Stworzony we współpracy z Toyotą, dzieląc zarówno doświadczenie, jak i koszty, w 2005 roku powstały trzy pojazdy: Peugeot 107, Toyota Aygo i Citroen C1. Ta trójka była produkowana w Czechach i sprzedawana na rynku europejskim w segmencie mini (A).
W związku z wprowadzeniem norm emisji Euro 5 od 2009 roku, producenci samochodów musieli odświeżyć swoje modele. Peugeot również zaktualizował model 107, zaczynając od 2008 roku. Wraz z wprowadzeniem bardziej ekologicznych silników, Peugeot 107 otrzymał przeprojektowaną, nowocześniejszą sylwetkę.
Francuska marka nadała samochodowym reflektorom kształt przypominający kota, z główną lampą większą i wycięciem w masce silnika. Przedni zderzak został przeprojektowany i miał fałszywe wloty powietrza po zewnętrznych stronach. W przeciwieństwie do wersji sprzed faceliftingu, pionowy pasek umieszczony w środku grilla był pomalowany na srebrno.
W środku, w zależności od poziomu wyposażenia, model 107 miał obrotomierz umieszczony obok centralnego prędkościomierza, zamontowanego na kolumnie kierowniczej, która przesuwała się w zależności od ustawienia kierowcy. Prosta konstrukcja centralnej konsoli umożliwiała łatwe korzystanie z regulatorów HVAC – 107 miał elektryczne szyby z przodu oraz system oparty na kompasie dla tylnych.
Pod maską, Toyota zapewniła silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, natomiast PSA (Grupa Peugeot-Citroen) dostarczyła wersję z silnikiem diesla 1,4. Obie wersje były standardowo połączone z 5-biegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy opcjonalnie dostępna była 5-biegowa skrzynia automatyczna. Ta ostatnia składała się z manualnej skrzyni oraz systemu sterowania sprzęgłem za pomocą komputera.
Peugeot 107
Miłość do Peugeot 107 w mieście sięga wiosny 2005 roku, choć chętnie wybiera się także na autostradę, aby opuścić miasto… Z ponad 322 000 wyprodukowanych sztuk (do końca września 2008) i właścicielami, którzy są najlepszymi ambasadorami jego licznych zalet, Peugeot 107 stanowi efektywną i sprytną odpowiedź na potrzeby mobilności miejskiej, robiąc to z uśmiechem na twarzy.
Peugeot 107 jest atrakcyjny
Jego radosny i młodzieńczy wygląd, wielość kolorów nadwozia oraz urocze kształty reflektorów oświetlają drogę i życie jego klientów. Dla tych klientów styl ma duże znaczenie w wyborze samochodu i wciąż pozostaje silnym czynnikiem decydującym.
Peugeot 107 oferuje kluczowe korzyści
Jego zwrotność oraz niskie koszty eksploatacji, ważne i wyróżniające kryteria wyboru w tym segmencie, w połączeniu z eleganckim wyglądem i przystępną ceną zakupu, skutkują poziomem satysfakcji użytkowników znacznie przewyższającym średnią rynkową.
Peugeot 107 emanuje młodzieńczością
Jak większość pojazdów w tej kategorii, kupowany jest jako drugi lub trzeci samochód w rodzinie. 107 wyróżnia się na tle konkurencji szczególnie tym, że w jego bazie klientów przeważają właściciele płci żeńskiej (69%, z czego jedna czwarta ma mniej niż 35 lat), a także wyższym odsetkiem osób singli mieszkających z rodzicami i mniejszym odsetkiem emerytów.
W miarę zbliżania się roku 2009, nowy Peugeot 107 zwiększa swoją atrakcyjność: