Potrzeba większej liczby małych MPV na rynku malezyjskim skłoniła krajowych producentów samochodów do wprowadzenia nowych pomysłów, a Perodua zaprezentowała model Alza.
Perodua nie miała wystarczającego doświadczenia, aby opracować samochód od podstaw, dlatego poprosiła Toyotę o pomoc. Obie marki współpracowały nad produktami malezyjskiego producenta, począwszy od pierwszego pojazdu Perodua w 1994 roku, modelu Kancil, który był przekształconą wersją Daihatsu Mira (L500).
Samochód nie został zaprojektowany ani skonstruowany przez Perodua; opracowanie należało do Daihatsu. Z przodu, pochylona przednia część zaczynała się od zderzaka i kontynuowała jako lekko łukowata linia w górę do dachu samochodu. Z boku auto przypominało Nissan Note oraz inne małe minivany, ale tylne okna były charakterystyczne dla produktów Toyoty/Daihatsu. Z tyłu producent zamontował pionowe światła tylne wysoko na słupkach D, aby chronić je przed uderzeniami i wypadkami na parkingu.
Wnętrze Alzy oferowało miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów z dzieloną na pół tylną kanapą oraz składaną trzecią linią siedzeń. Dostęp do tylnej linii był utrudniony, ponieważ druga rząd nie składał się w dół; mógł się tylko złożyć, ale nie całkowicie płasko. Z przodu kierowca cieszył się wysoką pozycją siedzącą. Perodua zachowała ten sam kokpit co jej siostrzany model Daihatsu Boon, z centralnie umieszczonym zestawem wskaźników.