Zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku, Pagani Zonda F stanowił doskonałe połączenie bezpieczeństwa, luksusu i osiągów.
Uznawany za pierwszy samochód z ekskluzywną karoserią wykonaną z naturalnego włókna węglowego, Zonda F była również wyposażona w niezwykle mocny silnik V12 od Mercedesa.
Podobny w konstrukcji do Hondy S 7.3, model F charakteryzował się drobnymi zmianami, takimi jak przestawione lusterka boczne, odświeżone dolne wloty powietrza z tyłu oraz nowy wlot umieszczony na górnej części tylnych błotników.
Z tyłu, model F miał jednolitą lotkę zamiast zwykle stosowanej jednostki składającej się z dwóch części, z którą znaliśmy się z innych modeli Pagani.
Wnętrze zaskakiwało luksusem, przypominającym projekty luksusowych pojazdów, takich jak Bentley czy Rolls Royce. Czerwona skóra z diamentowym pikowaniem była używana do tapicerki foteli i podłogi, a także skórzane akcenty na kierownicy połączone z drewnianymi wykończeniami.
Choć model F oferowany był z jednostką V12 o pojemności 7,3 litra, dostępne były dwie różne opcje mocy: 602 KM lub 650 KM, przy czym ta druga miała dłuższy kolektor ssący, co zwiększało jej moc.
Silnik zamontowany wzdłuż był połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, przez którą moc była przekazywana na tylne koła.
Hamulce stalowe były standardem, jednak opcjonalnie oferowane były hamulce węglowo-ceramiczne z zaciskami Brembo na 6 tłoków z przodu i 4 tłokami z tyłu.