najbardziej zmniejszyć wagę masy niezawieszonej, co skutkuje doskonałą równowagą między pięknem a postępem technologicznym. To najbardziej zaawansowany zacisk hamulcowy, jaki kiedykolwiek stworzył Brembo.

OPONY

„Moc to nic bez kontroli.” To słynne motto, które popycha inżynierów Pirelli do stworzenia i zaprojektowania specjalnej mieszanki gumy dla opon Pagani Huayra Roadster, pozwalającej pojazdowi osiągnąć niesamowitą wydajność 1.8 g siły bocznej. Wydajność nie była jedynym czynnikiem branym pod uwagę przy opracowywaniu nowych opon; Pirelli PZero Corsa dla Huayra Roadster został także zaprojektowany tak, aby miał niższy opór toczenia, co zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 do atmosfery.

Opracowane i produkowane w systemie Pirelli „MIRS” Modular Integrated Robotized System, w dziale zajmującym się wytwarzaniem opon wysokowydajnych, nowe opony Pirelli PZero Corsa mają 21 cali z tyłu i 20 cali z przodu. Opracowane wraz z Horacio Paganim, opona po raz pierwszy wyeksponowała logo „HP” na boku.

ESP

Kontynuując intensywny rozwój przez ostatnie pięć lat, Pagani Automobili i Bosch opracowali nowy system ESP dla Pagani Huayra Roadster – elektroniczny system kontroli stabilności, który zwiększa dynamiczne możliwości Huayra Roadster, nigdy nie będąc inwazyjnym, nigdy nie dając wrażenia, że jakakolwiek moc inna niż sama pilotka kontroluje pojazd. System jest naturalnym przedłużeniem dynamicznych zdolności samochodu.

Zawsze było wymogiem od najwcześniejszych faz projektowania, aby samochód był mechanicznie solidny z bezpiecznym podsterowaniem, zanim rozpoczęto rozwój systemów kontroli elektronicznej.

Rozwój rozpoczął się w modelu Huayra BC i został dopracowany pod kątem charakterystyki Pagani Huayra Roadster, co doprowadziło do zidentyfikowania pięciu odmiennych trybów jazdy: Wet, Comfort, Sport, Race i ESC Off. Każdy z własną duszą, w pełni maksymalizując potencjał najnowszego dzieła z atelier w San Cesario sul Panaro.

AERODYNAMIKA

Huayra, bóg wiatru. Dzięki Huayra Coupe Pagani Automobili było pierwszym producentem samochodów, który opracował w pełni skomputeryzowany aktywny system aerodynamiczny w samochodzie produkcyjnym. Koncepcja została dalej rozwinięta w Huayra BC i doprowadzona do doskonałości w Pagani Huayra Roadster.

Cztery klapy, dwie z przodu i dwie z tyłu, współpracujące z przednim aktywnym zawieszeniem, działają niezależnie, aby zapewnić ciągłe optymalne bezpieczeństwo oraz znaczną wydajność we wszystkich warunkach. Aktywny system aerodynamiczny działa tak, aby utrzymać spód pojazdu zawsze równoległy do drogi, zwiększając efektywność przepływów powietrza zarówno nad, jak i pod samochodem, zapewniając optymalny docisk zarówno w warunkach drogowych, jak i torowych.

Piękno jako małżeństwo formy i funkcji: centralna sekcja przednia, przednie wyciągi i płaski spód. Zawsze dobrze zdefiniowane linie. Wykonano ogromną pracę badawczą, symulacyjną i testową na modelach w skali 1:1 w tunelu aerodynamicznym, aby zminimalizować turbulencje i przepływy powietrza, które ogólnie występują w samochodzie bez dachu na poziomie tylnego roll bara oraz przedniej szyby. Prace, które przeprowadzono, aby zapewnić Pagani Huayra Roadster efektywny docisk w każdych warunkach, okazały się bardzo ważne i wymagały wiele czasu oraz skupienia. Jednak szły one w parze z koncepcją stylu, tworząc krągłą, ale zdefiniowaną formę, która ukazuje dynamiczne i wydajnościowe cechy Huayra Roadster.

DACH

Pagani Huayra Roadster zostanie wyposażony w dwa rodzaje dachu. Pierwszy to bardzo lekki twardy dach z włókna węglowego z centralnym elementem szklanym, bardzo prosty i szybki do zamontowania. W tej konfiguracji przybiera wygląd coupe, z szklanym dachem, który zapewnia pasażerom unikalne światło, chroniąc ich przed promieniowaniem UV, a także dając poczucie swobody typowe dla Roadstera, nawet przy zamontowanym twardym dachu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.