Choć europejskie przepisy uniemożliwiały zarejestrowanie modelu Zonda R do użytku publicznego, dealer z Hongkongu nalegał, aby producent samochodów stworzył specjalną serię tylko dla nich.
Pagani wyprodukowało zaledwie pięć (cinque – pięć po włosku) egzemplarzy specjalnego modelu Zonda Cinque. Był on lżejszy, mocniejszy i szybszy niż Zonda F. Producent rozpoczął prace od modelu Zonda F, wykorzystując większość technologii wyścigowych z tego pojazdu, ale dostosowanych do użytku drogowego.
Z przodu Zonda Cinque miał dodatkowy spojler, który zwiększał docisk aerodynamiczny. Na przednich błotnikach oba samochody miały otwory wentylacyjne do odprowadzania powietrza uwięzionego w nadkolach, ale w Cinque znajdowały się cztery poprzeczne żebra z włókna węglowego. Wlot powietrza zamontowany na dachu zwiększał wysokość samochodu, dostarczając silnikowi więcej świeżego powietrza. Cała karoseria została zbudowana z materiału o nazwie carbo-titanium, który łączył tytan w panelach z włókna węglowego dla zwiększenia wytrzymałości.
Wewnątrz zamontowano wnętrze inspirowane wyścigami, z ramami foteli, wykończeniami i panelami drzwiowymi z włókna węglowego. Ponieważ był to nadal pojazd zaprojektowany do użytku drogowego, Pagani zainstalowało jednostkę klimatyzacyjną oraz system audio w centralnej konsoli. Producent nie zamontował unikalnej, pokrytej Alcantarą kierownicy z poduszką powietrzną.
Pagani oferowało pięć egzemplarzy coupe Cinque z przeznaczonym na tę wersję silnikiem 7,3 litra V-12 AMG. Generował on o 76 koni mechanicznych więcej niż standardowa Zonda F. Był połączony z unikalną sześciobiegową skrzynią biegów sekwencyjnych, którą kierowca mógł obsługiwać za pomocą łopatek znajdujących się za kierownicą lub dźwigni zmiany biegów.
Projekt zrodził się w odpowiedzi na prośbę dealera Pagani w Hongkongu „SPS”. To niesamowity samochód, który będzie produkowany w zaledwie 5 (pięciu) limitowanych egzemplarzach, które już zostały sprzedane i będą dopuszczone do ruchu drogowego. To będzie pierwszy samochód Pagani, który zostanie wyposażony w sekwencyjną skrzynię biegów, którą można obsługiwać zarówno za pomocą łopatek za kierownicą, jak i tradycyjnej gałki zmiany biegów na centralnym tunelu. Ponadto, będzie to pierwszy Zonda, który skorzysta z nowego wynalazku Pagani – włókna węglowo-tytanowego, specjalnie stworzonego dla Zonda Cinque, które znajdzie zastosowanie w nowych generacjach modeli. Ten potwór dysponuje mocą 678 KM, momentem obrotowym 780 Nm, kołami z monoloków tytanowych, a wszystkie śruby i nakrętki wykonane są w całości z tytanu, zdobione logo Pagani.
Wnętrze jest eleganckie, a jednocześnie ujawnia sportowy charakter tego samochodu. Fotele wyścigowe z włókna węglowego opracowane przez Toora, pasy bezpieczeństwa 4-punktowe oraz stalowe roll-bary pokryte włóknem węglowym.
Całkowita waga Zonda Cinque będzie o 20 kg mniejsza niż model F, a samochód będzie miał nowe opony Pirelli, wyjątkowo dostosowane do jego wymagań.
Zawieszenia i sprężyny będą wykonane z ergalu i tytanu, opracowane z wykorzystaniem najnowszej technologii Öhlins, zgodnie z wymaganiami Pagani. Cztery różne ustawienia, po 10 regulacji każde, aby oddzielić wysokie i niskie częstotliwości, zarówno w kompresji, jak i rozciągnięciu.
Karoseria zostanie wyposażona w dłuższy przedni splitter, nowy tylny spoiler, centralny wlot powietrza na monocoku oraz dodatkowe wloty powietrza dla tylnych hamulców. Płaska dolna część i nowe tylne wyciągi powietrza zwiększą docisk do 750 kg przy 300 km/h.
Specyfikacje techniczne:
Silnik Mercedes Benz AMG, 678 KM,
ECU, kontrola trakcji, ABS od Boscha
System wydechowy z Inconelu/tytanu pokryty ceramiką
Zawieszenia w magnezie i tytanie
Skrzynia biegów Cima sekwencyjna (6 biegów), zrobotyzowana przez Automac engineering
Koła APP monolityczne, forged w aluminium i magnezie. Rozmiar: przód 9×19 – tył 12,5×20
Opony Pirelli PZero. Rozmiar: przód 255/35/19, tył 335/30/20
Fotele wyścigowe Toora wykonane z włókna węglowego, pokryte skórą
Kierownica z włókna węglowego
Hamulce Brembo w karbo-ceramiczne, samo wentylowane z hydraulicznym wspomaganiem hamulców, rozmiar: przód 380×34 mm, monolityczny 6-tłoczkowy zacisk; tył 380×34 mm, monolityczny 4-tłoczkowy zacisk.
Waga własna 1210 kg
Rozkład masy w warunkach jazdy: 47% przód, 53% tył
Przyspieszenie: 0-100 km w 3.4 sek., 0-200 w 9.6 sek.
Hamowanie: 100-0 km w 2.1 sek., 200-0 km w 4.3 sek.
Maksymalne przyspieszenie boczne: 1,45 G (z oponami drogowymi, BEZ CUP)
Zonda Cinque będzie dziełem sztuki zdolnym do osiągania prędkości ponad 350 km/h. Specjalna kolorystyka wyróżni ten wyjątkowy, ekskluzywny model 1ML Euro + podatek. Tylko pięć egzemplarzy dla pięciu zamożnych miłośników Pagani.
################################
Po ubiegłorocznym rekordowym okrążeniu na słynnej Nordschleife w Nurburgringu, przedstawiciele Pagani z Hongkongu złożyli specjalne zapotrzebowanie na najbardziej radykalny road legal Zonda w historii, Zonda Cinque. Limitowana edycja ograniczona jest do zaledwie 5 (Cinque) egzemplarzy, a produkcja już się wyprzedała.
Technologia
Aby zaspokoić wymagania dotyczące docisku wynoszącego 750 kg przy prędkości 300 km/h, Cinque wyposażono w nowy, większy przedni splitter, nowy regulowany tylny spoiler oraz zmodyfikowaną dolną część i tylny dyfuzor. Nowe wloty powietrza do przewodów hamulcowych zwiększają przepływ powietrza do tarcz hamulcowych i piast kół. Wlot powietrza na centralnym monocoku z włókna węglowo-tytanowego zasila silnik Mercedes-AMG V12 o mocy 678 KM. Moment obrotowy wynoszący do 780 Nm przekazywany jest na specjalnie dostosowane opony Pirelli Pzero. Po raz pierwszy w Zondzie zamontowano sekwencyjną skrzynię biegów o 6 biegach.
Adaptacyjna skrzynia biegów nie wymaga kompromisów od kierowcy, oferując błyskawiczne zmiany biegów i wygodę użytkowania w ciężkim ruchu. Stanowiący publiczną kwestię dopiero niedawno, efektywność paliwowa i oszczędność są zagadnieniami, z którymi Pagani boryka się od lat 90., a inżynierowie nieustannie rozwijają nowe technologie i materiały, mające na celu zmniejszenie wagi ich samochodów.
Nowe włókno kompozytowe, węglowo-tytanowe, opracowane przez Pagani, zostało celowo stworzone dla Zonda Cinque i znajdzie zastosowanie w przyszłych generacjach pojazdów Pagani. Forged monoblock aluminiowe koła, śruby i nakrętki są wykonane z tytanu w celu znacznego zredukowania mas niesprężystych. W pełni regulowane amortyzatory ergalowe z tytanowymi sprężynami zostały opracowane w Öhlins zgodnie z najnowszymi technologiami i specyfikacjami Pagani.
Wnętrze