Peugeot miał świetny pomysł, aby utrzymać na rynku tani samochód, który nie wyglądałby jak typowy „econo-box”, wprowadzając model 206+ w 2009 roku.
W obliczu kryzysu finansowego na całym świecie, Peugeot musiał znaleźć nowe sposoby na przyciągnięcie klientów. Musiał także wprowadzać nowe pojazdy na rynek, mimo wysokich kosztów. W tym kontekście zarząd firmy wpadł na idealny pomysł: utrzymać starszy model 206 na liniach produkcyjnych, zmienić jego przednią część, aby przypominała następcę, i sprzedawać go jako 206+ w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej.
Na przedzie, 206+ przejął długie, opadające reflektory od młodszego brata 207. Jego maska miała podniesioną sekcję środkową, przypominającą tę, która znajdowała się w jego rodzeństwie, w tym pierwszej generacji modelu 308. W wersji trzydrzwiowej, 206+ zachował także otwierane tylne okna z oryginalnego modelu 206, co było przydatną cechą w aucie bez klimatyzacji.
Wnętrze 206 miało unikalny zestaw wskaźników, inny niż w jakimkolwiek innym modelu z rodziny. Wskaźnik paliwa i temperatura płynu chłodzącego dzieliły tę samą okrągłą tarczę umieszczoną na środku deski rozdzielczej, powyżej wyświetlacza LCD komputera pokładowego. Projekt deski rozdzielczej był prosty, a w wersji podstawowej brakowało klimatyzacji oraz systemu audio. W zasadzie był to pojazd zaprojektowany z myślą o firmach dostawczych. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych na ławce dzielonej w proporcji 60/40.
Pod maską, Peugeot oferował wybór trzech ekonomicznych silników, które zapewniały niską emisję dwutlenku węgla, aby uniknąć specjalnych podatków za zanieczyszczenie.
Peugeot, znaczący gracz w segmencie małych i średnich samochodów, poszerza swoją ofertę o model Peugeot 206 Plus, będący następcą blisko 6,5 miliona Peugeot 206 wyprodukowanych od 1998 roku. Ten pojazd, posiadający genetyczne cechy znane na całym świecie, dopełnia gamę marki Lion.
Produkt na „wejście do gamy”
Peugeot 206 Plus jest zatem produktem na „wejście do gamy”, odpowiadającym oczekiwaniom klientów: to samochód referencyjny, nowoczesny i zmodernizowany, a przede wszystkim dostępny dla jak najszerszego grona odbiorców, bez uszczerbku dla swojego uroku. Jego wnętrze zostało starannie zaprojektowane, z nową deską rozdzielczą w stylu „fali” oraz dekoracjami nawiązującymi do świata motocykli.
Jego styl zewnętrzny jest zdecydowanie nowoczesny, czerpiąc inspirację z eleganckiego wyglądu modelu 207. Nowa maska, nowy grille oraz nowe reflektory podkreślają tę silniejszą osobowość.
Produkcja we Francji dla rynku europejskiego
Wyprodukowany we Francji w fabryce w Mulhouse, model 206+ jest przeznaczony na kluczowy rynek europejski. Oferuje szereg opcji silnikowych, w tym silnik benzynowy o pojemności 1,1 l rozwijający 44 kW (60 km), silnik 1,4 l rozwijający 55 kW (75 km), a także silnik Diesla 1,4 l HDi o mocy 50 kW (70 km), utrzymując niską emisję CO2 na poziomie 110 g/km.
Dzięki swoim wymiarom oraz stosunkowi ceny do wyposażenia, Peugeot 206 Plus zajmuje należne miejsce w ofercie Peugeot pomiędzy modelami 107, 1007 i 207.
Ta inteligentnie zorganizowana gama osiąga dobry balans między małym, miejskim autem a wszechstronnym, małym samochodem rodzinnym, który doskonale radzi sobie na drogach i autostradach:
Peugeot 107, przyjazny i przystępny samochód, idealny do jazdy po mieście i w konkurencyjnej cenie;
Peugeot 1007, innowacyjna koncepcja do różnorodnych zastosowań dzięki dwóm elektrycznym drzwiom przesuwnym;
Peugeot 207, oferujący trzy nadwozia i mocny, stylowy wygląd, zapewnia szerokiemu gronu klientów wysoki poziom opcji oraz doskonałe właściwości jezdne.