Stworzony we współpracy z Toyotą, Peugeot 107-Citroen C1-Toyota Aygo to trio pojazdów produkowanych w Czechach i sprzedawanych na europejskim rynku w segmencie mini (A).
Producenci samochodów musieli odświeżyć swoje modele z powodu wprowadzenia regulacji Euro 5. Peugeot również zaktualizował model 107, zaczynając od 2008 roku. Wraz z wprowadzeniem nowocześniejszych silników, Peugeot 107 otrzymał zaktualizowany design.
Francuska marka Lion przyjęła kształt przypominający kota dla reflektorów samochodu, gdzie główna lampa była większa i przebiegała przez maskę. Przedni zderzak został przeprojektowany i miał fałszywe wloty powietrza po bokach. W przeciwieństwie do wersji przed liftingiem, pionowy pasek umieszczony w środku grilla był pomalowany na srebrno.
Wnętrze, w zależności od poziomu wyposażenia, miało obrotomierz umieszczony obok centralnego prędkościomierza, zamontowanego na kolumnie kierowniczej, która przesuwała się w miarę regulacji jego pozycji przez kierowcę. Prosty układ centralnego panelu umożliwiał łatwą obsługę sterowników klimatyzacji—model 107 miał elektrycznie sterowane okna z przodu i system oparty na kompasie dla tylnych.
Pod maską, Toyota dostarczyła silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra, a grupa PSA (Peugeot-Citroen) wersję diesla 1.4. Oba warianty standardowo były połączone z 5-biegową skrzynią manualną, a jako opcja dostępna była 5-biegowa wersja automatyczna. Ostatnia składała się z manualnej skrzyni biegów oraz systemu siłownika sprzęgła sterowanego komputerowo.
Peugeot 107
Miłość do Peugeot 107 w miastach sięga wiosny 2005 roku, choć samochód chętnie wybiera również autostrady. Z ponad 322 000 wyprodukowanych egzemplarzy (do końca września 2008) i właścicieli, którzy są najlepszymi ambasadorami jego licznych zalet, Peugeot 107 jest efektywną i sprytną odpowiedzią na potrzeby mobilności miejskiej, a wszystko to z uśmiechem na twarzy.
Peugeot 107 jest atrakcyjny
Jego radosny i młodzieżowy wygląd, różnorodność kolorów nadwozia oraz urocze reflektory rozświetlają zarówno drogę, jak i życie jego użytkowników. Dla tych klientów styl ma duże znaczenie w wyborze samochodu i wciąż pozostaje silnym czynnikiem decydującym.
Peugeot 107 oferuje kluczowe korzyści
Jego zwrotność oraz niskie koszty eksploatacji, ważne i wyróżniające kryteria wyboru w tej kategorii, w połączeniu z atrakcyjnym wyglądem i przystępną ceną zakupu, przekładają się na poziom satysfakcji użytkowników znacznie powyżej średniej rynkowej.
Peugeot 107 wyraża młodość
Podobnie jak większość pojazdów w tej kategorii, jest kupowany jako drugi lub trzeci samochód w rodzinie. Model 107 wyróżnia się na tle konkurencji szczególnie wysokim odsetkiem właścicieli będących kobietami (69%, z czego jedna czwarta ma poniżej 35 lat), większym udziałem osób samotnych mieszkających z rodzicami oraz mniejszym odsetkiem emerytów.
W miarę zbliżania się roku 2009, nowy Peugeot 107 zwiększa swoją atrakcyjność: