W 2019 roku marką Perodua na rynek trafił trzeci SUV, Aruz, który był bardziej przekształconą wersją Daihatsu Terios/Rush.
Malezyjski producent samochodów nie miał wystarczającego doświadczenia w tworzeniu siedmioosobowego SUV-a od podstaw, dlatego poprosił swojego długoletniego partnera, Toyotę, o pomoc. To wiązało się z koniecznością dzielenia się zakładem produkcyjnym Perodua w Rawang w stanie Selangor oraz opóźnieniem w wprowadzeniu pojazdu na rynek. Podczas gdy samochód marki japońskiej zadebiutował w 2017 roku, pojazd oznaczony logo Perodua wprowadzono na rynek w 2019 roku.
Zewnętrzna konstrukcja dzieliła metalowe panele nadwozia z Daihatsu/Toyota Rush, ale zderzaki, kratka i progi boczne miały unikalny design Perodua. Boczne wloty powietrza, w których zamontowano światła przeciwmgielne, miały kształt trójkąta ustawionego pionowo z przodu, jakby były ściśnięte w kierunku środka zderzaka. Z boku, oprócz wymodelowanych drzwi i tylnych błotników, producent zamontował czarne plastikowe progi na dole. Z tyłu, kanciaste światła tylne łączyły się z tylnymi błotnikami i prowadziły do klapy bagażnika.
Wewnątrz, Aruz był dostępny wyłącznie w wersji siedmioosobowej, a środkowy rząd siedzeń można było przechylić i złożyć do przodu, aby uzyskać dostęp do ostatniego rzędu. Z przodu, zestaw wskaźników prezentował wyraźny styl Toyoty, z prędkościomierzem i obrotomierzem otoczonymi jasnoszarymi obręczami oraz centralnie umieszczonym wyświetlaczem LCD.