PEUGEOT 205 CTI 1986-1994

PEUGEOT 205 CTI 1986-1994

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 205 CTI 1986-1994

Po sukcesie, jaki odniósł sportowy model 205 GTI, francuski producent samochodów Peugeot postanowił wprowadzić jego wersję z otwartym dachem: CTI.

Oprócz Golfa GTI, w latach 80-tych na europejskim rynku praktycznie nie było innych sportowych hatchbacków. Co więcej, Volkswagen nie oferował wersji kabriolet. W rzeczywistości, nie istniał żaden Golf II w wersji kabriolet. Peugeot postanowił wykorzystać tę lukę i zaproponował GTI z materiałowym dachem.

Peugeot nie chciał zajmować się konwersją samodzielnie i zwrócił się o pomoc do studia Pininfarina. Włoska firma zajęła się projektowaniem i produkcją większości paneli karoserii, które były eksportowane do Francji, gdzie francuski producent finalizował pojazd. Model ten miał poszerzone nadkola oraz sportowy zderzak z przednim spojlerem. Aby spełnić normy bezpieczeństwa, producent musiał dodać rolkę zamiast słupka B. Pininfarina przycięła dach oraz słupek C, a także pięknie zainstalowała materiałowy dach, dzięki czemu, gdy był on zasunięty, auto wyglądało jak zwykły, trzydrzwiowy 205.

Wnętrze było podobne do GTI, jednak standardowo wyposażone w sportowe fotele z wysokim oparciem. Ponieważ dach musiał składać się za kabiną, tylna kanapa została przesunięta do przodu, co pozostawiło niewiele miejsca dla pasażerów z tyłu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.