Francuski producent samochodów PSA (Peugeot-Citroen) połączył siły z Toyotą, aby stworzyć linię supermini pojazdów na rynek europejski, co zaowocowało modelem Peugeot 107, Citroenem C1 oraz Toyotą Aygo.
Oba koncerny miały ogromne doświadczenie w produkcji małych samochodów, dlatego wiedziały, że klucz do sukcesu leży w niskiej cenie w tym segmencie. Dlatego, oprócz wersji pięcioosobowej, wyprodukowano także wersję trzydrzwiową, skierowaną do tych, którzy nie potrzebowali tylnych siedzeń lub korzystali z nich tylko od czasu do czasu. Co więcej, pojazdy te były wysoko cenione przez firmy kurierskie.
Peugeot zastosował tę samą tożsamość marki, która była już promowana przez model 206, będący na ostatniej prostej. To doprowadziło do powstania uśmiechniętego dolnego grilla pod przednim zderzakiem i braku grilla chłodnicy powyżej. Ponadto, reflektory umieszczono bardzo wysoko, prawie dotykając słupków A ze względu na ich długość. W wersji trzydrzwiowej drzwi były nieco dłuższe niż w pięcioosobowej.
W środku niemal nie było miejsca dla czterech dorosłych, chociaż trio stworzyło te pojazdy przede wszystkim z myślą o przewozach dzieci do szkoły. Kabina wyposażona była w dwa fotele z przodu oraz dzieloną na pół kanapę z tyłu, co pozwalało na uzyskanie przyzwoitej przestrzeni bagażowej, bardzo przydatnej na płaskie, prostokątne pudełka, takie jak te używane do pizzy. Standardowy zestaw wskaźników obejmował prędkościomierz oraz wskaźnik poziomu paliwa. Obrotomierz był dostępny jako opcja. Co więcej, aby obniżyć koszt samochodu, podstawowa wersja nie miała klimatyzacji ani radia.