Jeden z ostatnich klasycznych sportowych samochodów z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś, napędzany silnikiem V8 i wyposażony w manualną skrzynię biegów, Panoz Avezzano zastąpił nazwę Esperante, nie zmieniając całkowicie oryginalnego przepisu modelu. Panoz jest głównie znany jako amerykański producent samochodów, który buduje modele drogowe głównie w celu finansowania swoich działań wyścigowych, podobnie jak Ferrari na początku swojej działalności. Pomimo tego, Avezzano w wielu aspektach jest wersją drogową samochodu wyścigowego, z wersją GT4 biorącą udział w mistrzostwach Pirelli World Challenge.
Nazwa sportowego samochodu ma szczególne znaczenie, ponieważ nawiązuje do włoskiego miasteczka Avezzano, które zostało zniszczone przez trzęsienie ziemi w 1915 roku, co skłoniło dziadka Donalda Panoza do emigracji do Stanów Zjednoczonych.
Jego nadwozie w dużej mierze wykonane jest z aluminium klasy lotniczej SPF oraz włókna węglowego, a model zachowuje boczne wydechy z samochodu wyścigowego, inspirowany wyścigami przedni splitter, progi boczne oraz tylny dyfuzor. Samo podwozie wykonane jest z wyciskanego aluminium, ale zawiera również stalowe ramy rurowe i różne elementy z włókna węglowego.