Produkcja modelu Peugeot 207, który był produkowany przez francuskiego producenta samochodów Peugeot w latach 2006-2014, miała na celu zastąpienie starszego modelu Peugeot 206.
Nowy Peugeot 207 oparty był na zmodyfikowanej platformie Citroena C3 i oferował szeroki wybór silników oraz bogate wyposażenie.
Początkowo nabywcy mogli wybierać spośród trzech silników benzynowych: 1.4-litrowego o mocy 75 KM, 1.4-litrowego o mocy 90 KM i 1.6-litrowego o mocy 110 KM; dostępne były również trzy silniki Diesla, z których jeden wyposażony był w system filtracji cząstek stałych: 1.4-litrowy o mocy 70 KM, 1.6-litrowy o mocy 90 KM oraz 110 KM. Wszystkie silniki charakteryzowały się dobrym zużyciem paliwa i były przyjazne dla środowiska, z emisją CO2 w zakresie od 120 g/km do 126 g/km.
Wnętrze Peugeot 207 zaprojektowano tak, aby oferować przyjemną atmosferę, z deską rozdzielczą przypominającą tę w motocyklu. Przestronność wnętrza była zaskakująca jak na samochód w tej klasie, bardziej typowa dla wyższej kategorii. W kabinie znajdowało się wiele miejsc do przechowywania, a w zależności od poziomu wyposażenia dostępne były świetne funkcje: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, dyfuzor zapachu, statyczne oświetlenie kierunkowe oraz system audio premium JBL.
Pod względem bezpieczeństwa nowy Peugeot 207 był wyposażony w 6 poduszek powietrznych oraz 5 pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły. Ochrona pieszych również została uwzględniona w konstrukcji przodu pojazdu i nadwoziu.
Łącząc trzy mocne strony: atrakcyjny wygląd, charakter i umiejętności techniczne, model 207, który będzie następcą, ale nie zastąpi 206, jest prawdziwym prekursorem nowej generacji.
Z przyciągającą mocą, która nikogo nie pozostawi obojętnym, 207 został zaprojektowany tak, aby oferować wyraźne i atrakcyjne korzyści, które zamieniają potrzebę mobilności w prawdziwą przyjemność z jazdy.
Pierwszy z serii, która pozostaje wierna analogii „stokrotki” i jej licznych „płatków”, zarówno wersje 3-drzwiowa, jak i 5-drzwiowa, wcielają nową „logikę motoryzacyjną” 207, ujawniając:
Sportowy i mocny styl
Oryginalny design z dwoma różnymi frontami, oba z dużymi reflektorami, jeden o „klasycznym” wyglądzie, drugi bardziej „sportowy”, z charakterystycznym „trójkątnym” profilem, który odsłania dużą powierzchnię szyb, charakteryzuje się wyrzeźbionymi nadkolami i mocno zaokrąglonym tyłem, 207 naturalnie kontynuuje jedną z kluczowych wartości marki Peugeot… Atrakcyjność wizualna …
Hożne proporcje
Długość 4,03 m, rozstaw osi 2,54 m, szerokość 1,72 m i wysokość ograniczona do 1,47 m tworzą równowagę, poczucie dynamiki i bezpieczeństwa, które są wzmocnione szerokim rozstawem kół i dużymi felgami. 207 nosi swoje serce na rękawie…
Dynamika prowadzenia
Precyzyjna kontrola i trwałość to cechy, które wyróżniają zawieszenie 207, które jest „wspierane” przez wspomaganie kierownicy, zapewniające efektywność i komfort zarówno w mieście, jak i na otwartej drodze… To konieczność dla każdego kierowcy…
Nowoczesne, wysokowydajne silniki
Wersje benzynowe oferują trzy silniki: 1,4 litra 54 kW (~ 75 KM), 1,4 litra 65 kW (~ 90 KM) i 1,6 litra 80 kW (~110 KM), które wkrótce będą wzbogacone o nowe silniki technologii wysokiej, wynik współpracy między PSA Peugeot Citroën a grupą BMW. W ofercie silników Diesla znajdują się trzy silniki HDi i system filtracji cząstek stałych (DPFS): 1,4 litra 50 kW (~ 70 KM), 1,6 litra 66 kW (~ 90 KM) i 80 kW (~ 110 KM). Wyróżniają się one oszczędnością i przyjemnością z jazdy, a także dbałością o środowisko, z wartościami emisji CO2 wahającymi się od 120 g/km do 126 g/km. Dzięki swojej mocy i momencie obrotowemu wynoszącemu 240 Nm (lub 260 Nm przy włączonym overboost), silnik 1,6 litra oferuje poziom wydajności zbliżony do sportowych samochodów….
Przytulne wnętrze
Jego nowoczesny i dynamiczny kokpit z deska rozdzielcza bardziej typową dla świata motocykli zaprasza do zajęcia miejsca za kierownicą lub po prostu tworzy poczucie przyjemności i dobrego samopoczucia. W modelu 207 przestrzeń wewnętrzna sugeruje to, co zwykle spotykamy w samochodach z wyższej półki, szczególnie z długością 1,675 m. Liczne duże schowki (12,2 litra schowek z klimatyzacją) i regularnie kształtowany bagażnik o pojemności 270 dm3 VDA, w którym znajduje się koło zapasowe pod podłogą, świadczą o starannie zaprojektowanym układzie. Z nowymi akcesoriami, które pobudzają zmysły, takimi jak automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, dyfuzor zapachowy, statyczne oświetlenie kierunkowe, nie zapominając o systemie hi-fi JBL i jego wyrafinowanym akustycznym otoczeniu, wnętrze 207 zasługuje na to, by je doświadczyć…
Spokój umysłu
Model 207 łączy sztywną strukturę z podwójnymi strukturami absorpcyjnymi, 6 poduszkami powietrznymi i 5 pasami bezpieczeństwa z ogranicznikami siły, aby chronić swoich pasażerów. Ochrona pieszych jest również integralną częścią konstrukcji przedniej części pojazdu – struktury i nadwozia.
Wybór kolorów i wykończeń