Skoro taki samochód nie istniał, ktoś musiał go wynaleźć. Tym kimś jest Dan Panoz, geniusz inżynierii, który wcześniej pracował dla firm Lister, Maserati i Lotus. Postanowił, że Stany Zjednoczone zasługują na samochód o takim samym wyścigowym rodowodzie jak Europejczycy. W 1989 roku Dan Panoz opracował plan, zainstalował słynny silnik 5.0-V8 z Forda Mustanga i oto jest! Samochód wyścigowy z numerami rejestracyjnymi.
Najtrudniejszym zadaniem było dostosowanie samochodu do amerykańskich dróg oraz uzyskanie możliwości rejestracji. Reszta to historia, ale historia nadal trwa. Panoz Roadster jest w produkcji od 30 lat. Ulepszenia i nowości, które wprowadzono przez te lata, są całkiem godne uwagi. Ale nie ma Android Auto ani Apple CarPlay.
Mały, zwinny Panoz Roadster przyspiesza od 0 do 60 MPH (97 KPH) w 4.3 sekundy, a do 100 MPH (168 KPH) w zaledwie 13 sekund. Ale to był dopiero początek. Po otrzymaniu homologacji od amerykańskich władz, Panoz Roadster w 1996 roku otrzymał nowy silnik: 4.6l V8 z działu Ford SVT. Obecnie zainstalowano słynny silnik LS3 od Chevroleta, który oferował te same 430 KM z naturalnie aspirującego silnika o pojemności 6,2 litra.