Peugeot musiał zaktualizować swoje samochody, aby spełniały normy emisji Euro 5, wprowadzając odświeżoną wersję modelu 207, co oczywiście dotyczyło zarówno wersji pięciodrzwiowej, jak i trzydrzwiowej oraz wersji SW.
Francuski producent samochodów był liderem rynku w segmencie małych aut w Europie w 2008 roku i od momentu wprowadzenia modelu 207 w 2006 roku udało mu się sprzedać prawie 1,5 miliona egzemplarzy. Jednak Peugeot starał się utrzymać ten impet, a dzięki odświeżonej wersji uczynił samochód jeszcze bardziej atrakcyjnym dla swoich klientów, ulepszając go we wszystkich aspektach: wyglądzie, wnętrzu i jednostkach napędowych.
Podobnie jak jego poprzednik, model z 2009 roku miał kratkę w dolnej części zderzaka, choć miała ona odwróconą trapezoidalną formę w miejsce uśmiechu z modelu z 2006 roku. Po obu stronach znajdowały się dwie boczne wloty, w których umieszczono światła przeciwmgielne, oferowane jako opcja w większości wersji lub standardowo w najwyższych wyposażeniach. Reflektory zostały lekko zmienione i wyglądały bardziej ostro niż wcześniej. W wersji pięciodrzwiowej model 207 wyposażono w przyciemnioną słupek B, aby stworzyć złudzenie trzydrzwiowego hatchbacka.
Wewnątrz Peugeot zainstalował nowe przyciski na centralnej konsoli. Mimo podobnego ogólnego wyglądu deski rozdzielczej, materiały użyte w modelu z 2009 roku były lepsze i bardziej miękkie. Co więcej, wokół wskaźników w zestawie wskaźników producent otoczył tarcze chromowanymi pierścieniami, zamiast satynowo-szarych jak wcześniej. Również w sportowych wersjach producent oferował białe tarcze i czerwone wskazówki dla prędkościomierza, obrotomierza i wskaźników.
Pod maską Peugeot zainstalował ulepszone silniki spełniające normy Euro 5, zarówno benzynowe, jak i turbo-diesel. Dodatkowo, czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów z poprzednika została porzucona, a zamiast niej w wybranych wersjach oferowano nową, sześciobiegową automatyczną skrzynię.
Peugeot 207
Dzięki trzem atrakcyjnym wersjom nadwozia, Peugeot 207 zajął czołową pozycję na rynku małych samochodów w Europie w 2007 roku, a w 2008 roku utrzymał ją, sprzedając 423 700 sztuk.
Jednak latem 2009 roku, Peugeot 207 zyska jeszcze większą wizualną atrakcyjność dzięki wprowadzeniu wielu nowych funkcji, co pozwoli mu:
- zdobyć nowych zwolenników dzięki bardziej wyrazistej elegancji, jednocześnie zachowując osobowość pełną dynamizmu.
- przyciągnąć wcześniejszych i obecnych właścicieli (do końca kwietnia 2009 roku wyprodukowano 1 460 000 sztuk 207), którzy, raz lub nawet dwa razy wcześniej, docenili jego innowacyjny profil i oryginalny styl, które są zdecydowanie ponadprzeciętne dla tego segmentu w codziennym użytkowaniu, a także dalej zdobywać serca klientów dzięki swojemu urokowi, połączeniu komfortu i prowadzenia, niskim kosztom eksploatacji i wysokiemu poziomowi standardowego wyposażenia.
Z nowym modelem 207, Peugeot, lider europejskiego segmentu B2 w 2008 roku, ponownie pokazuje swoje umiejętności w produkcji małych samochodów. Do końca pierwszej połowy 2009 roku Peugeot całkowicie zmodernizuje wszystkie swoje pojazdy w tym segmencie.
Peugeot 107, idealny miejski samochód w segmencie B1, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu, otrzymał w styczniu 2009 roku nowy design przodu, który dodał elegancji do jego młodego i modnego wizerunku.
W marcu 2009 roku wprowadzono model Peugeot 206+, kontynuując legendę Peugeot 206 z nowym celem: uniwersalnego pojazdu wstępnego w segmencie B2, o sprawdzonych walorach i świeżym, nowoczesnym designie, który zawiera wszystkie aktualne cechy stylowe Peugeota.
W końcu w lipcu 2009 roku, Peugeot 207, „gwiazda rynku małych samochodów”, zyska na atrakcyjności w trzech kluczowych aspektach:
Zmiany w stylizacji zewnętrznej
- przód o nowym designie, który łączy naturalną dynamikę z łagodniejszym wyglądem
- więcej powierzchni w kolorze nadwozia i detale chromowane
- spektakularne nowe tylne światła z panelami luminescencyjnych diod (hatchback i CC)
Bardziej luksusowe wnętrze pasażerskie
- nowe wykończenia i detale podkreślające postrzeganą jakość, komfort i dynamikę
- nowe wzory desek rozdzielczych o nowoczesnym wyglądzie i atrakcyjności wizualnej
Jeszcze większe zaangażowanie w redukcję zużycia paliwa i ochronę środowiska
- dzięki szczególnie wydajnym silnikom o obniżonych emisjach gazów cieplarnianych
- poprzez optymalizację oporów toczenia opon, co pozwala na redukcję zużycia paliwa
- poprzez „bardzo niskie zużycie paliwa”, zoptymalizowane nie tylko pod kątem aerodynamiki (wyjątkowe Cx wynoszące tylko 0,274), ale także poprzez działanie samego silnika i opory toczenia, co pozwala na obniżenie emisji CO2 do 99 g/km
- poprzez stopniowe wprowadzanie silników spełniających normy emisji Euro5
- poprzez wprowadzenie wskaźnika zmiany biegów w silnikach z manualną skrzynią biegów, zachęcającego kierowcę do bardziej ekologicznej jazdy.
Wprowadzenie nowego wyposażenia, które zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy
- system WIP Bluetooth
- wskazówki kierunkowe impulsowe
- zdalne zamykanie okien (hatchback i SW)
- jedno-dotykowa obsługa elektrycznego okna kierowcy w modelu Peugeot 207 CC
Rodzina Peugeot 207 zatem opiera się na swoich podstawowych atutach: doskonałym bezpieczeństwie podstawowym, wtórnym i trzeciorzędnym oraz innowacyjnym wyposażeniu hi-tech.
Potwierdza także swoją charakterystyczną atrakcyjność w każdej z różnych wersji nadwozia: