Peugeot miał długą historię wyścigową i wiele tytułów na swoim koncie, gdy postanowił zbudować jeden z ostatnich samochodów z naturalnym zasilaniem, ręczną skrzynią biegów, lekki i zwinny model z oferty: 206 RC.
Wojna hot-hatchy częściowo przeniosła się z segmentu kompaktowego do super-mini. Renault Clio Renault Sport wzbudziło apetyt na to, a następny w kolejce był Peugeot. W tym samym czasie Honda Civic Type R wprowadziła wersję EP3 z silnikiem krzyczącym przy 8000 obrotów i mocą 200 KM. Ale to było zbyt drogie, więc Europejczycy mogli wybierać jedynie wśród francuskich marek z silnikami wolnossącymi. Wszystkie inne były doładowane turbosprężarką.
Na zewnątrz, mały 206 RC (znany w Wielkiej Brytanii jako GTI 180) miał dłuższy spojler dachowy niż zwykły model 138 KM GTI. Z przodu dolny zderzak został lekko zmodyfikowany, aby wyglądał bardziej agresywnie. Nowy zestaw 17-calowych kół ze stopów lekkich dopełniał sportowy pakiet. Był dostępny tylko w wersji trzydrzwiowej, podobnie jak jego słynny przodek, 205 GTI.
Wnętrze było bardziej inspirowane wyścigami niż inne pojazdy Peugeota. Fotele kubełkowe Recaro miały nieprzesuwany zagłówek i otwór na pasy, chociaż nie było zainstalowanych pasów wyścigowych. Wyglądało to jednak dobrze. Aluminiowe pedały i gałka zmiany biegów podkreślały „wyścigowy” charakter pojazdu. Producent zamontował krótki mechanizm zmiany biegów w 206 RC.