Peugeot miał trudności z zastąpieniem starego i ukochanego modelu 205, ale musiał to zrobić. Samochód był już stary, a niektórzy klienci zaczęli wybierać inne marki.
Model 205 był produkowany w latach 1983-1998 i uznawany był za pojazd wyjątkowy. W ostatnich latach na rynku był skierowany głównie do entuzjastów, a jego sprzedaż była już niewielka. Model 306 nie przekonywał, a 106 był za mały. Samochodem, który sprawił, że entuzjaści zapomnieli o 205, był 206.
Z ostrym designem, kocimi reflektorami i krótką maską, 206 podbił europejski rynek. Peugeot 206 stał się nowym konkurentem gotowym stanąć w szranki z Fiestą i Polo. Model 206 pojawił się na rynku w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych. Nachylona szyba, mała kabina i zaokrąglone linie od razu przyciągały uwagę.
Wewnątrz motyw zaokrąglonych linii kontynuował się na desce rozdzielczej. Za kierownicą, na osobnym panelu, znajdowały się sterowniki audio. Samochód był uroczy, ale pozycja za kierownicą była trudna do osiągnięcia dla wyższych kierowców, którzy musieli jeździć z zgiętymi kolanami i prostymi ramionami. Jednak samochód był prawdziwym czteromiejscowym pojazdem, a dodatkowe drzwi z tyłu tylko to potwierdzały. Bagażnik był wystarczający dla rodziny, ale koło zapasowe trzeba było umieścić pod samochodem, z tyłu.