Peugeot musiał wyprodukować 200 pojazdów w podobnej konfiguracji wyścigowej, aby uzyskać homologację FIA dla samochodu wyścigowego 205 T16, i udało mu się to.
Narodził się w złotej erze rajdów grupy B i musiał istnieć w codziennym wydaniu. Francuski producent samochodów dołożył wszelkich starań, aby wyglądał jak cywilny samochód drogowy, ale mu się to nie udało. W końcu przypominał Hulka przebrany w pelerynę Batmana. Poza jednym, który był biały, wszystkie pozostałe 199 pojazdów miało kolor ciemnoszary w odcieniu węgla.
Zapomnij o wszystkim, co wiesz o Peugeot 205 i o Peugeocie w ogóle. 205T16 to był zupełnie inny gatunek. Stworzono go, aby wydobywać ogień z wydechu, latać nad fińskimi żwirowymi trasami i pokonywać Audi Quattro w jego własnej grze. T16 zostało wprowadzone zbyt późno, aby zdobyć mistrzostwo świata w rajdach w 1984 roku, ale wygrało trzy wyścigi. Po tym był potwornym przeciwnikiem, którego Audi nie mogło dogonić. Zmusił niemieckiego producenta do powrotu do rysunków i opracowania nowego samochodu wyścigowego, ale było już za późno. Peugeot zdominował etapy rajdowe i zdobył mistrzostwa w 1985 i 1986 roku. Potem FIA zakazała klasy grupy B, ponieważ była zbyt niebezpieczna.
Zespół dwudziestu inżynierów pod przewodnictwem Jeana Todta opracował ten samochód. Pomysł polegał na skonstruowaniu istniejącego pojazdu o podobnym kształcie na bazie platformy wyścigowej. Ostatecznie powstał model 205 T16 z systemem przestrzennej ramy rurowej i poprzecznym silnikiem umieszczonym pośrodku. Jego system napędu na wszystkie koła składał się z centralnego różnicowego opartego na wiskozie, z ograniczonym poślizgiem zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jeśli chodzi o nadwozie, zespół zamocował je wokół klatki ochronnej. Wewnątrz Peugeot zamontował dwa sportowe fotele kubełkowe, dużą popielniczkę i radio na suwak.