Peugeot znalazł się w trudnej sytuacji finansowej podczas światowego kryzysu, więc potrzebował taniego i szybkiego rozwiązania tego problemu, które znalazł w dwunastoletnim modelu 206.
Model 206+ był jak stary pies, który został przywołany, by uratować stado przed groźnym wilkiem kryzysu finansowego. Mimo że miał już dwanaście lat, wciąż radził sobie dobrze wśród konkurencji i osiągnął sukces. Ponieważ był już opracowany i miał wszystkie narzędzia do produkcji, producent przywrócił go na linie montażowe i sprzedawał w niższej cenie niż model 207.
Stary pies miał jednak problem ze wzrokiem, dlatego Peugeot zainstalował nowy przód w modelu 206 oraz nową parę dłuższych świateł. W ten sposób upodabniał się do swojego młodszego brata i zachował świeży wygląd, choć większość klientów wolała starszą wersję. Ponadto 206+ był dostępny wyłącznie jako hatchback, z możliwością wyboru między trzema a pięcioma drzwiami, a także tylko w jednej wersji wyposażeniowej.
Wewnątrz producent odświeżył wnętrze za pomocą nowej deski rozdzielczej. Może nie miał wystarczającej ilości starszych wskaźników w magazynie, więc użył nowych. Ta metamorfoza nadała taniemu pojazdowi atrakcyjny wygląd. Model 206+ oferował te same siedzenia co 206, ale z tapicerką z modelu 207. Z tyłu zapewniał składane oparcie kanapy, aby zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską Peugeot zamontował trzy silniki do wyboru: 1.1-litrowy, 1.4-litrowy oraz 1.4-litrowy silnik turbo-diesel, wszystkie połączone z pięciobiegową skrzynią manualną.
Peugeot, znaczący gracz na rynku samochodów małych i średnich, rozszerza swoją ofertę o model Peugeot 206 Plus, który jest następcą niemal 6,5 miliona egzemplarzy Peugeot 206 wyprodukowanych od 1998 roku. Ten pojazd, z generacyjnymi kodami rozpoznawanymi na całym świecie, uzupełnia ofertę marki z Lwem.
Produkt wprowadzający do gamy
Peugeot 206 Plus jest więc produktem „wprowadzającym do gamy”, odpowiadającym na oczekiwania klientów: to samochód wzorcowy, nowoczesny i zmodernizowany, a przede wszystkim dostępny dla jak najszerszego grona odbiorców, bez kompromisów w atrakcyjności. Wnętrze zostało starannie zaprojektowane, z nową deską rozdzielczą w stylu „fali” i dekoracyjnymi akcentami nawiązującymi do świata motocykli.
Jego zewnętrzny styl jest zdecydowanie nowoczesny, inspirowany elegancką sylwetką modelu 207. Nowa maska, nowy grill oraz nowe reflektory podkreślają jego silniejszą osobowość.
Produkowany we Francji na rynek europejski
Model 206+ jest produkowany we Francji, w fabryce w Mulhouse i jest przeznaczony na kluczowy rynek europejski. Oferuje szereg opcji silnikowych, w tym silnik benzynowy 1.1 l o mocy 44 kW (60 KM) oraz silnik 1.4 l o mocy 55 kW (75 KM), a także silnik wysokoprężny 1.4 l HDi o mocy 50 kW (70 KM), utrzymując niską emisję CO2 na poziomie zaledwie 110 g/km.
Dzięki swoim rozmiarom i korzystnemu stosunkowi ceny do wyposażenia, Peugeot 206 Plus zajmuje swoje miejsce w gamie Peugeot pomiędzy modelami 107, 1007 i 207.
Ta inteligentnie zróżnicowana gama osiąga dobry balans pomiędzy małym miejskim samochodem a wszechstronnym samochodem rodzinnym, dobrze sprawdzającym się na drogach i autostradach:
Peugeot 107, przystępny i przyjazny samochód, idealny do jazdy po mieście i w konkurencyjnej cenie;
Peugeot 1007, innowacyjna koncepcja wszechstronnych zastosowań dzięki dwóm elektrycznym drzwiom przesuwanym;
Peugeot 207, z trzema różnymi nadwoziami i mocnym, stylowym wyglądem, oferuje szerokiemu gronu klientów wysoki poziom opcji i doskonałe właściwości jezdne.