Od kiedy klienci zaczęli domagać się większej liczby crossoverów i SUV-ów, nawet producenci samochodów, którzy nie mieli dużego doświadczenia w tych typach pojazdów, znaleźli sposoby na zaoferowanie czegoś odpowiedniego, jak choćby Peugeot z modelem 2008.
Doświadczenie Peugeota w segmencie SUV-ów jest minimalne. Jednak wkrótce odkrył, że nie jest to konieczne, ponieważ większość europejskich klientów kupowała crossover z napędem na jedną oś. Dlatego francuski producent rozważył modyfikację swoich platform, aby móc zaoferować coś tym klientom. Tak powstał model 2008, który zadebiutował na rynku w 2013 roku.
Opierając się na tej samej platformie co Peugeot 208 SW, 2008 był bardziej standardowym kombi z niewielkim podniesieniem zawieszenia, co zapewniło wyższy prześwit. Ponadto producent rozważał stworzenie nowej nadwozia. Z przodu, kocie reflektory nawiązywały do języka designu marki, a duży plastikowy zderzak miał czarną dolną część odporną na zarysowania. Aby jeszcze bardziej podkreślić SUV-owy wygląd, producent dodał zestaw lamp przeciwmgielnych w srebrnych ramkach, flanking dolny grill. Jednak z profilu, wciąż przypominał kombi, które ozdobiono niepomalowanymi osłonami progów. Z tyłu, Peugeot zamontował dodatkowe osłony pod zderzakiem.
Wnętrze auta było niezwykle przestronne jak na ten segment. Przed kierowcą znajdował się mały, podobny do tego w modelach 208, koło kierownicy oraz bogaty zestaw wskaźników. Na szczycie centralnej konsoli, Peugeot zamontował 7-calowy ekran dotykowy do systemu informacyjno-rozrywkowego. Fotele były z kolei lepsze niż te w standardowym 208 SW, z wysokimi bocznymi podparciami oraz unikalną tapicerką. Z tyłu, dzielona kanapa mogła zwiększyć objętość bagażnika z przyzwoitych 350 litrów (12,4 stopy sześciennej) do imponujących 1,194 litrów (42,2 stopy sześciennej).
W modelu 2008 Peugeot wykorzystuje doświadczenie zdobyte dzięki sukcesowi 3008 Crossover, aby stworzyć innowacyjny pojazd z segmentu B. Przeznaczony do sprzedaży na wiosnę 2013 roku, wpisuje się w dynamikę ofensywy, którą z sukcesem zapoczątkował model 208.
Peugeot wprowadza innowacje, projektując pierwszy miejski crossover, który jest łatwy, ekscytujący i zapewnia lepsze doznania podczas jazdy:
Innowacyjny kokpit, zbudowany wokół małej kierownicy, łączący wysokiej jakości instrumenty i ekran dotykowy – zgodnie z strategią marki,
Dynamiczne zachowanie, które oznacza przyjemność, z wiedzą Peugeot o jeździe i prowadzeniu,
Swoboda poruszania się po zróżnicowanym terenie dzięki podwyższonej prześwicie, ochronie i systemowi Grip Control.
Międzynarodowa koncepcja
Na wszystkich kontynentach świat się zmienia, staje się coraz bardziej zurbanizowany. Nowa generacja ludzi kocha miasto tak samo, jak pragnie z niego uciec. Dynamiczni i elastyczni poruszają się nieustannie z jednej konfiguracji życia do drugiej. Niezależnie od kontynentu, poszukują produktów, które poprawiają ich wizerunek i umilają życie.
Mając to na uwadze, marka opracowała zestaw ambitnych celów. Crossover Peugeot łączy unikalne doznania z jazdy, silny design i korzyści użytkowe. Wyzwanie polegało na integracji tego DNA designu w trzech obszarach geograficznych dla pojazdu globalnej klienteli. Peugeot 2008 sprzedawany w Europie jest produkowany w fabryce w Mulhouse (Francja).
O długości zaledwie 4,16 m i szerokości 1,74 m, Peugeot 2008 innowacyjnie łączy ekscytującą jazdę, solidność SUV-a oraz praktyczność przestrzeni, komfortu i modułowości, aby cieszyć się każdą chwilą. Doskonale czuje się w miejskich warunkach oraz na drogach, a dzięki ulepszonym właściwościom trakcyjnym z systemem Grip Control z łatwością pokonuje ograniczenia miasta.
Unikalny styl dla nowego terytorium
Peugeot 2008 przekształca standardy dużych pojazdów w segmencie małych samochodów. Innowacyjny od pierwszego spojrzenia, z powodzeniem łączy różne światy. Silny trend stylowy afirmuje jego tożsamość, przyczyniając się do praktyczności, objętości i doświadczenia z jazdy.
Z podwyższoną postawą, 2008 porusza się na oponach 'Mud&Snow’ oraz 17-calowych felgach w matowym wykończeniu. Specjalny kształt nadkoli nadaje Peugeot 2008 pewny wygląd i wyraźne możliwości. Czarne zderzaki i listwy chronią go, a także stalowe panele ochronne na przedzie i z tyłu z chromowanymi wstawkami.
Przednia część adopuje stylistyczne kody marki. Elementy są precyzyjnie dopasowane, a nadmiar materiału usunięty. Starannie wyrzeźbiona maska ilustruje ochronę, siłę i lekkość 2008. Unosząca się atrapa chłodnicy jest wykrojona z bloku i ustawiona pionowo, z formą, która jest zarówno wyrafinowana, jak i pełna mocy. Innowacyjne reflektory zostały precyzyjnie zaprojektowane w odniesieniu do funkcji technicznych. Ostre, współdziałają z nadwoziem, podkreślając wygląd przypominający kota. Wyrzeźbione, zespalają się z przednią częścią, nadając jej jeszcze bardziej ekspresyjny, technologiczny i indywidualny charakter. Wygląd ten podkreślają dzienne światła LED. Maska i nadkola dopełniają to reassuringne wrażenie precyzji, ochrony i siły, a jednocześnie pozostają lekkie.
Nowy miejski crossover charakteryzuje się bardzo eleganckimi i wyrafinowanymi skrzydłami i bokami, wskazującymi na wyraźne cechy sportowe. Generowane szklane powierzchnie, w tym panoramiczny dach, obiecują przestronny wnętrze otwarte na otoczenie. Tył elegancko łączy siłę z dynamizmem. Pojemność bagażnika, z niskim progiem załadunkowym, ma nad sobą dach o dynamicznych krzywiznach, inspirowany modelem RCZ. Szeroka klapa bagażnika jest otoczona lampami solidnie przymocowanymi do nadwozia. Unoszące się w swoim osadzeniu trzy świecące pazury podświetlone są LED-ami u dołu.
Dynamiczny i elegancki ruch dachu jest również cechą profilu. Fala dachowa pojawia się nad tylnymi siedzeniami i przygotowuje scenę dla ekskluzywnej dekoracji, jakby wyciętej w metalu. Jakby wpleciona w nadwozie, jest źródłem spojlera w przedłużeniu tej samej części na powierzchni. Precyzyjny projekt belek dachowych dopełnia koncepcję dynamiki i rekreacji wyrażoną przez Peugeot 2008.
Innowacyjne doznania z jazdy w segmencie crossoverów
Od pierwszego spojrzenia wnętrze Peugeot 2008 zabiera kierowcę w podróż po nowych drogach. Pokrętło Grip Control i ręczny hamulec w stylu samolotów umieszczone na ekskluzywnej konsoli, nowa tapicerka Brundy w ziemistym odcieniu… kierowca przenosi się w elegancką atmosferę z wyrazistymi schematami kolorystycznymi. Prawdziwe zaproszenie do dotyku, pokrycie deski rozdzielczej ma aksamitną fakturę. Ozdoby z satynowego chromu rozjaśniają tę przestrzeń: wentylacje, dźwignia ręcznego hamulca, dolna dekoracja małej kierownicy, gałki dźwigni zmiany biegów, obudowy ekranu dotykowego.
Na wyższych poziomach dostępne są dwie wersje konsoli. Pierwsza oferuje farbę o bardzo intensywnej głębi, łączącą mat i metaliczne drobinki. Druga ma sieć gradacji cienkich linii. Ten design uzyskuje się za pomocą bardzo precyzyjnego procesu grawerowania laserowego. Ozdoba deski rozdzielczej oraz poprzeczki drzwi przednich i tylnych również są przyozdobione tym wzorem.
Tak jak na zewnątrz, sygnatura świetlna jest integralną częścią wnętrza 2008. Tak więc atmosfera na pokładzie jest wyjątkowa. Idealnie umieszczone w polu widzenia, wyświetlacze head-up w wyższych wersjach są otoczone niebieskim podświetleniem LED, podczas gdy w innych wersjach są chromowane.
Panoramiczny dach szklany, wyposażony w elektryczną roletę, wpuszcza naturalne światło do wnętrza. Gdy światła są włączone, prowadnice LED emitują przytłumione niebieskie światło. Nawet przy stalowym dachu, Peugeot 2008 oferuje unikalną sygnaturę świetlną. Faktycznie wprowadza innowacje w postaci dachu ozdobionego motywami bardzo precyzyjnego wzoru uzyskanego poprzez grawerowanie laserowe. W nocy, tor LED Peugeot oświetlony jest delikatnym białym światłem emitowanym przez LED-y.
Dzięki międzynarodowemu sukcesowi modelu 3008, Peugeot zdobył obszerną wiedzę w segmencie crossoverów, którą postanowił połączyć z doświadczeniem w zakresie jazdy. Model 2008 korzysta z doskonałego prowadzenia w segmencie, będąc pierwszym crossoverem o charakterystyce jazdy hatchbacka. Dzięki swojej wysokiej pozycji kierowca przewiduje drogę, a pojazd kontroluje za pomocą małej kierownicy. Dzięki reaktywnemu układowi kierowniczemu, który dostarcza spójnych informacji o drodze, precyzyjnie i z zwinnością prowadzi Peugeot 2008.
Zawieszenie i koła zostały precyzyjnie dostosowane, aby korzystać z ograniczonej wagi wynoszącej 1045 kg. Dostosowanie dotyczące pseudo-McPhersona osi przedniej oraz tylnego zawieszenia z odkształcalnym członem z sprężynami i tłumikami, które zostały specjalnie skalibrowane, podobnie jak wspomaganie kierownicy. Dzięki temu 2008 osiąga doskonałą kombinację komfortu, stabilności i dynamiki. Kierowca może zatem cieszyć się reaktywną jazdą, zapewniając komfort swoim pasażerom.
Grip Control dla poprawionej trakcji
Ten opatentowany przez Grupę system optymalizuje przyczepność w warunkach złej nawierzchni. Łączy on 16 cm prześwitu z zaawansowanym systemem kontroli trakcji i oponami 'Mud&Snow’;, zamontowanymi na felgach o charakterystycznym stylu łączącym wykończenie diamentowe i matowe.
Wszechstronny i elastyczny, Grip Control dopasowuje się do napotkanego terenu, działając na przednie koła z zachowaniem pełnej kontroli przez kierowcę. Mogą oni w dowolnym momencie zdecydować o wyborze trybu Standard przy użyciu pokrętła znajdującego się na konsoli centralnej, w trybach: Śnieg, Off-Road, Piasek, ESP Off.
W modelu 2008, Grip Control jest dostępny w dwóch rozmiarach opon: 215/60 R16 lub 205/50 R17.
Park Assist, sprawiający, że parkowanie to przyjemność
Dzięki automatyzacji manewrów parkowania, ten technologiczny sprzęt wykorzystuje kompaktowość Peugeot 2008, aby ułatwić poruszanie się po mieście. Po aktywacji funkcji, kierowca wybiera manewr do wykonania na ekranie dotykowym – parkowanie równoległe z lewej lub prawej strony drogi. Następnie ultradźwięki mierzą dostępne przestrzenie, aby wskazać kierowcy pierwszą dostępną lukę. Park Assist następnie parkuje pojazd przy pomocy elektrycznego wspomagania kierownicy, a kierowca nie musi już nic więcej robić, poza kontrolowaniem postępu swojego pojazdu i otaczających go obiektów.
Aby wyjechać z miejsca, nic nie może być prostsze. Wystarczy ponownie skorzystać z inteligencji Park Assist, nawet na wzniesieniu, dzięki funkcji Hill Assist, dostępnej we wszystkich silnikach z wyjątkiem 1.4-litrowego e-HDi 68 i 1.2-litrowego VTi 82 z 5-biegową skrzynią ręczną.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie: podstawowe, drugorzędne i trzeciorzędne
W pojeździe bezpieczeństwo zaczyna się od komfortowo osadzonego kierowcy, jednoczącego się ze swoim otoczeniem. Intuicyjna architektura wskaźników i kontroli modelu 2008 została opracowana w celu osiągnięcia tego celu. Mała kierownica jest symbolem tego; ilustruje łatwość kontroli nad 2008 i precyzję jazdy. Wyświetlacz head-up skraca czas potrzebny na uzyskanie informacji. Duży 7-calowy ekran dotykowy, w zasięgu dłoni kierowcy, minimalizuje komendy do kontroli audio/nawigacji. Kierowca może również polegać na tempomacie i ograniczniku prędkości, które są standardowe we wszystkich wersjach, na regulacjach podwozia oraz na szereg innych funkcji. Peugeot 2008 tworzy sojusz, jakiego nie doświadczono dotąd, łącząc bezpieczeństwo, reaktywną jazdę i łatwość.
Wszystkie wersje modelu 2008 są standardowo wyposażone w ESP, odłączalne do prędkości 50 km/h / 30 mph, które łączy kilka funkcji: regulację przeciwpoślizgową (ASR), kontrolę stabilności (CDS), asystenta hamowania awaryjnego (EBA) oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBFD). Całość działa na czterech tarczach hamulcowych, niezależnie od wybranej wersji. Zostały one jednak dostosowane do różnych silników dla poprawy charakterystyk (wydajności i trwałości). Tak, z przodu wentylowane tarcze mają dwa różne rozmiary: 266 x 22 mm i 283 x 26 mm dla najpotężniejszych wersji. Z tyłu gama wyposażona jest w niewentylowane tarcze o wymiarach 249 x 9 mm.
Struktura modelu Peugeot 2008 została zaprojektowana dla optymalnej deformacji w przypadku uderzenia. W takim przypadku rozprasza energię w kanałach siłowych, które gwarantują integralność wnętrza pasażerskiego. Pasażerowie są chronieni przez zestaw sześciu poduszek powietrznych – dwie przednie, dwie boczne, dwie kurtynowe. Poduszki boczne są umieszczone w oparciach przednich siedzeń. Dzięki temu pasażerowie z przodu otrzymują optymalną ochronę, niezależnie od ustawienia siedzeń. Dla bezpieczeństwa dzieci, poduszka powietrzna pasażera z przodu może być odłączona, aby umożliwić zainstalowanie fotelika „tyłem do kierunku jazdy”, podczas gdy tylne boczne siedzenia są wyposażone w mocowania Isofix z trzema punktami mocującymi.
Aktywny podnóżek i składana kolumna kierownicy przyczyniają się do ochrony kierowcy, a połączenie między przednimi drzwiami a środkowym słupkiem zapewnia pin zabezpieczający.
Model 2008 korzysta również z wiodącej w branży technologii Peugeot w zakresie bezpieczeństwa trzeciorzędnego. Kiedy jest wyposażony w niezależną jednostkę telematyczną, miejski crossover oferuje usługi Peugeot Connect SOS i Peugeot Connect Assistance bezpłatnie i bez limitu czasowego. W przypadku incydentu pojazd jest geolokalizowany, a proces pomocy jest uruchamiany.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2003 roku, ponad 760 000 pojazdów Peugeot w 10 europejskich krajach zostało wyposażonych w te usługi. Umożliwiły one szybkie przybycie służb ratunkowych w ponad 6 500 poważnych sytuacjach.
Duża objętość, łatwa w użyciu
Z rozstawem osi wynoszącym 2,54 m, Peugeot 2008 oferuje wnętrze o wysokim poziomie komfortu. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji przestronną ilość miejsca, dzięki cieńszym oparciom przednich siedzeń oraz gniazdu 12 V do podłączenia urządzenia przenośnego. Bez wstawania z siedzenia mogą uzyskać dostęp do bagażnika nawet w ruchu. W tym celu przednia część pokrywy przestrzeni ładunkowej obraca się.
Z zewnątrz dostęp do dużego bagażnika jest równie łatwy, dzięki dużemu prostokątnemu otworowi i niskiemu progowi załadunkowemu, wynoszącemu zaledwie 60 cm, wykończonemu szczotkowanym stalowym zabezpieczeniem. Modułowa kanapa 1/3-2/3 pozwala zmieniać pojemność z 360 do 1194 dm3, z czego 22 dm3 znajduje się pod podłogą, jednym gestem. Wystarczy nacisnąć przycisk na górze tylnego oparcia, aby złożyć oparcie siedzenia, a siedzisko automatycznie się cofa.
Aby ułatwić przenoszenie przedmiotów, podłoga wyposażona jest w pięć szyn biegnących od progu do przednich siedzeń. Sześć chromowanych haków pozwala na ich bezpieczne przymocowanie. Praktyczne do najmniejszego detalu, bagażnik oferuje dwa miejsca do przechowywania po bokach, z pasem zabezpieczającym i siatką do przechowywania oraz dodatkową przestrzeń 22-litrową pod matą bagażnika.
Bez względu na to, gdzie siedzą, pasażerowie znajdują liczne schowki, dobrze zaprojektowane i łatwe do zlokalizowania dzięki przednim i tylnym lampkom: kieszenie w drzwiach przednich, schowek, półka i uchwyt na napoje w pobliżu dźwigni zmiany biegów, zamknięty schowek w konsoli, kieszenie w oparciach przednich siedzeń. W sumie pojemność przechowywania wynosi 24 litry. Klucze, smartfony i inne przedmioty codziennego użytku zawsze znajdują miejsce w modelu 2008.
Efektywna gama silników
Wykorzystując lekkość konstrukcji, aerodynamiczny kształt i szeroki wachlarz silników, udało się osiągnąć niskie zużycie paliwa i niskie emisje – już od 3,8 l/100 km / 61,8 mpg i CO2 od 98 g/km.
Wiedza i innowacje technologiczne Grupy – wprowadzenie systemu Stop&Start w silnikach benzynowych, silniki Diesla e-HDi, nowe silniki benzynowe trzycylindrowe nowej generacji – sprawiają, że Peugeot 2008 jest liderem w swoim segmencie, skutecznie łącząc ochronę środowiska z przyjemnością z jazdy.
Nowe silniki benzynowe trzycylindrowe nowej generacji
Zaprojektowane całkowicie przez Grupę, nowe silniki benzynowe trzycylindrowe już udowodniły swoją wydajność pod względem zużycia i emisji CO2. Ale są także kompaktowe i lekkie, a w przypadku modelu 1.2 VTi, o 21 kg lżejsze w porównaniu do 4-cylindrowego silnika o tej samej mocy.
Pełna gama Stop&Start: silniki e-VTi benzynowe i e-HDi Diesla
Ta technologia została wprowadzona z sukcesem przez silniki e-HDi w modelach 508 i 308, zanim zyskała popularność w modelu 208. Dziś silniki e-VTi wprowadzone przez model 2008 pozwalają klientom wybierającym benzynę cieszyć się tymi samymi korzyściami.
Zainstalowana zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla, ta technologia, która zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa komfort użytkowania, jest obecnie dostępna w 6 z 9 silników gamy Peugeot 2008. Model 1.2 e-VTi łączy się z nową wersją automatycznej skrzyni biegów, oferując funkcję jazdy na wstecznym biegu i redukując emisje CO2 do zaledwie 99 g/km. W przypadku Diesla gama zaczyna się od 98 g/km.
Nowe turbodoładowane silniki trzycylindrowe
W miesiącach po wprowadzeniu na rynek gama silników zostanie rozszerzona o wersje silnika trzycylindrowego z doładowaniem. Dostępne są dwa poziomy mocy; 1.2-litrowy e-THP 110 oraz 1.2-litrowy e-THP 130 oferują płynne właściwości jezdne, głównie dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, wynoszącemu odpowiednio 205 i 230 Nm.