Czasami producent samochodów musi przyznać, że jego wizja pojazdu może różnić się od tego, co rynek postrzega jako samochód. Peugeot 1007 z 2007 roku był tego doskonałym przykładem.
W teorii każdy potencjalny klient szukający samochodu miejskiego pragnie komfortu, przestronności wnętrza, niskiego zużycia paliwa i miejsc do przechowywania. Peugeot miał pomysł na stworzenie 1007, przestronnego pojazdu o dobrej efektywności paliwowej i czterech miejscach w środku. Choć tylnia część nie oferowała zbyt wiele miejsca na nogi, wysoka linia okien zapewniała wystarczającą przestrzeń nad głową. Dodatkowo, przesuwne drzwi umożliwiały swobodny dostęp do wnętrza pojazdu, a otwieranie ich na zatłoczonym parkingu nie sprawiało problemów. Samochód zadebiutował w 2005 roku i przeszedł niewielkie zmiany w 2007 roku, kiedy to zastosowano mały lifting w nadziei na zwiększenie sprzedaży.
Wysoki pojazd, w porównaniu do swojej krótkiej długości, sprawiał, że samochód wyglądał nietypowo w swojej kategorii supermini. Jego niemal równe wymiary wysokości i szerokości nadawały mu kwadratowy wygląd z przodu, a kątowe reflektory w stylu Peugeota 206 nie pomagały wystarczająco. Płaskie, pionowe tylne drzwi ułatwiały załadunek i rozładunek, ale nie były zbyt wygodne przy otwieraniu i zamykaniu klapy bagażnika.
Wnętrze pojazdu pomieściło cztery osoby, a samochód oferował standardową klimatyzację i system audio z radiem-CD już w podstawowej wersji wyposażenia. System siedmiu poduszek powietrznych był również standardem, co pomogło uzyskać pięciogwiazdkową ocenę w testach EuroNCAP.
Nie było szerokiej gamy opcji silnikowych, a półautomatyczna skrzynia biegów nie była powszechnie stosowana w tym modelu. Słaba sprzedaż, szczególnie po rozpoczęciu światowego kryzysu gospodarczego, doprowadziła do decyzji o zaprzestaniu produkcji po zaledwie 5 latach.
Dzięki eleganckiemu i dynamicznemu designowi model 1007, projektanci podjęli się zadania, które miało jeszcze bardziej wzmocnić jego osobowość. 1007 to samochód o wielu obliczach. W wersji „RC” model ten ujawnia bardziej sportowy i ekskluzywny charakter, jednocześnie zachowując pewną dozę realizmu. Ten stylowy projekt oparty jest na 18-calowych felgach aluminiowych o „forkowym” kształcie i wykończeniu w „chromowym cieniu”. Przez felgi widoczne są czarne lakierowane zaciski hamulcowe z nazwą Peugeot namalowaną na biało.
Reflektory wyróżniają się chromowanymi detalami, które podkreślają ich wygląd, a sama atrapa chłodnicy otoczona jest chromowaną listwą. Lusterka boczne mają osłony wykończone węglem, a na przedłużeniu każdego słupka drzwi znajduje się znak RC. Z tyłu, aerodynamiczny czarny spojler wydłuża linię dachu. Na dolnej części zderzaka tylnego znajduje się kratka z chromowaną ramką, z której na każdym końcu wystaje chromowana końcówka wydechu.