Po czterech latach obecności na rynku, Peugeot odświeżył linię 206, wzbogacając ją o bardziej oszczędne silniki oraz ulepszone materiały. Te zmiany dotknęły zarówno zwrotnej wersji trzydrzwiowej, jak i pięciodrzwiowego hatchbacka, wersji kombi oraz coupe-cabriolet.
Samochód był zaprojektowany głównie z myślą o osobach potrzebujących lekkiego, łatwego w prowadzeniu i przystępnego cenowo pojazdu, jednak zaczynał pokazywać oznaki wieku. Mimo to producent miał wystarczająco dużo asów w rękawie, aby nadać mu nowy, świeży wygląd, a także wzbogacił ofertę silnikową o kilka nowych jednostek, rezygnując przy tym z niektórych starszych.
Jedną z najważniejszych zmian była zmiana przedniego pasu. Choć na pierwszy rzut oka nie wyglądało to na wielką zmianę, to nowe reflektory z przezroczystymi soczewkami zastąpiły poprzednie, co pozwoliło samochodowi zachować atrakcyjność w segmencie. Dodatkowo, czarne, niepomalowane gumowe wykończenia na zderzakach i bokach zastąpiono elementami w kolorze nadwozia. Również wlot powietrza zyskał nowy design, z szerszą kratką, co poprawiło wydajność chłodzenia. W wersji trzydrzwiowej producent zachował otwierane tylne okna, które okazały się przydatne, zwłaszcza w pojazdach bez klimatyzacji.
Wnętrze zyskało nowe, wyższej jakości materiały oraz przeprojektowany zestaw wskaźników. Dzięki srebrnym obręczom wokół zegarów wygląd wnętrza stał się bardziej elegancki. Pedaly były również bardziej miękkie i zachowały swoje nietypowe położenie, co ułatwiało kobietom znalezienie lepszej pozycji do prowadzenia pojazdu w obcasach.