Model 205 był legendą wśród europejskich miłośników samochodów. Kiedy francuski producent zdecydował się wycofać go z produkcji, było bardzo trudno zastąpić go nowym modelem, ponieważ wszyscy porównywaliby nowość ze starszym.
Peugeot postanowił zastąpić go dwoma pojazdami: 106 i 206. Dodatkowo, mniejsza wersja otrzymała specjalną wersję o nazwie Rallye. Był to samochód homologacyjny, stworzony po to, aby zdobyć akredytacje FIA, które pozwoliłyby mu brać udział w wyścigach.
Model 106 Rallye miał tylko nadwozie trzydrzwiowe. Jak można się było spodziewać, dzielił większość części z regularnym modelem 106. Posiadał te same reflektory, ale inną kratkę. Co więcej, zderzak był unikalny dla wersji Rallye, mający szeroki dolny wlot powietrza, potrzebny do chłodzenia silnika. Producent oferował jako opcję parę prostokątnych świateł przeciwmgielnych. Najbardziej charakterystycznym elementem tej wersji były białe stalowe felgi bez zaślepek.
W środku, Peugeot pozbawił standardowego modelu wszystkiego, co uznano za zbędne. Głównym celem było jak najniższe utrzymanie wagi samochodu. W związku z tym, zrezygnowano z wspomagania kierownicy, elektrycznych szyb i zamków. Mimo to, Peugeot oferował jako opcję otwierany dach oraz odtwarzacz kasetowy. Z kolei deska rozdzielcza miała duże wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza.