Produkcja Peugeot 207 trwała od 2006 do 2014 roku, a samochód ten był superminim zaprojektowanym w celu zastąpienia starszego modelu Peugeot 206.
Nowy Peugeot 207 oparty był na zmodyfikowanej platformie Citroena C3 i oferował szeroki wybór silników oraz wiele funkcji.
Początkowo klienci mogli wybierać spośród trzech silników benzynowych: 1.4 o mocy 75 KM, 1.4 o mocy 90 KM oraz 1.6 o mocy 110 KM. Dostępne były również trzy silniki Diesla, z których jeden wyposażony był w system filtra cząstek stałych: 1.4 o mocy 70 KM, 1.6 o mocy 90 KM oraz 1.6 o mocy 110 KM. Wszystkie silniki charakteryzowały się dobrym zużyciem paliwa i były przyjazne dla środowiska, a emisja CO2 wynosiła od 120 g/km do 126 g/km.
Wnętrze Peugeot 207 zaprojektowano z myślą o stworzeniu przyjemnej atmosfery, a jego deska rozdzielcza przypominała tę z motocykla. Przestrzeń wewnętrzna była niezwykła jak na samochód w swoim segmencie i bardziej przypominała te z wyższej klasy. W kabinie znajdowało się wiele schowków, a w zależności od wersji wyposażenia dostępne były świetne funkcje: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, dyfuzor zapachów, statyczne oświetlenie kierunkowe oraz system audio premium JBL.
W zakresie bezpieczeństwa, nowy Peugeot 207 był wyposażony w 6 poduszek powietrznych oraz 5 pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły. Zadbano również o ochronę pieszych, uwzględniając konstrukcję przodu pojazdu i karoserię.
Łącząc trzy mocne strony: atrakcyjny wygląd, osobowość i umiejętności techniczne, model 207, który stanie się następcą, ale nie zastąpi modelu 206, jest prawdziwym zapowiedzią nowej generacji.
Dzięki sile przyciągania, która nikogo nie pozostawi obojętnym, 207 został zaprojektowany, aby oferować wyraźne i atrakcyjne zalety, które przekształcają potrzebę mobilności w prawdziwą przyjemność z jazdy.
Pierwszy z gamy, który pozostaje wierny analogii do „stokrotki” i jej licznych „płatków”, zarówno wersje 3-drzwiowe, jak i 5-drzwiowe ucieleśniają nową «logikę motoryzacyjną» 207, ujawniając:
Sportowy i mocny styl
Oryginalny design z dwoma różnymi stylami przedniej części, ale obie z dużymi reflektorami, jedna z «klasycznym» wyglądem, druga bardziej «sportowa», z charakterystycznym «trójkątnym» profilem, który ujawnia dużą przeszkloną powierzchnię, charakteryzującą się rzeźbionymi nadkolami i mocno wyprofilowanym tyłem, 207 naturalnie kontynuuje jedną z kluczowych wartości marki Peugeot… Atrakcyjność wizualna …
Obszerne proporcje
Długość 4.03 m, rozstaw osi 2.54 m, szerokość 1.72 m i wysokość ograniczona do 1.47 m tworzą równowagę, poczucie dynamizmu i bezpieczeństwa, wzmocnione szerokimi torami i dużymi kołami. 207 nosi swoje serce na rękawie…
Dynamika prowadzenia
Precyzyjne sterowanie i trwałość to cechy charakterystyczne zawieszenia 207, które jest „wspomagane” układem kierowniczym, zapewniającym efektywność i komfort zarówno w mieście, jak i na otwartej drodze… To must-have dla każdego kierowcy…
Nowoczesne, wysokowydajne silniki
Wersje benzynowe oferują trzy silniki: 1.4 litr 54 kW (~ 75 KM), 1.4 litr 65 kW (~ 90 KM) oraz 1.6 litr 80 kW (~110 KM), które wkrótce zostaną uzupełnione o nowe silniki wysokotekstowe, będące rezultatem współpracy PSA Peugeot Citroën i Grupy BMW. Oferta silników Diesla obejmuje trzy silniki HDi oraz system filtracji cząstek stałych (DPFS): 1.4 litr 50 kW (~ 70 KM), 1.6 litr 66 kW (~ 90 KM) oraz 80 kW (~ 110 KM). Oferują one oszczędność paliwa i przyjemność z jazdy, a także szacunek dla środowiska, z wartościami emisji CO2 w zakresie od 120 g/km do 126 g/km. Dzięki swojej mocy i momencie obrotowemu 240 Nm (lub 260 Nm z aktywowanym overboost) silnik 1.6 litr oferuje osiągi bliskie tym spotykanym w samochodach sportowych….
Przytulne wnętrze
Jego nowoczesny i dynamiczny kokpit z designem deski rozdzielczej, częściej spotykanym w świecie motocykli, zaprasza do zajęcia miejsca za kierownicą lub po prostu tworzy poczucie przyjemności i dobrego samopoczucia. W 207 wnętrze sugeruje przestronność typową dla samochodów z wyższej segmentu, zwłaszcza przy długości 1.675 m. Liczne duże schowki (12.2-litrowa kieszeń na rękawiczki z klimatyzacją) oraz regularnie ukształtowany bagażnik o pojemności 270 dm3 VDA, mieszczący zapasowe koło pod podłogą, świadczą o starannie przemyślanym układzie. Dzięki nowym akcesoriom, które pobudzają zmysły, takim jak automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, dyfuzor zapachów, statyczne oświetlenie kierunkowe, a także system hi-fi JBL z wyrafinowanym środowiskiem akustycznym, wnętrze modelu 207 zasługuje na to, by je wypróbować i doświadczyć…
Poczucie bezpieczeństwa
Model 207 łączy sztywną strukturę z podwójnymi strukturami absorpcyjnymi, 6 poduszkami powietrznymi oraz 5 pasami bezpieczeństwa z ogranicznikami siły, aby chronić swoich pasażerów. Ochrona pieszych jest również integralną częścią konstrukcji przedniej części pojazdu – struktury i nadwozia.
Wybór kolorów i wykończeń