Po zbudowaniu i sprzedaży pięciu Zonda Cinque Coupe, Pagani stworzyło kolejne pięć wyjątkowych wersji roadsterów, które sprzedało jeszcze przed wyprodukowaniem pierwszego egzemplarza.
Regulacje w Europie uniemożliwiły Pagani zarejestrowanie Zonda R do użytku publicznego, dlatego ich właściciele musieli transportować je na tor wyścigowy. Zazwyczaj pojazdy gotowe do toru były przewożone w ten sposób, niezależnie od tego, czy były zarejestrowane. Pomysł pojawił się, gdy dealer z Hongkongu przekonał producenta do zbudowania pięciu egzemplarzy Zonda R, ale z dodatkowymi elementami komfortu i luksusu.
Na przedzie, Zonda Cinque Roadster miał dodatkowy spojler pod zderzakiem, co zwiększało siłę docisku. Na przednich błotnikach oba modele miały wloty powietrza, które odprowadzały powietrze uwięzione w nadkolach, ale w Cinque znajdowały się cztery poprzeczne żebra z włókna węglowego. Unikalnym detalem samochodu był wlot powietrza, który unosił się nad kabiną jak hak.
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane w wyścigowym stylu z ramami foteli, wykończeniami i panelami drzwiowymi z włókna węglowego. Ponieważ był to nadal pojazd przeznaczony do użytku drogowego, Pagani zamontowało jednostkę klimatyzacyjną oraz system audio na centralnym panelu. Producent nie zamontował unikalnej kierownicy pokrytej Alcantarą z poduszką powietrzną, ale zainstalował na niej przycisk do ustawień silnika.
Pagani zaoferowało pięć egzemplarzy coupe Cinque z dostosowanym silnikiem AMG V-12 o pojemności 7,3 litra. Był on sparowany z unikalną, sześciobiegową skrzynią sekwencyjną, którą kierowca mógł obsługiwać za pomocą łopatek za kierownicą lub dźwigni zmiany biegów.
Oferta modeli samochodów marki Pagani nie byłaby kompletna bez Pagani Zonda Cinque Roadster, czyli wersji Roadster modelu Pagani Zonda Cinque. Jak sugeruje nazwa, stworzono go w atelier w Modenie w limitowanej produkcji zaledwie pięciu ekskluzywnych egzemplarzy, podobnie jak jego siostrzany coupe.
Wszystkie środki redukcji wagi, które przyjęło Pagani, aby poprawić przyjemność z jazdy, osiągi oraz emisję Zonda Cinque, znalazły zastosowanie także w Pagani Zonda Cinque Roadster. Podwozie z włókna węglowego i tytanu zostało przeprojektowane, aby zrekompensować brak dachu.
Doświadczenie z jazdy modelem Cinque wzbogaca dach schowany w przednim bagażniku, gdy potężny strumień powietrza dociera do silnika Mercedes AMG V12 o mocy 678 KM, a dźwięk wydechu specjalnie zaprojektowanego systemu wydechowego Pagani Zonda Cinque Inconel i tytanowego towarzyszy podróży.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz relaksującą przejażdżkę po toskańskich wzgórzach, odwiedzając Florencję i inne ośrodki włoskiego renesansu, czy też polowanie na rekordy na Nürburgringu, ten klejnot za 1,3 miliona Euro + podatki nagrodzi Cię codzienną przydatnością i najwyższymi osiągami dzięki różnym trybom jazdy sekwencyjnej skrzyni biegów oraz regulowanemu zawieszeniu, które sprawdza się zarówno na torze, jak i na wyboistych drogach.
Nieustanne starania Horacio Paganiego i jego zespołu po raz kolejny pokazują, jak sztuka i inżynieria mogą być połączone w Pagani Zonda Cinque Roadster.
Specyfikacje techniczne